Overhauling the rusty LS400

Achteraf moest ik nog 48 eu belasting betalen op de kit, ik had hem beter bij AS kunnen kopen.

Waar blijven mijn ultra luxe velours matten ? Want ik ben nu behoorlijk mattengeil geworden.
Die moeten meteen naar de borduur machine en er moeten vette LS400 logo's op vind ik.
Der Ubermat staat en valt met dat luxe logo van Lexus en dan als extra topping LS400 erachter.
Zo even wat cruisen door de stad en nog even tanken, de LS is door de krasstraat geweest vandaag.

:photo:

Straks ff een plaatje schieten ....

Tot morgen allemaal :worship:
 
worthless.gif
 
Mijn vervelende buurvrouw heeft mijn gasveren al dagen in huis de 'rot heks' en ze geeft de set nu pas .....
Eindelijk zijn ze binnen straks maar even netjes monteren en trots tonen aan jullie mede performers.

:photo: ??

:rulez:
 
Gasveren Boensma

Gasveren Boensma

De gasveren zijn verkeerd in elkaar gezet waardoor ze niet passen.
Dus die moeten terug, ze verkopen ook automaterialen dus meteen wat kogelgewrichten uitzoeken voor mijn heightsensoren.

:neutral: beetje een dompertje gelukkig is het toch te warm om lekker te knutselen.

Ze zitten ook niet om de hoek ach ja ...... gedwongen in de LS rijden het had ook een Alto kunnen zijn.
Laten we daarom even stilte houden voor de grootheid.

Groet

Lexter
 
Huh, maar je had die veren toch opgestuurd voor revisie?
Dan hebben ze ze toch ontvangen met haakse verbindingen?
Wel gek dat ze er dan andere verbindingen op zetten, kost je nu weer een hoop extra wachttijd.
 
Nou ze passen toch wel maar het kan beter ... ik was weer is te ongeduldig en te voorbarig !
Nu klappert mijn klep wel als deze gesloten is, en moet ik die speling eruit zien te toveren en dus het toverboek in duiken. :mrgreen:
 
Tune up Day

Tune up Day

Als alles meezit kan ik straks om 12.00 beginnen met de grootste tune up ooit in mij leven:

Tijdsduur ongeveer 8 uur
Voorbereiding en benodigdheden:

Luchtcompressor
EM25 Honda aggregaat + 10 liter beznine
Engine degreaser
Breakcleaner
witte stift ( voor markeren timing belt )
Vloeibare pakking
Steeksteutels
Ratel sleutels
Dopsleutels
Poellietrekkers
Naaftrekkers
Manaul Vol 1 & 2



- Distributie riem vervangen
- Poelies vervangen
- Waterpomp ( eventueel vervangen )
- Thermostaat
- Tensioner
- de stofkap ( moet in de polyester en geheel ge overhauled worden )
- Bougies verwijderen en vervangen.
- Bougie kabels vervangen
- rotorcaps vervangen
- eventueel de kleppen stellen.

De klus mag hooguit 48 uur duren, de meeste tijd gaat zitten in het kopen van 32 shims a 10 eu p st. ik twijfel nog steeds of ik de nieuwe kop met doen en daarop moet kleppen stellen of deze kop eerst stellen. Ik heb ook de benodigdheden niet in huis zoals pakkingen.
Omdat op straat moet sleutelen en af en toe de woning in moet om iets te doen heb ik een assistent ingeroepen.
Iemand die ff een sleuteltje aangeeft als je moeilijk zit, of dat wakende oog als je de spulletjes onbeheerd op straat moet achterlaten omdat je een ringetje hebt laten vallen en die moet ophalen 14 verdiepingen hoog.
Daarnaast is Drieker ( zo heet de assistent ) zeer bekwaam in het aantrappen van mijn Husqvarna 610TE.
De Blauw Gele Killerbee 600 CC 4 stroke moet de afstand tussen Louwman Amsterdam Magazijn en de werklocatie al hier overbruggen en in record tijden de onderdelen aanvoeren.

En het moet droog blijven ....

Batterijen en HD cam opgeladen.
 
Timing belt replacement

Timing belt replacement

Beste Lexus genoten,

De plannen liepen spaak door de assistent, die was te dronken om iets te doen.
Dus heb ik ver weg een goede maat wonen met een mooi lappie grond en behoorlijk veel onderdelen gereedschappen en een garage. Een lashok een hout hok het houdt niet op.
Dus ik ben uit geweken naar de privaat tuin die gelegen is op privaat terrein in antwerpen.
Volle goede moet begonnen met de klus maar sommige dingen zijn gewoon nieuw voor mij kost meer veel tijd te leren hoe alles open en loskomt.
Tijdens de klus toch meerdere draadbreuken veroorzaakt of reeds bestaande gedetecteerd.

Toen ik na de distributie de motor starten was ik echt blij, maar kort daarop de eerste misfire.
sinds dien loopt ie niet goed meer en ik heb mij en de LS laten transporten naar mijn sleutel plekkie.
Ik kreeg ook voor het eerst een engine check lampje ... en de TRAC. dus morgen alle sensoren controleren wat codes genoteerd.Er komen wat leuke haarscherpe foto van de nokkenas en natuurlijk van bijna alles.
Maar ik moet nu eerst een p[aar dagen mijn rug helen en slapen want ik heb hooguit 5 uur geslapen in 3 dagen.

:worship:
 
Yo beste LS ' sers,

Natuurlijk komt het goed even een nieuwe nokkenas of krukas sensor en zweven maar.
Vloermatten zijn binnen !!

Ik ga zo een mega upload doen met pica's ...

Groetjes

Lexter
 
Ok here we go doel was de distributie en de tune up kit.

Eerst alles verwijderen wat nodig is zoals:

lucht toevoer, radiateur fan blower accu dan alle kapjes op de motor en de rotor kappen







Bovenstaande foto: Dit draadje van de AC compressor is 2 x gerepareerd

De oude rusty tensioner:


De oude bougies en hun kleur:



De draadbreuk in de linker nokkenassensor:





Hee een boterham zakje in de thermostaat dat verklaart een boel warmte en hitte problemen.





mijn gehandhaafde distributie stofkap dicht gekit vanwege de crisis. nu kun je zien hoe diep de buitenste ring van krukas poelie was gescheiden en was terug geschoven op de krukas.

 


Ok toen kwamen we bij de rotors en gelukkig had ik een nieuwe tune up kit besteld want dit is een probleem. Zowel links als rechts stonden op breken letterlijk en figuurlijk, precies op tijd met de overhauling.









De nieuwe rotor ...










De krukas lijkt wel ingesleten door dit tandwiel die de krukas sensor voorziet van pulsen naar de ECU.




 
Der Wiederaufbau

Der Wiederaufbau

Tijdens der Wiederaufbau zoveel mogelijk schoongemaakt en dan resteert er nog maar 1 ding die ene golden shot van onderaf geschoten op de rug:



Dit zijn de cam tekens aangelegd door de vorige eigenaar. Er staan ook tekens op je nokkenas poelies en je achterplaat.

Uploaded with ImageShack.us



De vraag is natuurlijk hoe weet iemand wanneer de eerste cilinder op zijn hoogste punt staat als zo iets 2 keer per complete arbeidsslag gebeurt. Dat geven de nokkenas poelies aan met hun markering stekens die niet overeen komen met de witte stippen die we hier zien.

Daarnaast kun je als de stofkap achter de krukas poelie is bevestigd niet meer zien in welke stand de krukas staat het markering teken op de poelie zegt mij niets over de positie van de 1 ste cilinder in zijn complete arbeisslagstand van de eerste cilinder.
 
De eerste keer dat ik de LS startte kwam ik bijna klaar, het deed mij denken aan een husqvarna naaimachine of zo'n peperduur modeltreintje. En na enkele minuten lekte de waterkoelings aansluiting naar de thermostaat koelwater en druppelde alles lekker onder. Nadat dat allemaal weer goed was liep de LS niet meer als een naaimachine en knalde zelfs een backfire als dank voor de nieuwe distributie riem. Als ik de LS start merik ik al een hapering en als ie eenmaal loopt slaat ie zo nu en dan over, hij schommelt ook.
Daarna heb ik alles gecontroleerd:

de bougiekabels
de markeringstekens op het blok
TDC cilinder 1
de sensoren door gemeten en alles leek ok.
kleppen gecontroleerd linkerzijde

Opnieuw gestart maar de LS stottert loopt onregelmatig en eenmaal op de snelweg schokt ie zo hevig dat rijden niet verantwoord is. Dus nu staan we stil en moet ik alles gaan controleren en doormeten want ik heb gewoon iets gemist ergens iets over het hoofd gezien.

conclusie:

Of ik zie iets over het hoofd en de timing is verkeerd afgesteld.
Of ik heb ergens een kapotte sensor of bombine.

ik bezit geen tachometer en kan de timing niet op die manier controleren.
wat zouden jullie doen als professionals ?

:worship:

ik groet u allen vanuit het crisis centrum






 
In eerste instantie complimenten voor de foto's, met name die van de wiederaufbau (golden shot)! :rulez:

Je zou idd denken aan timing (of in ieder geval willen uitsluiten), met name ook het ontstekingstijdstip. Als voorbeeld even deze link: http://www.ehow.com/how_7983273_adjust- ... ls400.html
Ik weet niet in hoeverre dit opgaat voor jouw bouwjaar.
 
kleppenstellen

kleppenstellen

Ok ik zie nu pas dat er enkele foto's niet geplaatst zijn:

Toen ik de kleppendeksel verwijderde hoopte ik op een mooie donkergrijze kleur eventueel met wat blacksludge hier en daar.


p9130066.jpg


Dit nokkenastandwiel heeft een vreemde inkeping:


p9130069.jpg


Vinden jullie deze kleur normaal ? Het geeft mij de indruk dat de nokken ooit is verbrand zijn geweest.

Groet Lexter
 
Nu ik toch stil sta ga ik de rechter kleppendeksel ook openen en de speling meten dat heb ik links al gedaan en die plaatsjes ( shims) kan ik dus gaan bestellen. De inlaat kleppen stonden alle 8 op 0,20 en volgens de tabel is dat een wit vakje hetgeen toch betekent dat je niet hoeft te wisselen. De uitlaat kleppen waren allemaal tussen de 0.30-0.35 dus dat is ook goed genoeg.
Ik kan mijn handen weer een beetje gebruiken want die waren even overbelast en de vloermatten kunnen erin !

Wat vinden jullie die van die rood bruine gloed in op mijn nokkenassen ?

Groet

Lexter