Overhauling the rusty LS400

Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

er kwam wat non Lexus werk tussen, maar het plan is:

Doel:Bestuurderszijde gordel demonteren

Eerst het zij paneel verwijderen
Dan de gordel losmaken
Gordel goed reinigen
Connector tensioner losmaken eventueel vuil verwijderen
Gordel bij knippen en bij smelten
Gordel terug plaatsen
Gordel test uitvoeren

:rulez:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Zo zou ik ook beginnen idd.
Maak ff wat foto's, ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet.
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

ik heb in de gordel trekt niet terug topic de fotos geplaatst.
Het was in ieder geval een FAIL. :X ( maar later toch weer niet)

Overhauling the door :P :

Nu ga ik oefenen met het verwijderen van de deur want die moet er meerdere malen uit en in i.v.m. met de DIY dent & paintjob. Eerst dat zij paneel dan de speaker is opmeten zodat ik meteen kan gaan zoeken voor een vervanger.
Alle bedrading los maken en het raammechanisme verwijderen.
De deur helemaal strippen en dan hopelijk van binnenuit uitdeuken zonder de de deur te verwijderen.
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

dit was de after market remote door unlock lock module van 90 eu want toen ik hem kocht werkte de afstandbediening niet meer en moest ik met de sleutel de deur openen.







kost van Lexus 600 eu van Brezan 90 eu.

:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ik blijf maar foto's vinden die allang gepost hadden moeten zijn:
2 ohm

het geplakte gat :O op de woofer en daaronder de woofer






de ring die zo belangrijk is al je een andere speaker gaat plaatsen.




De hoedenplank is ook beplakt met noise absorber.




De legend ... net zo oud als en net zo goed als het merk Lexus, niks nergens een mosfet ... pure sound 100 watt RMS op 4 ohm, deze parel is bestemd voor de free air subwoofer die ik nog moet kopen.




Dan heb ik nog wat EMIT tweeters liggen van Infinity en wat leuke ovaaltjes voor de mid bas.

:rulez:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ziet er vrij "antiek" uit die speaker :D
Ik denk dat als je daar een moderne speaker voor in de plaats zet dat je echt wel verschil zal horen!

En idd. een Pioneer met 2 Ohm :O
 
Voor rem revisie

Voor rem revisie

Ok ik heb eindelijk de voorschijf los, het ontbrak ff aan intelligentie.

nieuwe ringen en veren



alles zat lekker vast gerot



shame on the garage



dit soort klusjes moet je zelf ook doen



goed gevoel en beter als je alles onder controle houd



mijn las speelgoed en 220 V luchtspuitje



 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Goed bezig!

Klopt het nou dat de remmerij van een UCF10 onderbemeten is voor de auto?
Ik heb wel eens gelezen dat mensen er remmen onder zetten van een UCF20, maar denk je dat dat nodig is?
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Dat is wel noodzakelijk als je veel eisend bent van je remmen en minder blokjes en kromme schijven wil wisselen per jaar.

Groet

Lexter

ps: ik zoek nog voorklauwen die met mijn velgen passen.
 
KLAK geluid misschien opgelost !

KLAK geluid misschien opgelost !

Zo de klauw links voor vandaag gereviseerd, dat voelt fijn want het zat vast en was behoorlijk aan het inroesten.
Vooral in de klauw waar de rubberen ringen inpassen zat veel roest.
Het liefst had ik ze meteen geverfd maar mss is het beter grotere klauwen te zoeken en die te verven.
Nu resteert alleen nog de rechter klauw voor en dan zijn alle remmen weer goed.
Dan het klak geluid ... ik denk dat ik nu weet wat het veroorzaakt. Het viel mij achter al op maar de schroefjes ontbreken die de schijf moeten vasthouden op de naaf. Meestal 1 schroefje helemaal dol gedraait met loctide.
Bij mij kunnen er 2 schroefjes in dus die heb ik op maat gemaakt erin gedraaid met een ini mini drupje loctide.
Het lijkt erop dat ik op de goede weg zit morgen de andere schijven is goed vastzettenmet nieuwe RVS schroefjes en de tapper er even doorheen halen. Het zou fijn zijn als dat geluid voorgoed weg blijft. :rulez:

Pollen filter heb ik niet dus dat moet nog ff ik moet gekeurd worden over 30 dagen dus de fuseekogels voor moeten vervangen worden. Alleen dan kom ik door de keuring heen zonder extra kosten. ( HOOP IK)

:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

To do today:

Remklauw voor rechts.
Deur demonteren.
Interieur filter bestellen.

:baseball:
 
6 Mei

6 Mei

Op 6 Mei vorig jaar heb ik de LS aangeschaft, vanaf dat ik er in zat was ik verkocht.
Sinds ik er zelf mee sleutel is het rijgedrag alleen maar verbetert, naast de voldoening en de ontspanning die het klussen mij geven.
Vandaag de voorkant goed ontlucht en de rechter klauw gereviseerd hij remt fijner, ik wil er wel wat harde remleidingen met de tijd op zetten. Gordel doet net alsof ie weer nieuw is maar dat zal wel snel aflopen.
Nu weer ff tanken .... 130 eu vol tankie.

:worship:

De LS trekt hevig naar links als ik de rem in trap moet ik het dan ook in de linkerklauw zoeken ?
Het ging zo lekker morgen maar ff goed kijken.

groetjes

Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Voor je remleidingen moet je eens kijken naar staalflex leidingen.
NIet al te duur en het verschil is direct merkbaar. :D
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

ik kan een nieuwe kale originele kop kopen met europesche zittingen, hou je vast dit is wat de verkoper mij toe mailt:
De 2 Lexus koppen zijn van een LS400 UFC10. Ze zijn origineel Lexus / Toyota en nieuw in de doos. Het zijn kale cilinderkoppen zoals Toyota ze ook levert.
De reden dat ze zo goedkoop zijn is eigenlijk simpel; Ze liggen al enkele jaren in het magazijn en zijn meegekomen met een hele partij onderdelen die wij van Toyota Nederland overgenomen hebben. Alle onderdelen voor Lexus en Toyota komen inmiddels uit het centraal magazijn in Belgie ( Diest ) en daarom werden de restanten door diverse importeurs verkocht / opgeruimd.
? 300,- per stuk is een net bedrag en als je de oude cilinderkoppen van nieuwe zittingen laat voorzien kost het ook geld, waarschijnlijk meer. Deze zijn het laatste type cilinderkoppen voor deze motor met iets hardere zittingen erin. Dit niet vanwege LPG rijden maar omdat in Europa nu eenmaal anders word gereden als in Japan en de USA.
Voor LPG zijn ze dus goed geschikt maar een advies bij een gasinstallatie is om een bovensmeer systeem te installeren. Dat adviseren wij alle klanten met V6 en V8 ( FJ Cruisers en Tundra?s ) en dat werkt geweldig. Verleden week hadden we een landcruiser met 360.000km op de teller en de schatting is dat tegen de 400.000 km de klepzittingen gedaan moeten worden. Dat was vroeger wel anders.
Over een eventuele aankoop doen we niet moeilijk, we zijn een officieel bedrijf met een goede naam en die gooien we niet te grabbel. Zijn de cilinderkoppen om een of andere reden niet wat je zoekt of verwacht dan kunnen, mits onbeschadigd, gewoon retour en krijg je je geld gewoon terug. Geen tegoedbonnen of andere flauwekul. Eventuele verzendkosten zijn natuurlijk wel voor je rekening.

===========================================================================================

Is dit een goed begin voor mijn LPG carriere of niet ?
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Klinkt als een zeer net bedrijf.

Wat hij zegt over de klepzittingen vraag ik me wel af of dat voor LPG auto's geldt of voor alle Toyota V6/V8 motoren.
Mijn kleppen maken ook geluid, dus misschien moeten de klepzittingen daarvan binnekort ook (zit nu aan 350k).
Heb wel eens ooit kleppen ingeschuurd voor een 1-cilinder viertakt motor, maar ik weet niet of dat bij een auto ook kan :P
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Mijn mening:
als het kan de bestaande koppen eraf halen en daar hardere zittingen in (laten) zetten. Weet je zeker dat het goed werkt. Ik heb een baksteen gehad (850 station) op LPG G2, na 400.000 was het olie verbruik 1:20.000 kilometer. Daarmee bedoel ik te zeggen: neem goede klepzittingen die ?cht tegen de schraalheid en de hogere temperaturen kunnen en stop die in de koppen. Kun je jaren voort op LPG. En een goede LPI installatie erin laten bouwen door een erkende installateur. Beter in 1 keer goed en zorgeloos veel goedkoper rijden dan met zittingen die 'iets harder zijn'.
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ok bedankt voor jullie gedachten, uiteraard moeten er in die nieuwe kop ook nog is 32 nieuwe of in ieder geval de uitlaat kleppen en de uitlaat klepzetels zullen er niet zo goed aan toe zijn.

Als 1 klep 30 eu kost ..... x 16 + de pakkingen. En zodra de kop is gelicht kan ik zien of de zuiger nog gaaf zijn.
Misschien zit er wel een gat in 1 van de 8 zuigers.

:X
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ok ik lees dat er iemand op LPG rijd met een LS430

viewtopic.php?f=117&t=1427&p=53160#p53160

en ik heb net besloten dat ik die 5000 eu gewoon moet investeren en dan plankgas naar dat vissersdorp in Spanje op naar de 1.000.000 kilometer.

Volgende week naar mijn favoriete LPG boer en een offerte laten opmaken dan de tank uitbouwen want ik word te zwaar en dat komt door die dozen met akoestische absorbplaten.
Daarnaast wil ik minimaal een netto 100 liter tank zodat ik minimaal 700 km kan rijden op de LPG voor 75 euries.

Dus of het is 70 liter benzine voor 130 eu of 100 liter LPG voor 75 eu, iedere week 50 eu verdienen x 52 weken= 2500 euries per jaar

Kan niet wachten tot het allemaal zover is :O want als iemand nu vraagt kom je even naar Asten dan reken ik eerst uit hoeveel liters dat kost en dat moet over zijn.
 
APK ik kom er aan !!!

APK ik kom er aan !!!

Beste LS' ers,

Mijn rem probleem kwam waarschijnlijk omdat de klem op de remleiding nog niet was verwijdert ( ahum foutje vergeten). Zo weer ff een stukje zweven en kijken of hij nu nog trekt naar links.

Ultimate sleutel weertje met een boel goede hoop en moed toch begonnen aan het stuurhuis.
Nou ik dacht ff wat binnen stuurstangen te vervangen maar ik moet een washer claw hebben.
Dat is een soort mep ring cq borg ring die op de as past.
Deze heb ik niet dus ik heb gedaan wat ik kon doen, en dat was meteen noodzakelijk voor de APK.
Als ik die borgringen heb dan doe ik de binnenstangen meteen.

Foto's gaan we zo uploaden ...

:photo:
 
Prepping the APK

Prepping the APK

Ok dit betrefd dus de rechterzijde stuuras het kleine hoesje is kapot en komt niet door de APK.





het nieuwe schroefje die de schijf tegen de naaf aanhoud.


Ik dacht eerst kijk ze hebben het vernield maar kennelijk is of was dit the claw washer en daar moet ik er 2 van hebben morgen even naar de Heler.

de fuseekogel beweegt heel makkelijk rond de nieuwe absoluut niet, maar plaatsen kan ik deze pas als ik die ringen heb.

Nieuw rubbertje voelt zo fijn.


de nieuwe fuseekogel voor de buiten stang met mooie nieuwe bout helemaal af ....
Zit die stang zo goed want dit is de stang uit de verpakking voor de linkerzijde ?
Op het oude onderdeel staat een R waarschijnlijk verkeerd gestickert of ingepakt.