Overhauling the rusty LS400

Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

uit ongeduld toen een revisiekitje bij de dealer gekocht.
Das dus een revisie setje voor de remklauwen voor en achter totaal 230 eu.
Op E-Bay 55 eu ex verzendkosten .... dat irriteert mij nog het meest.

geduld en nog meer geduld zouden mij slapend rijk maken

Maarre de LS zweeft weer beste Lexus mederijders, en ik ken alleen het engelse woord:

The car is gliding devine ..... :worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Toch even iets positiefs over de dealer Lexus Amsterdam zeggen.

Toen ik de krukaspolie had verwijdert heeft de beste man van het magazijn de nieuwe langs laten door een chauffeur.
Gratis en snel, eerste keer was ik te druk met de LS bezig dat ik hem mistte tweede keer onderdeel betaald en meteen erop gezet. Om met het OV daar te geraken kost me heen en terug 3 uur.

Een klein gebaar maakt een mens gauw tevreden.
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Das dus een revisie setje voor de remklauwen voor en achter totaal 230 eu.
Heb twee jaar terug revisie voor klauwen achter laten doen (GS300), dat setje was toen +/- 50 euro (dealer A'dam). Kan me voorstellen dat voor de LS e.e.a. wat prijziger is, maar toch een flink verschil...

Dat van die chauffeur is dan wel weer erg netjes. 3 uur OV maakt niemand blij :D
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Zo ik kom net terug van een heerlijk ritje Jay's Storehouse ... de man blijft maar zeggen dat ie geen onderdelen meer heeft voor mijn LS400 maar ondertussen koop ik mijzelf leeg aldaar aangekomen. Meteen de zuinigheidstest gedaan, dus eerst helemaal voltanken en dan 100 km rijden en weer voltanken en dan het gemiddelde uitrekenen. De uitslag komt morgen want mijn geld was op !! Kon dus niet meer aftanken op de 98 km.
Onderweg naar Spanje heb ik met lekke luchtveren aanlopende remmen en een gevulkaniseerde krukas poelie toch 1 op 11 gehaald ( maar dat zal wel een calculatie fout cq halucinatie zijn geweest i.v.m. met slaapgebrek)

Voor de distributie kit:

Distributie riem
Tensioner voor de riem
En bij behorende poellies
Nieuwe waterpomp + pakking en o-ringen = tekoop !!! voor een sponsorprijzzzzzziie beste LS ers !!

Voor de pimp & glimp:

Heldere knipperlichten voorzijde.

Handjes jeuken weer ik heb de hoedenplank terug geplaatst en de binnenpanelen. De kofferbak 1 kant weer dichtgemaakt. Die oude veren gedumped dat scheelt een boel gewicht en alles netjes schoongemaakt in de kofferbak. Er is een nieuwe wasstraat met stofzuiger hal waar ik graag vertoef. :O

Ik moet echt iets aan de acceleratie gaan doen want hij pakt slecht op soms spuit ie vooruit dus het kan wel.
Ergens zit iets niet lekker waardoor hij niet meteen goed oppakt en weg spuit. Misschien maar is op de dynojet laten zetten en er gewoon 500 eu voor neertikken want dan komt ie weer scherp terug. Ik zelf heb er te weinig kaas van gegeten om dit probleem zelf op te lossen. Eerst maar is die motor uitlezen kijken of er sensoren falen of kleppen kapot zijn. Er zijn veel codes mooi klussie voor zoals nu als het regent.

:)
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Goed bezig!
Dat uitlezen ga ik binnenkort ook doen, er staat voor als je geen leesapparaat hebt een tutorial op lexls.com.

500 euro lijkt me wat veel voor het oplossen van zo'n probleem.
Misschien een stomme vraag, maar je weet dat er een kick down onder je gaspedaal zit?
Ik wist dat nl. niet omdat dit mijn 1e automaat is :P

Een kick down reageert ook anders afhankelijk van snelheid en toerental volgens mij.
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

he ? kickdown onder mijn pedaal ? lol ik dacht dat de overdrive een soort kickdown was.
ik zal me er is in verdiepen ... :mrgreen:

er zijn 27 foutmeldingen op een aarzelende motor ( hesitation) de meeste wijzen naar de zuurstof sensoren de watertemperatuurmeter knock sensoren ....

morgen die motor is uitlezen wat zo lastig is dat je er ff voor moet gaan zitten de tijd nemen.
eerst ff inlezen en verkennen dan wat standaard codes aflezen en dan knallen....

:P
 
code 21 & 28

code 21 & 28

Ok engine gediagnosticeerd en ik heb dus idd een code 21 en 28 en mijn verbruik van brandstof is ook klote.
Deze code betekent dat de linker en rechter sensor kaput kunnen zijn. Dat moet de voornamelijkste reden zijn anders een bedrading of ecu probleem.
Dus wil ik wat sensoren bestellen via the usa maar daar faal ik toch keer op keer.

In ieder geval kosten ze hier teveel ik wil er 2 voor 2 achter voor 100 $

geen eu meer.

Groet

Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Kreeg je een Check Engine Light?
Als de sensoren niet goed zijn zal dat toch wel?
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Geachte Prinssen,

Nee ik kreeg geen waarschuwing ik heb een diagnose gedaan door het contact aan te zetten op ON en dan de TE1 E1 te verbinden op de TLDC connector.
Dan lees ik de code af op de multi display, ik kan nu de codes wissen met de EFI fuse en kijken of de codes er nog in staan. Dat vroeg ik mijzelf ook af, geeft de Lexus automatisch een waarschuwing dat er een code is geregistreerd of niet ? Want als ik een attentuator lostrek van de luchtveer dan krijg je tijdens het rijden een code te zien dat er een foutcode is geregistreerd. Als ik nu de motor start licht the check engine even op en dan gaat ie uit zoals het hoort.

Iemand ?

Enne moet je de waterpomp doen als je de distributie doet of mag dat ?
Wat nou als de waterpomp net is gedaan ?

:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Lexter zei:
Geachte Prinssen,

Nee ik kreeg geen waarschuwing ik heb een diagnose gedaan door het contact aan te zetten op ON en dan de TE1 E1 te verbinden op de TLDC connector.
Dan lees ik de code af op de multi display, ik kan nu de codes wissen met de EFI fuse en kijken of de codes er nog in staan. Dat vroeg ik mijzelf ook af, geeft de Lexus automatisch een waarschuwing dat er een code is geregistreerd of niet ? Want als ik een attentuator lostrek van de luchtveer dan krijg je tijdens het rijden een code te zien dat er een foutcode is geregistreerd. Als ik nu de motor start licht the check engine even op en dan gaat ie uit zoals het hoort.

Iemand ?

Enne moet je de waterpomp doen als je de distributie doet of mag dat ?
Wat nou als de waterpomp net is gedaan ?

:worship:

Volgens mij moet je niet per s? de waterpomp doen als je de distributie doet, maar gezien de hoeveelheid werk lijkt het me wel verstandig. Deze tutorial lijkt me prima te volgen: http://www.lexls.com/tutorials/engine/timingbelt.html

Je moet eigenlijk wel een garage hebben en veel tijd :P
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

in maarten zijn ubergeile klus schuur ontbreekt wifi .... :O
maar ik heb de tutorials van hem goed doorgenomen en uiteindelijk is het allemaal heel simpel.

Tijd en geld is alles wat telt.

:rulez:
 
ordering O2 sensors

ordering O2 sensors

Ok ik ben erachter waarom mijn O2 sensoren orders iedere keer gebounced worden, je moet bij die lui met je credit card betalen ipv paypal.

http://www.car-stuff.com/store/?Ntt=O2+ ... 4294963735

Order Summary
Subtotal:

USD 101.28
Shipping:
USD 60.71
Duty / Tax / Processing:
USD 48.96
Order Total:
USD 210.95 = 160 euro ....

The OE comparable Replacement 4-Wire Oxygen Sensor includes stainless steel shell, hex-nut, shield, Teflon-protected insulated wires, high temperature rubber internal and external seals, and threaded tube covered with anti-seize substance.

With a one-year unlimited mileage warranty

The Replacement 2-Wire Oxygen Sensor comes with stainless-steel shell, hex nut, shield, Teflon-protected insulated wiring, high-temperature rubber external and internal seals, and threaded tube coated with anti-seize compound. The OE comparable part includes simple and easy to follow mounting instructions.

Inexpensive replacement to cracked and defective part
Comes with a 1-year unlimited-mileage warranty

ik moet wel zelf de stekkertjes overzetten bij deze sensoren, neem je een duurder type hoeft dat niet maar dan kosten ze dus gauw 70 eu tot 140 eu per stuk.

:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Zo nieuwe dag nieuwe kansen vanavond ben ik al druk met het demonteren van de rechter achter veer. De ' Pro' ( dat ben ik ) was de stofkap vergeten te plaatsen en mijn gave poot word nu al belaagd door regen en grind.
Meteen wat doen aan de scherpe randjes en de afwerking van het nieuwe gat dat ik reeds had gemaakt.
Het luchtslangetje en de scherpe zijde van het afgeslepen metaal scheelt maar 2 mm.
Ik moet eigenlijk een haakse aansluiting hebben en wat extra lucht slang + een koppeling.

Ik denk dat ik straks maar de parkeer garage induik en hem ga afstellen zodat ie recht staat op zijn poten.

noodweer is het hier .... :X

ook maar is goed uitzoeken wat de dealer heeft vervangen :

waterpopmp
fanbracket
of beide .... :O
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Nou tussen de orkanen en tyfonen toch nog iets kunnen doen. :)
De heldere knipperlichten ingebouwd maar ik zie dat er een uitsparing zit aan het 2de deel van de unit. En daar past een lampje in maar de fitting ontbreekt ? Heeft er al iemand een fitting ingebouwd ?

Vragen aan Jelmer:
Jelmer je zou die fittingen ondertussen wel gevonden hebben hoop ik ?
Heeft Jelmer ook nog ergens een schema achtergelaten van de Xenon lampen set ?

Ik zou echt zweren dat de LS400 nu beter rijd maar dat is net zoals je hem net hebt gewassen of nieuwe motorolie hebt gedaan.
Het voelt beter dus rijd hij beter !!

Mee eens ?

Groet Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Straks naar de uberhut van Maarten toch die achter veer weer demonteren deze keer veel rijkelijke picas en movies maken. Ik was vergeten de stofhoes op de veer te schuiven en rijd nu dus zonder + het metaal loopt zo goed als tegen de lucht slang aan er moet toch nog wat weg worden geslepen en wat bramen wegwerken. Dan is dat af en kan het interieur er weer in.

:photo:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Die fittingen zitten niet op de Nederlandse modellen.
In plaats van de zijknipper op de bumper zit ie bij ons op het spatbord.

Als je de oranje knippers bekijkt dan zie je ook dat die zijknippers dicht zijn.
 
Ik eis zij fittingen in mijn knipperunits.

Ik eis zij fittingen in mijn knipperunits.

Ze moeten dus open en er moeten fittingen in want ik kreeg de lampjes er zelfs bij ( it was ment to be )....
Ergens in Nederland moeten deze fittings te vinden zijn met wat vloeibaar plastic et voila.
Ik ben nu echt tevreden met de achterveer alles ingevet stofhoes eromheen klaar is kees.

Nu het serieuze werk:

inner & outer tie rods
distributie riem + poellies
kleppen ( revisie kop plaatsen met harde klepzetels voorbereiding LPG )
nieuw bougies + kabels ( nog steeds niet binnen)
interieur verlichting afmaken
achterbank plaatsen
O2 sensoren vervangen

Au garage du Maarten



Modedit GPS-10: foto verwijderd op verzoek.
le presse



de rechterachter in gevet stofhoes erop



De aanpassing van onderen gefotografeerd



met de airhose erop wat erom heen zit is wat oude tape .



roest op de trommels wil ik weg werken met verf.



de schade roest lekker verder



nieuwe knipperlichten war de fitting snel voor moeten worden gevonden



de RX velgen moeten gepoedercoat worden, matzwart spookt en blijft spoken door mijn gedachten wereld.



Boel werk druk druk druk
 
overhauling the gearhouse

overhauling the gearhouse

de peuter set



de boeken



Allemaal onderdelen die bij de stuurstangen kit horen:












De loctide tapestrip ....



Nu wachten tot de orkaan voorbij is en aan de slag zou ik zomaar even willen zeggen.

weltrusten

Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ik ben vandaag vernedert serieus eruit 'gedragged' door een andere auto, dat gebeurt zeer zelden meestal omdat ik dan droom en dus niet oplet. De enige reden die ik nu ook kan opgeven : Het was een falen van de LS400 niet de driver. We reden door Amstelveen op de 50 km weg die van de Bosbaan tot aan Aalsmeer.
Een Maserati met vader en zoontje kwam naast me staan het ding brulde erop los als ie al stationair liep.
Stiekum drukte ik op ECT en Overdrive ON en ontspande de rechtervoet en dacht: "Dit is een eitje want pappa kan niet rijden en moet eerst in zijn eerste versnelling zien te komen." Dus de Maserati verloor bij het eerste stoplicht maar er zouden er nog genoeg volgen. Ondertussen had zoonlief pappa opgestookt om de LS te laten zien wat Maserati betekent. En pappa zette deze keer de
Maserati in zijn 1, ik merkte zijn angst om echt te gaan poweren. De man was bang dat zijn achterkant zou uitbreken en de auto eventueel zou gaan driften en zou slingeren tegen mij aan. 2de stoplicht was gelijk aankomen.

Ik had de Maserati achter mij gelaten op mijn Husqvarna SM610 Replica ( 600 cc 4 stroke) en ik hoopte heel hard dat de LS het ook kon .... maar mijn LS is niet goed en valt weg als ik het gas intrap. Het lijkt net alsof ie eerst terug schakelt of dat ie geen benzine genoeg krijgt of iets anders. Er zit in het onderste gebied geen pit geen power geeneens 50 pk. Bij het volgende stoplicht vloog de Maserati al 100 in zijn 2de gear en kwam de LS net over zijn dal van ellende heen. Pas na de 3000 toeren komt het beest los in de LS en zelfs dan voel ik soms dat hij veel harder kan want dan spuit ie echt. ergens zit iets dus niet lekker iets be?nvloed the flow van fuel air ratio.

Ik weet dat de LS meer in huis heeft dan hij mij nu geeft ik ben alleen niet zo goed in dit soort gebieden.
Heel misschien dat een aantal standaard zaken goed helpen
- schoonmaken throttlehouse
- schoonmaken air flow meter
- nieuwe bougies en kabels
- timing controleren
- vacu?m circuit controleren

Nog meer adviezen want dit is een schande voor het merk Lexus ....