Overhauling the rusty LS400

Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ah, verloren van een Maserati? :P

Mijn LS heeft ook wel een beetje dat ie inhoudt als je echt wilt gassen.
Ik ga hem volgende week uitlezen, dus misschien kan ik er dan wat van zeggen.

Hoe zit het eigenlijk met het trekken van valse lucht na de luchtmassameter?
Heeft dit invloed op hoe de motor loopt?
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

In alle opzichten ongewenst... Niet alleen wordt de (valse) lucht niet gefilterd, maar klopt de verhouding naar het luchthuis ook niet meer met als resultaat een 'arm' mengsel.

Heel misschien dat een aantal standaard zaken goed helpen
-schoonmaken throttlehouse
- nieuwe bougies en kabels
-timing controleren
Een goed begin, dat zou ik sowieso eerst uitsluiten.
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Ik denk het wel en ik heb na de air flow meter een T- spliting naar een dun vacu?m slangetje en daar lekt ie bij mij zeker. T stukje is afgebroken en met rietjes en een hol buisje van een electro doorverbind stekker weer geprobeerd te repareren door de vorige eigenaar.
Ik vermoed dat het de ISC vacu?m hose is bij mij. Ik heb het zo goed als mogelijk gedicht en sindsdien loopt ie beter stationair. Mooier met meer rust.

De verbruikheids test van de brandstof was 1 liter op 7,3 km en dat is dan in de stad met weinig snelweg op zich nog niet zo slecht.

Groetjes Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

GPS-10 zei:
In alle opzichten ongewenst... Niet alleen wordt de (valse) lucht niet gefilterd, maar klopt de verhouding naar het luchthuis ook niet meer met als resultaat een 'arm' mengsel.

Ok, dan ga ik daar ook eens goed naar kijken.
Mijn inlaattraject heeft in ieder geval 1 broze rubberslang en die sluit op 1 punt niet goed af.

Een arm mengsel zorg er volgens mij ook voor dat de motor veel heter wordt dan wat de bedoeling is :O
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Niels_D zei:
[quote="GPS-10":myp3we8a]In alle opzichten ongewenst... Niet alleen wordt de (valse) lucht niet gefilterd, maar klopt de verhouding naar het luchthuis ook niet meer met als resultaat een 'arm' mengsel.

Ok, dan ga ik daar ook eens goed naar kijken.
Mijn inlaattraject heeft in ieder geval 1 broze rubberslang en die sluit op 1 punt niet goed af.

Een arm mengsel zorg er volgens mij ook voor dat de motor veel heter wordt dan wat de bedoeling is :O[/quote:myp3we8a]

Armer is meestal wel sneller..
Een motor die inhoudt is bij mijn weten meestal te rijk
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

450 km met 60 liter Eu 95 met stukken van 200 km p uur + heel veel kickdowns + stukken met de ECT on Overdrive OFF.

Een gastank heb ik er na 2000 liter benzine ruim uit want 2000 liter is 3500 eu
En een beetje behoorlijke installatie kost 2000 eu en een LPG cilinder kop 1000 eu
Ik laat de wegenbelasting ff achterwege we doen net alsof het niets kost.

LPG kost nu 0.70 euro cent per liter benzine 1,75

Die slurp motor kan er niet genoeg van krijgen ik blijf tanken :worship:

ik heb nu 40.000 km gereden met de LS en dat kostte al zat namelijk 5000 liter. = 8750 eu.

:rulez:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Een motor die inhoudt is bij mijn weten meestal te rijk
Zelfde kan gelden bij een arm mengsel..

Btw Niels, heb je de 'oude' bougies nog? Daar kun je misschien nog wat uit opmaken.
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

GPS-10 zei:
Een motor die inhoudt is bij mijn weten meestal te rijk
Zelfde kan gelden bij een arm mengsel..

Btw Niels, heb je de 'oude' bougies nog? Daar kun je misschien nog wat uit opmaken.

Idd, bougies vertellen een hoop, maar als ie inhoudt en het verbruik is niet goed, dan zet ik toch even in op te rijk.
Ik kreeg laatst een tip. 2 flessen Forte gas treatment (20 euro per fles).
Dat lijkt toch wel te werken bij het verbruik. Heb nu mijn tank bijna leeg met dat spul erin.
Je kunt het als particulier niet kopen, tenzij je een garage hebt die het je wil verkopen
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Niet altijd. Bij zowel (TE) rijk of arm loopt de motor buiten het ideale werkingsgebied. Te arm kan b.v. weer zorgen voor sterk verminderd vermogen, hetgeen men meestal compenseert dmv het gaspedaal en daardoor een hoger verbruik.

De vraag was feitelijk wat een vacu?mlek na de MAF kan betekenen. Die moet in eerste instantie wel dicht ;)
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

ok things to do to overdrag the maserati:

Bougies vervangen
Bougie kabels vervangen
Throttlehouse schoonmaken
Timing check
branstof filter vernieuwen
brandstof druk controleren
tank reinigen
injectors reinigen
Vacuum circuit dicht smeren
Reserve band thuis laten
1/4 tank ipv 4/4 tank
geen 50 kg gereedschap meenemen
KLEPPEN STELLEN of nieuwe gaskop erop

:rulez:

things to do audio:

geheel eruit slopen en vernieuwen

things to do body:

deur spuiten
fender spuiten
bumper spuiten
spolier spuiten
velgen stralen en poedercoaten

raam gangbaar maken
stoelen vastzetten en schoonmaken
achterbank plaatsen

things to do electrical:

lampjes vervangen middenconsole
asbak
knipperlampen fittingen inbouwen
led upgrade
afstellen mistlampen
smoken achterlichten


:rulez:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

al dat gespeculeer over een slangetje dat waarschijnlijk ergens heenloop jaja



dit is het slangetje dus ....

:worship:

:photo:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Mijn stuur is ook te deprimerend



over view pica motor


 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Lexter zei:
al dat gespeculeer over een slangetje dat waarschijnlijk ergens heenloop jaja



dit is het slangetje dus ....

:worship:
:photo:

Volgens mij je powersteering vacuum.
K*t-systeem, breekt makkelijk af.
Je kunt een metalen nippel bij de bouwmarkt halen en die erin smelten, zo hebben we het bij een sc gefixt
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Goed idee Prinssen,

Ik heb alles klaar liggen ik dril een gaatje en prik mijn eigen t stukje erin.
Langzaam alles uitsluiten en de perfomance terug halen van toen !!

Toen er nog kuiluuhh waren


:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Zo ff een update ?

Nou ik ben verhuist van LS generatie 1 naar projecten dankzij onze ubermoderator GPS10 :hi:

de LS zweeft zachter dan ooit de motor klinkt als een husqvarna naaimachine
geen echte klachten ... gaap gaap

Behalve dat ie zo zalig rijd en heerlijk slurpt

:O

Ik probeer dus filmpjes te maken of eigenlijk meer een audio opname van mijn rem en stuurstang geluid.
Het geluid is dus al dagen weg ...... wel wat gekraak af en toe maar niet meer dat keiharde KLAK.
Hoe dan ook we are in filming stage and we will keep on filming.
Al dat geouwehoer over hoe het klinkt ik dacht maak een opname en vraag dan is rond wat andere van dit geluid vinden.

:O
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

prinssen zei:
Volgens mij je powersteering vacuum.
K*t-systeem, breekt makkelijk af.
Je kunt een metalen nippel bij de bouwmarkt halen en die erin smelten, zo hebben we het bij een sc gefixt

is dit dan de beruchte slang die naar de beruchte klep toe loopt
de klep die de airvalve wordt genoemd en maar beter gewoon verwijdert kan worden en gedicht kan worden met een 1,5 draad nog iets ding ?
Deze veroorzaakte bij de LS een witterook pluim na het starten. De klep lekt dus olie door je airflow naar je verbrandingskamer ... die rook heb ik niet en die klep schijnt nutteloos te zijn en 130 eu te kosten een bout 2 eu.

:roll:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

GPS-10 zei:
Een motor die inhoudt is bij mijn weten meestal te rijk
Zelfde kan gelden bij een arm mengsel..

Btw Niels, heb je de 'oude' bougies nog? Daar kun je misschien nog wat uit opmaken.

Yes, heb ik nog.
Is het "lezen" van de bougies gelijk als bij een 2-takt?

Ik weet het alleen van mijn brommer (koffiebruin is goed, grijs is te arm en zwart is te rijk) maar kan ik dat direct overnemen voor de LS?
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

DIY gordel revisie .... das de opdracht voor vandaag !!