Overhauling the rusty LS400

Stuurhuis perikelen en veel APK stress !

Stuurhuis perikelen en veel APK stress !

Net nog even de andere fusee kogel gedaan maar die moer wou niet meewerken kostte me veel moeite maar het is gedaan. Ik ga de Lexus even laten voorkeuren zodat ik geen verrassingen heb te verwerken en ruim de tijd heb om nog iets zelf te doen. Ik zit nu al weken te wachten op mijn bougies en kabels tune up kit, en ook de lambda sensoren komen maar niet aan en das vervelend want de uitstoot zal wel slecht zijn. :roll:

Ik heb ook geconstateerd dat de uitlaat op bepaalde plekken goed verrot is vooral bij de katalysator en de verbindingen. Ik zag zelfs een gat zitten en heb daarmee de bron van de geluidsoverlast hopelijk te pakken.
Voor de uitlaat huur ik wel een brug voor een dag.

ik groet u allen ....

Lexter
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Zo ff een update:

Geen anus verricht vandaag wel gezweefd, morgen naar de schade expert voor een schade / taxatie rapport zodat de schade molen kan doordraaien. Ik kan dan ook eindelijk beginnen de deur te herstellen. Meteen ff naar de dealer in Amsterdam want daar liggen ' claw washers ' klaar.
De LS heeft nu nog maar 1 probleem waarschijnlijk : de emissie.
Sensoren duren echt lang .... ik hou meer van direct kopen en in de hand.

:baseball:
 
Mini pimp

Mini pimp

Zo voor 5 eu de stadslichten naar LED ge-upgrade.
Wel leuk bij Brezan komen natuurlijk veel knutselaars, en het valt mij op dat vele mensen het wordt vliegen en zweven gebruiken zodra ze de LS zien.

Dat vliegt wel fijn zeker ? :rulez:

o ja sinds ik zo fijn aan die stuurassen heb gezeten staat mijn stuur ook niet meer recht.
Dat belooft nog wat ... :X
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Lekker bezig!

Ja, valt mij ook op dat een oude auto als de LS nog zoveel bekijks trekt. Enne, een parkeergarage is een complete uitdaging, wat is de auto groot!

Groet en ga zo door!
 
Speaker Perikelen !!

Speaker Perikelen !!

Kan iemand mij uitleggen in het Nederlands voor leken waarom de linker speaker voordeur wel 4 ohm is ?
Dan zal de tweeter dat ook wel zijn en dan kan ik gewoon wat aftermarket gaan bestellen van ieder merk.
\Behalve die flauwe subwoofer moet er dus uit en dat bij behorende versterkertje ook.
En dat met de bestaande bedrading ik heb hulp nodig van een elektrotechnisch ingenieur met een LS.
:mrgreen:
 
Re: Speaker Perikelen !!

Lexter zei:
En dat met de bestaande bedrading ik heb hulp nodig van een elektrotechnisch ingenieur met een LS.
:mrgreen:

:D :D

Heb je er schema's van of niet?
Ik heb nog nergens echt de complete schema's van een LS400 UCF10 kunnen vinden. :(
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

er staat wel een leuk schema in mijn boek ik zal het is proberen te fotograferen want het is meer een uitklap poster ...

momentito svp

dit heeft iemand geupload in mijn andere topic ik moet even het boekj ophalen beneden ... woon 14 hoog.

http://www.lextreme.com/Lexradio.pdf
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

ik heb een prachtig setje speakers liggen van infinity Kappa Series midwoofertje past precies in de de Lexus speaker behuizing, beide 4 ohm. Maar de Pioneer is 30 watt en de Infinity 200 watt hoe gaat dat klinken ?

Heel erg zacht he ? :photo: is gemaakt.
 
EMIT Infinity Kappa 1.1 CS

EMIT Infinity Kappa 1.1 CS

Nee ik heb niets gesloopt ... ik ga is ff kijken want ik heb vierkante emit tweeters bij de Kappa set en dat past ook nooit.

Maar ze klinken zo hevig helder ik mis de power ook 30 watt is van vroeguuuhhhhh toen de frinkandelluhhhh nog van koeie ogen werden gestampt.

:D
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

De schema's van de cd wisselaar de radio/tape unit de speakers het is lastig om er 1 foto van te maken.

p9020170.th.jpg





de kappa perfect fit speaker 200 watt






afgebroken ophang punt speakerhuis.



De Kappa Series


 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Als die benzine tank eruit is heb ik een hoedenplank en een achterzijde wand om vol te plakken met versterkers en deze Infinity Kappa 3 weg systeem. Totale gewicht van de LS zal aanzienlijk toenemen en het verbruik dus ook.
Moet dus eigenlijk na de inbouw LPG want dan word de LS opnieuw gewogen

lopende projecten:

stuurhuis
distributie
bougie/kabels
deur uitdeuken
speaker replacement
HID inbouw Dim en groot licht
en heel veel nieuwe bushings ....
LED upgrade interieur verlichting
Nog meer bushings
Wishbone vervangen
Uitlijnen
Stuur recht zetten

:P
 
Door dent

Door dent

Nou begonnen met de deur te verkennen.



Binnenzijde deur is niet beplakt met Noise Killer en de SIPS bar is een obstakel met het uitdeuken.
De staaf zit echt in de weg, ik zal de deur of moeten palmuren of geheel moeten demonteren.








Helaas geen schuur en de auto overnacht zonder deur op de openbare straat lijkt mij een slecht plan.

:neutral:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

APK is goed gegaan, koplampje afstellen en een remslang goed leggen.
 
Ik ben zo blij als een klein kindje nu de APK probleemloos is verlopen dankzij mij gepruts aan de LS.
Het breekt ook de baan naar de LPG installatie 1 stap dichterbij.
Vandaag ook geen extreme automaat perikelen het was wel erg koud in de LS. :D

De tune up kit is eindelijk binnen gekomen :

Nieuwe bougies Denzo
Nieuwe kabels ( Mooie blauwe ook )
Nieuwe kapjes

Mischien morgen maar is alles erop zetten lekker in de schaduw, biertje erbij ....

:worship:
 
Dank je Robo Kill ....

Ik weet dat picas wonden helen !! Maar de batterijen lopen leeg door de hitte, dus ik koel ze nu voor in de LS.
En met die mooie picas van Niels zijn frees klus kunnen jullie wel een zaterdag middag toe dacht ik zelf.
Passen jullie op dat jullie niet verbranden met die bleke poets en sleutel koppies van jullie ?

:P