Re: My first LS 400 bouwjaar 1991
ik kan een nieuwe kale originele kop kopen met europesche zittingen, hou je vast dit is wat de verkoper mij toe mailt:
De 2 Lexus koppen zijn van een LS400 UFC10. Ze zijn origineel Lexus / Toyota en nieuw in de doos. Het zijn kale cilinderkoppen zoals Toyota ze ook levert.
De reden dat ze zo goedkoop zijn is eigenlijk simpel; Ze liggen al enkele jaren in het magazijn en zijn meegekomen met een hele partij onderdelen die wij van Toyota Nederland overgenomen hebben. Alle onderdelen voor Lexus en Toyota komen inmiddels uit het centraal magazijn in Belgie ( Diest ) en daarom werden de restanten door diverse importeurs verkocht / opgeruimd.
? 300,- per stuk is een net bedrag en als je de oude cilinderkoppen van nieuwe zittingen laat voorzien kost het ook geld, waarschijnlijk meer. Deze zijn het laatste type cilinderkoppen voor deze motor met iets hardere zittingen erin. Dit niet vanwege LPG rijden maar omdat in Europa nu eenmaal anders word gereden als in Japan en de USA.
Voor LPG zijn ze dus goed geschikt maar een advies bij een gasinstallatie is om een bovensmeer systeem te installeren. Dat adviseren wij alle klanten met V6 en V8 ( FJ Cruisers en Tundra?s ) en dat werkt geweldig. Verleden week hadden we een landcruiser met 360.000km op de teller en de schatting is dat tegen de 400.000 km de klepzittingen gedaan moeten worden. Dat was vroeger wel anders.
Over een eventuele aankoop doen we niet moeilijk, we zijn een officieel bedrijf met een goede naam en die gooien we niet te grabbel. Zijn de cilinderkoppen om een of andere reden niet wat je zoekt of verwacht dan kunnen, mits onbeschadigd, gewoon retour en krijg je je geld gewoon terug. Geen tegoedbonnen of andere flauwekul. Eventuele verzendkosten zijn natuurlijk wel voor je rekening.
===========================================================================================
Is dit een goed begin voor mijn LPG carriere of niet ?