outsider aan boord

Hube zei:

:X SPRAKje ????? :nono: SPRAKje ????? :devilish:

SPARRRRRRKy is de juiste benaming... JA!!!!

;)

Maar uhm u heeft gelijk, hoewel ik denk ik wel eens ga kijken of er een leuk panel filtertje voor Sparky te vinden is, wat ik wel aanneem, zijn deze voor de RS6.. maar dan dubbel uitgevoerd.

Ik ga ze in het plastic houden tot en met 16 oktober.. ff met dhr. Ludwig :worship: bespreken of we een run "ervoor" en "erna" kunnen doen .
 
Had ik toch bijna mijn afspraak met Ludwig Performance en dus ook de meeting moeten afzeggen...
:(
 
Eergisteren moest ik wat ophalen en bedacht ik mij dat het wel handig was, als ik alvast even zou kijken wat ik zou willen loggen wanneer de auto op rollende blokjes staat.
Dus computertje mee en airflow, turbodruk en lambda gelogd en vervolgens uitgelezen.
Krijg ik een error bij de motor uitlezing.. mengsel te rijk...

Dus 's avonds even het forum op: resultaat waarschijnlijk mijn LMM's die niet goed zitten.
Vandaag nog vrij voor de zaterdag dus, hup onder de motorkap en alles los.

Blijkt er al iets afgebroken te zijn wat ik eerst moest zien te repareren.
Vervolgens de airbox met de LMM's weer terug. Motor starten, loopt ie echt waardeloos, dus ik denk.. hmmm dus de LMM's zijn echt naar een andere wereld.
Computer nog laten uitlezen WAAHHH... nog meer foutmeldingen. LMM signaal niet OK.
mengsel te rijk en vervolgens mengsel te arm... !!!!

Wordt mij verteld, je heb het niet goed gedaan, probeer maar opnieuw.
Dus hup airbox weer los, met nog meer precisie de airbox met LMM's teruggelegd en rustig terug geduwd.
Alles weer vast gezet en motor starten....
YES!!! :D
motor loopt weer netjes.. snel computertje er weer aanhangen en maar weer even loggen en uitlezen...
GEEN FOUTMELDINGEN MEER !!!
Dus zaterdag kan nog doorgaan....
En daarna nog een keer een weekend dagje zoeken om ff naar de oosterburen te gaan om nog een keer een poging te wagen om over die 300 GPS km/u te gaan...
 
Dat is inderdaad schrikken! Maar gelukkig gaat alles nog goed :)
 
Ja ik dacht al weer aan een "kleine" reparatie van zoiets als 500 euries...
 
Het lijkt erop dat het morgen ochtend mooi weer wordt, dus mooi moment om eens een rondje Duitsland te gaan doen...
Geen LKW's op de weg. temp lekker laag... :D

Vandaag maar even de remblokken vervangen voor... lijkt me wel handig...
Stuurwiel aan de onderzijde even goed schoonmaken zodat mijn knie?n niet onder het stuur wegglijden. ;)
 
Ik zit nou namen micdee te lullen, maar volgens mij niet. Er is wel iets aan gebeurt, maar wat precies...
 
Alan zei:
He micheal doe rustig aan he!!!!

OK, ik zal niet harder dan 330 km/u gaan.

blue-eyes zei:
wat was nu het resultaat op de rollenbank?
Gemiddeld genomen kom ik uit op 390 pk op de wieltjes met 560Nm.
Maar dat zou volgens mij ongeveer uitkomen op een 480 en 560-580Nm gemeten op de motor zelf.

Er was wel een run met 401pk en 581 Nm :rulez:

Standaard zijn de getallen 450Pk op de krukas en 560Nm
Dus ja, de RS6 is niet geheel origineel meer... :O
 
05:30u begint er een irritant geluid te klinken..
Hmmm ik hoef toch niet te werken. Oh nee het is die ochtend dat ik nog weer ff iets leuks ga doen...
Snel eruit, bewaking uitlaten, koffie achter in mijn mik douwen en oh ja nog ff aankleden..

vervolgens fotocameraatje, geldbuidel pakken en wegwezen..
06:30 dus eindelijk onderweg...
Wel mooie dag en ook temp van 5 graden celcius. Ik rij de zonsopkomst tegemoet. Nog even snel volgooien en de dan het laatste stukkie richting Duitsland rijden...
kom ik bij de grens in de buurt en dan wegwerkzaamheden!! Na 5km werkzaamheden in Duitsland konden we eindelijk los. Maar niet veel later was daar het knooppunt voor de A31 richting Emden..

En het was te merken dat het nog redelijk vroeg was en weekend..
(weinig verkeer en geen vrachtwagens .. :rulez: )

dus toen was het JETZT GEHT LOS!!

En hierbij het resultaat:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

en dit vertaald zich in een GPS meting:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Filmpjes zijn er ook.... maar het lijkt erop dat dit vrij lang gaat duren met uploaden .... :roll:

Mijlpaatjes 200, 250, 275 en nu dan 300 km/u zijn voor mij bij deze afgestreept.
:D

what next.... :confused:
 
Tegenwoordig hoor je er niet bij als je geen 320 haalt.... dusse..
 
Ja ik vind dat wel een makkelijke manier om toch even duidelijk te kunnen maken dat er wel een vrij groot snelheidsverschil kan bestaan..
(ik heb het zelf ook mogen ervaren)

In de meeste gevallen werkt dit nog wel in Duitsland.
De keer dat het niet werkte, was het een ................ NL-er
:neutral:

Maarrrrrrr er zijn ook Duitsers die wat pokhouteriger aan de linkerzijde blijven hangen of makkelijk naar links komen. (dus het zijn niet ALTIJD die Nederlanders)
;)