outsider aan boord

Goed, goed, dan de LX, meer dan 3.000kg mag die trekken.
 
:neutral: Maar waarom nou weer een vrachtwagen.?????
:P
Ik ga wel kijken voor een PC hoofdstraat "trekker" (over een maand.)
 
Trouwens weet iemand hoe dat zit met de BPM berekening???

Ik las op een ander forum iemand die een nieuwe auto in Duitsland besteld had (omdat daar de wachttijden korter waren) en bij het invoeren in NL dit jaar moest hij meer neerleggen omdat de regels dit jaar strenger zijn geworden.

Zou dat ook bij een "tweede hands" gelden???
 
:O Holy CRAP!!!! :O

BPM berekening voor de volgende auto:

Porsche Cayenne Turbo (2004)
5 deuren - 6 versn., automaat
datum 1e toelating:. . . . . . . . . 01-01-2004
datum aangifte:. . . . . . . . . . . . 09-03-2012
prijs:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .? 152.200
brandstof:. . . . . . . . . . . . . . . . benzine
energielabel:. . . . . . . . . . . . . . G
CO2-uitstoot:. . . . . . . . . . . . . .378 g/km

Nu de BPM berekening:

BPM berekening 2004 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .BPM berekening 2012
catalogusprijs (netto) ? 93.630 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . catalogusprijs (netto) ? 93.630
BTW (19,0%) ? 17.790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BTW (19,0%) ? 17.790
BPM (45,2%) ? 42.321 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BPM (11,1%) ? 10.393
BPM brandstoftoeslag ? -1.540 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BPM brandstoftoeslag ? -450
BPM toeslag energielabel ? 0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BPM toeslag energielabel ? 0
BPM toeslag CO2-uitstoot ? 0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . BPM toeslag CO2-uitstoot ? 102.412

catalogusprijs (bruto) ? 152.200 . . . . . . . . . . . . . . . . . . .catalogusprijs (bruto) ? 223.775

BPM (inc leeftijdskorting 86.664%) ? 5.439 . . . . . . . . . . BPM (inc korting 86.664%) ? 14.984


Stelletje ................ :(
 
is die C02 uitstoot voor alle wagens geldig, of alleen vanaf een bepaalde datum? Maw op het moment dat deze regeling inging?
 
Ik kan me voorstellen dat "de overheid" zegt bij een nieuwe auto gelden de nieuwe regels, maar om dat ook bij de relatief oudere auto's ook te doen....
Wanneer ik het stukje op autoweek verder lees, dan zou het voor deze auto gaan om de berekening in de eerste kolom dus berekening 2004.

Maar dit hele verhaal is ook waarom ik het nog even verder wil uitzoeken... anders heeft het helemaal geen zin meer om zo'n auto te importeren....
 
blue-eyes zei:
is die C02 uitstoot voor alle wagens geldig, of alleen vanaf een bepaalde datum? Maw op het moment dat deze regeling inging?

Als ik me niet vergis.. wel... :(
 
je kan kiezen bij 2dehandse autos de oude regelen van het jaar waarin de auto is gebouwd, of de nieuwste regelingen, dus 2012.

ik neem aan dat jouw auto sowieso geen zuinigheidswonder zal zijn, dus dan zal de bouwjaar regeling ovor jou goedkoper zijn, want hoe nieuwer hoe strenger de co2 belasting is.

Klein voorbeeld:

een GS450h uit duitsland zal 3500 euro zijn en 1 van het zelfde bouwjaar gs300 zal rond 9000 a 10.000 euro zijn.
 
Hmmm.. zo af en toe begint het toch wel weer door te dringen dat mijn bakkie er niet meer is... :(

Zag gisteren nog een paar lekkere S-jes rijden: RS4, S5, S4, S8...
Vandaag weer bezig geweest met de afwikkeling voor de verzekering.. :photo: , rekeningen, bewijzen verzamelen ...
 
Weet ik nog niet.
Zoals gezegd, moet eerst alle rekeningen, aankoopnota, foto's naar de expert sturen en hij gaat mij dan vertellen wat mijn Rsje nog waard was.
 
ik ben bang dat ze gewoonweg uitgaan van de cataloguswaarde en daar dan een formule oplos laten voor de afschrijving. Vervolgens kijken ze of je het onderhoud altijd goed / op tijd hebt gedaan en zo ja, dan zal er verder niets afgehaald worden. Heb je wel op onderhoud bezuinigd, dan denk ik dat ze nog wat van de prijs af halen.

Maar goed.... Dat zullen we nog gaan meemaken.

Hetgeen ik allemaal gedaan heb is juist de auto in (hele) goede staat krijgen en daar waar mogelijk gelijk nog wat beter maken....

Het onderhoud ervoor was "volgens boekje" uitgevoerd, maar ja dat boekje lag in de auto.... :X