Overhauling the rusty LS400

Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

De DIY is een FAIL, misschien heb ik het verkeerde spul maar het spuit er net zo hard weer uit. ( ik heb de veer wel eerst uitgebouwd)
De luchtbalg zelf werd keihard, als je dan meteen die compressor slang erop zet zonder de motor te starten dan loopt het dus zo die leiding in. Daarnaast is de luchtbalg veel kleiner dan een autoband, dus misschien ook teveel erin gespoten.
Hoe dan ook meteen die rechter poot onder de linkerkant geprobeerd te zetten maar dan komt de air inlet niet goed uit.
Als ik de onderkant kon draaien van de schokbreker dan zou het wel lukken maar dan moet je de veer openmaken.
Er staat op in 2 talen do not open .....
Laatste optie is een gaatje boren voor de luchtleiding of de luchtbalg vullen met slijm meteen afdoppen en eronder zetten, uitbouwen is dan ook onzin en de lucht leiding zelf ook afdoppen dan kun je wel thuis komen. ( hoop ik voor je)

Ik ben dus zweefloos voor nu .....

:rulez:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Nou dit is de vakantie schade aan de carrosserie, welkom in Spain. Eigenlijk wou ik emigreren naar een vissersdorp tegen Marokko aan. Maar sinds de Policia Local mijn LS heeft vergalt ben ik Spanje al weer beu. Het herinnert mij aan Franco en NSB Nederland.
dsc00031mm.jpg

Hoe dan ook kennelijk moest ik stoppen maar de agent gaf geen enkel signaal daarvoor af. Het was Zondag avond 23.30 pm ik was onderweg naar Portugal om een andere vriend te bezoeken.
dsc00032kq.jpg

Toe we de heuvel op gleden veranderde we van een normale b-weg dus 1 baan naar een 2 baans snelweg. Dus had ik de Cruise Control op 110 km geklikt (max 120) toen de Nissan Patrol uitgeput uiteindelijk naast mij reed was hij out of power, op is op opperdepop.
Ik zag de politie auto al 7 km eerder plotseling de weg op duiken, ik was reeds allang vooruit gewaarschuwd door mijn vriend die daar woont.
Dit was de plek waar ze zouden wachten, en daar zweefde ik dus lekker met 140 voorbij. Er telt daar een 70 limiet maar een lasergun hebben ze niet, flitsers kosten teveel geld. Dus ik had mijn snelheid allang aangepast en eenmaal op het topje van dat heuveltje sneed de hufter mij gewoon af en dwong mij te stoppen door mijn LS te vergallen. Als ik zou tegensputteren en een grote bek zou geven dan zouden ze de LS doorzoeken en de hollandse groenten vinden, dus ik liet het erbij betaalde de 500 eu boete cash en liet hen het schade formulier invullen. En daar vergat de niet engels sprekende diender expres zijn rijbewijs nummer en dat soort details( adres en plaatsnaam) met als excuus: Wij hoeven dat niet ivm met de terroristen. Ik ben pas weggegaan toen alles ingevuld is en ik heb zijn rijbewijs nummer zelf gecontroleerd. Conjo usted has ruinado mi LS Joder tio ... me lastima mucho quien va a pagar ??
dsc00034tk.jpg

Omdat de LS niet ALL Risk is verzekerd moet ik zelf alle papieren gaan regelen en met hun verzekering aan de slag. De schade is 3000 eu volgens de Lexus dealer, maar het is eigenlijk een mazzeltje want alleen de deur is echt gedeukt, geen kapotte lampen of ramen die niet willen werken.
dsc00030ps.jpg

Spuit bus gemaakt op de lak code en een weekje goed droog weer trek ik het zo weer glad. Gelukkig heb ik nu de boeken en kan ik met gemak de deur demonteren, en eventueel de fender meteen meepakken.
De Lexus was namelijk onbeschadigd ik had de 3 kleine deukjes laten verwijderen op de "kleine deukjes dagen " van de verzekeringsmaatschappij. Ik laat het er niet bijzitten desnoods rijd ik er opnieuw heen.
De tactiek van de spaanse verzekering maatschappij is rekken en strekken en hopen dat je opgeeft. Maar ik geef nooit op .... De dag erop naar Portugal gegaan om die Hollandse asperges af te leveren.
De LS haalde het maar net naar huis, een akelig geluid uit de motor dwong mij een auto transporteur te bellen en de LS naar de garage te brengen. Volgens de Lexus garage is het pomphuis vervangen maar ik zie ook een nieuwe fanbracket. De arme LS heeft 6000 km zonder behoorlijke schokbrekers moeten cruisen met een krukas poelie die over gevulcaniseerd was. Ik ben ook klaar met de garage Lexus Amsterdam. Ze kunnen werkelijk niet eens mijn LS onderhouden. Ze doen maar wat lijkt wel ... Voor de meeting moet dit litteken weg zijn en moet de LS mee kunnen dingen naar die beker.....

dsc00029hg.jpg


Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Wat een verhaal van je schade!
Zo zie je maar dat de politie hier niet eens zo slecht is :P

Hopelijk krijg je je schade nog vergoed!
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Verdomme net de motorbeschermingskap erop gezet en geconstateerd dat de hoes van de rechter stuuras open ligt.
Het stuurhuis zelf lekt ook lekker aanzienlijk minder dan de pomp zelf, zo komt ie nooit door de keuring die snel aankomt. Het moet ook stoppen met lekken en de gehele stuurbekrachtiging mag in de overhauling.

Pomp revisie kitje
Rack house revisie setje
Nieuwe rod kit besteld op e bay.

:photo: die komen snel
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Hoe kan dit allemaal fout gaan dan?
Is het gewoon een "rampenbak" of is de LS400 zo'n slechte auto? :P
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

ik heb een LS400 die gewoon onderhoud nodig heeft en een goede linke achterveer, ik kijk vaak Overhauling en zij hebben vaak alleen een rotte body.
Ik kon een linkerachterveer kopen van een forumlid maar die man verkoopt zijn eigen afval en zegt dat het werkt.
Laat je 250 km rijden en nadat ik hem specifiek heb gemaild dat de luchtbalg geen haarscheurtjes mag hebben en er geen roest op zit.


Jelmer heeft me aangestoken met dit besmettelijke geld slurpende virus.

Wanneer komt mijn inner and outer tie rod kit binnen uit Australie ?
Dat wordt toch wel de grootste uitdaging want ik heb maar weinig tot geen SST tools.
Ik type vaak engels talige termen omdat ik simpelweg niet de Hollandse woorden ken.
Rod is stang neem ik aan ?
Hoe dan ook het gehele stuursysteem met alles er op en er aan is maar 142 pagina' s.
Als het niet lukt breng ik dat onderdeel naar een revisie bedrijf en vraag ik of zij de kit kunnen monteren.
Ik ga de stuurcolumn ook niet aanraken en de airbags ook niet, louter dat gehele rack waar je stuurassen aan vastzitten en de pomp met die luchtklep is nakijken + die hoge drukleiding
Arbeidsuren van een garage is de nekslag voor en LS rijder.
En mijn LS heeft wat betreft lampjes en storingen weinig te melden.
Ik ben gewoon een flapdrol die alles eerst zelf sloopt dan pas een boek koopt.
Of eerst gaat bl?ren dat het reserve lampje het niet doet alles uit elkaar trekt en sloopt en dan tot de conclusie komt dat je echt die tank moet leeg rijden en dan licht het reserve lampje heus wel op.
De poging om 1 lampje te fixen deed er nog 2 uitvallen maar nu heb ik het boek. :worship:
Eerst rijd een jaar rond en dan klaagt ik dat de LS uit elkaar valt. :P

Feit is pas als ie op een brug staat en je kijkt echt goed, heel goed dan zie je pas dat er wat geklust moet worden.
Die lak van de LS is ubergaaf, de huid van de buitenkant is het tegenovergestelde aan de onderkant van mijn LS.
Ik zal eens wat foto's maken van de roest problemen.

Nu nog ff wat L'extreme topics door snuffelen ...

:O
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Lexter zei:
Feit is pas als ie op een brug staat en je kijkt echt goed, heel goed dan zie je pas dat er wat geklust moet worden.
Die lak van de LS is ubergaaf, de huid van de buitenkant is het tegenovergestelde aan de onderkant van mijn LS.
Ik zal eens wat foto's maken van de roest problemen.

De mijne gaat binnen 2 weken ook op de brug, dus ik ben benieuwd.
En wat je zegt is ook vaak waar, zonder werkplaatsboek of deugdelijke informatie sloop je meer bij zo'n complexe auto dan dat je repareert.

Ik vind de site www.lexls.com tot nu toe wel erg behulpzaam, maar een origineel werkplaatshandboek voor het Nederlandse/Europese model zou ook handig zijn.
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Nou de LS zweeft nog steeds misschien niet op stand NORMAL maar wel op HIGH.
Ik heb ondertussen besloten om de linkerzijde achter in het veerpoot gat een stuk metaal weg te slijpen. Zodat daarmee ruimte is gemaakt om een rechter lucht veer links te kunnen plaatsen. Je moet dan de lucht slang iets verleggen of verlengen maar dat is voor later je kan meteen wegrijden dat telt.
Een vriend van een vriend heeft een brug gereserveerd voor Maandag avond hij helpt een handje mee meteen.
Dus vanaf dan moet het achter voor de komende 100.000 km goed zijn. Dan nog voor alles controleren en de horizontale en verticale hoogte is correct afstellen en verlagen naar eigen smaak. :rulez:

Ook dat vacu?m slangetje dat op de luchtinlaat is afgebroken even goed dicht geplakt met een bitumen tape en nu loopt de motor weer mooi en vooral rustig stationair. Hij zuigt kennelijk valse lucht waardoor de ISC ( Idle Speed Control ) begon te haperen oftewel te zingen te zagen. :D
Sinds die nieuwe krukas poelie erop zit is het echt een stuk rustiger, die poelie was 15 mm naar binnen toe gekropen en was de stofkap aan het in frezen cq vulkaniseren. Ik heb alle onderdelen geprobeerd te reinigen van die gore penetrerende gesmolten plastic troep maar het is lastig. Ik vrees dat er bij en rondom de distributieriem en poelies ook allerlei rommel staat te vulkaniseren. Rondspattend gesmolten plastic verdund met riem en stofkap resten en olie domineert de binnenzijde van mijn motor ruimte. :O
Ik zal toch dat stofkapje voor de krukas moeten vervangen of helemaal dichtsmeren met polyester want dat kapje is een open geslepen versmolten ding geworden. :X

Als de motor goed heet is komt die geur toch weer terug dus ik verdenk de distributie. Trek die riem er toch uit nieuw kitje aangeschaft alleen nog ff afhalen. Alles schoonmaken en stofdicht deze keer nieuw interieur filtertje.

:mrgreen:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

nog meer roest en lekkages ....

:mrgreen:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ik ben erg content nu met de LS hij rijd weer als nieuw motorisch dan.
Er is iets goed mis met mijn onderstel, iets met stabilisator stang(en )of een stuurstang.
Eng hard metaal achtige klak klik en een harde vibratie door het onderstel komt iedere keer terug als ik rem.
Bij de dealer kwamen ze met een kutverhaal over de remblokjes die heen en weer schuiven.
Omdat de remblok plaatjes/veertjes zouden ontbreken maar die zitten er gewoon op, sindsdien neem ik hen ook niet meer echt serieus.

Nu pakte ik vanmiddag de buitenstang is goed vast die het stuurhuis ingaat en deze kan ik 45 graden draaien en 2 zijdes op. Ik hoor dan ook die klak, dat terug kerende geluid, de andere zijde doet het ook maar daar voel je een weerstand van de stuurbekrachtigingsvloeistof. Het geluid lijkt altijd van links te komen. Maar ik zit links dus ik weet niet of dat wel objectief is.
De 'klak' is dan rechts ook softer meer gedempt, naast het feit dat ze niet even zacht dempen voelt de ene ook heel nat aan.
Dus als je de rubberen hoes vastpakt dan voel je dat ie veel vloeistof bevat, de hoes is nog goed.
Het kogelgewricht aan het begin van de stang daarvan is het rubber versleten.

Als het goed is komt de kit gauw aan, nieuwe stangen binnen en buiten nieuwe pistons stofhoezen en kogelgewrichten voor 110$ .....

:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

sindsdien neem ik hen ook niet meer echt serieus.
Hebben ze de auto daadwerkelijk onderzocht of enkel op je verhaal een mogelijk advies gegeven?
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

De ( hoofd) monteur is op mijn verzoek een stukje meegereden 500 mtr en heeft mij uitgelegd dat ik mij geen zorgen hoef te maken over afbrekende stuurstangen of assen. Het geluid zat hem in de plaatjes rondom de remblokken. Als ik even in reverse zou rijden en remmen en dan vooruit zou rijden en remmen dan zou het weg zijn. ( echt een kul kul verhaaltje)
Eigenlijk bracht ik de auto naar de dealer voor dit verontrustende geluid, toen ik de 17 inch velgen gemonteerd had zag ik die verdomde plaatjes rondom alle blokken gewoon zitten.

Eenmaal buiten met nieuwe schijven en blokken is er dus niets verandert.
Wat mij nog het meest steekt dat ik die lui expliciet heb vermeldt de klauwen gangbaar te maken.
Pikant detail, ik heb ze ook vermeld dat de LS de Pyrenee?n over moest steken en dat ik me zorgen maakte over dat geluid en dat de remmen in orde moeten zijn voordat ik vertrek.

Eventueel een revisie setje monteren en die dus vooruit bestellen, nou het rubberen dopje van de linker voorklauw is eigenlijk geen dopje meer maar een o-ringetje.

zo blijf je iemand schijven en blokken verkopen tot ie doodgaat he .... lekker zandhappen zonder dopje.
Klant weg laten rijden terwijl de klauwen gewoon aanlopen net zolang door laten rijden tot ie weer terug komt met dezelfde ***klacht. Rechtsachter was gloeiend heet geworden kokende remolie als gevolg. :X

nee ze hebben mij nu 3 x echt heel erg slecht geholpen:

eerst de accu
toen de dynamo
de poelies waren goed verrot tijdens een normale inspectie lijkt mij dat zoiets gelijk opvalt
ze hebben mij weglaten rijden alwetende dat krukas poelie aan het verlopen was, lekkende achterpoten, en niet gangbare remmen.

:rulez:

o ja .... mijn rod kit is nu al binnen ongelooflijk snel, helemaal compleet zelfs wat blauw locktide lint.
wist niet eens dat zoiets bestond ... nu naar de toolshop om een balljoint puller te scoren.



greetzzzz Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Vervelend zeg!

Over het algemeen kan je met dit soort auto's ook beter naar een universele garage gaan.
Dealermonteurs kunnen de ECU uitlezen en componenten/bouwgroepen uitwisselen, meer niet...
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Inderdaad, laatst hier in de buurt bij een onafhankelijke garagist wat vloeistoffen laten verversen.
De man begint ongevraagd een accu en dynamo test en controleert de banden.
Dat doen we altijd voor iedereen ... :hi:

Ok mijn eerste echte automotive tools gekocht.
Een Facom universele fuseekogelgewricht wipper rammer trekker duwer van 85 eu geschikt voor Toyata en andere merken personenauto's.
Meteen een setje gekocht met schraper, haakse hoek, ronde hoek allemaal peuter gereedschappen om dingen eruit te wrikken, te pikken, te wippen.

Geen ongeduldig gesloop meer aan de LS vanaf nu volgens het boekje. :worship:
Kutbaan heb ik .. ik kan niet eens ff rustig sleutelen of er staat weer iemand te drammen.

Greettzzzzz from Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ok Dankzij Maarten en zijn zeer speciale garage die jullie allemaal wensen in jullie dromen, want de man heeft een garage box gekocht in een groot pand met een lift die je auto zo omhoog zweeft. In zijn box staat een brug en er is water en stroom echt hemels als je even wilt ontsnappen van je gezin. :photo: die komt gauw.

is de linker poot nu vervangen door een rechterpoot. Het was toch ff wat klooie met de slijper en het feit dat de poot dus omgedraaid en de bus waar de poot in glijd niet pastte. Daar moest ook nog een millimetertje vanaf geslepen worden en toen gleed hij zo op zijn plekkie bout er doorheen moer erop. Hoogte stang en stabilisatie stang vast gezet luchtslang aangesloten en de off naar on gezet van de luchtvering.

The Lexus Electronic Modulated Air Suspension is again fully operating as it should be.
Alle luchtbalgen zijn ok gekeurd door mijn hand zelf hij is nog niet precies uitgemeten dus hij staat wat vreemd.
Je hebt ook een waterpas vloer nodig voor dit klusje en hij mag niet beladen zijn.
De luchtbanden moeten eerst gecontroleerd worden en de slijtage zodat alles gelijk is.
Dan pas mag je gaan meten ze geven daar referentie punten voor aan in de manual.

Als volgende heb ik het stuurgedrag nog is getest en eigenlijk stuurt ie best wel lekker en ik moet 1 x per 2 weken mss 100 ml bijtanken aan olie. Ook als ik slalom doe bij 40 km p uur kraakt ie niet of is er een speling te voelen. Als ik helemaal naar links of rechts draai bij stil stand hoor ik wel een verschil dat is een slecht teken.
Maar ik kan niet alleen niet in kijn eentje tegelijk aan het stuur draaien en dan kijken of de vloeistof in het reservoir stijgt. Als de vloeistof echt stijgt is dat ook een slecht teken, lucht dacht ik. De Lexus zou zwaarder moeten sturen naarmate je harder gaat dat doet ie volgens mij niet. De fuseekogels hoezen zijn vergaan en zo klinkt dat maar zo voelt het ook alsof er een kogelgewricht uitspringt en weer terug schiet. Misschien ben ik para .... :roll:

Nu dromen over het monteren van mijn nieuwe kit op mijn oude LS.

:rulez:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Zo beste LS gliders,

Vandaag maar is het kantoor, de plek waar ik ook slaap maar is opruimen. Proberen de LS niet aan te raken.
Geen forum replies voor een paar uurtjes.

Ik heb 4 weken niets afgewassen, niets stofgezogen, het is behoorlijk ranzig hier.
Maar nu de veer goed is valt er een soort druk weg een drang om dat te fixen.

Tot gauw

Groet

Lex
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Dat verhaal over die remmen is idd niet best... :(

Bedankt voor je updates tot zover!! :rulez: