Overhauling the rusty LS400

Ik heb vele motoren uit elkaar gehaald en dit ziet er uit als te lang door gereden met wat mindere kwaliteit olie. Dan krijg je een bruine aanslag. Sludge wordt dikke paste en is zwart. Ik weet niets van die inkeping af maar het lijkt of daar wat tussen heeft gezeten. Maar zoals ik al zei ik heb nooit een deksel van mij Ls afgehaald. Hopelijk weten anderen dit. Jelmer heeft erg veel ervaring met sleutelen. :D
 
My dirty throttle housing !!

My dirty throttle housing !!

Nou de throttle body is behoorlijk dicht geslipt met dikke lagen roet en blacksludge.
Meteen de rechterkant kleppendeksel verwijdert en die heeft een normale kleur. Uiteraard komen die foto's heel snel :P Dat ze verschillend kleuren is geen positief iets. Ik ga de kleppen even opmeten en hopelijk is alles nog ok.
Mijn hele motor zit dicht geslipt vrees ik, dat merkte ik al aan de EGR klep.
Maandag pakkingen bestellen dinsdag weer zweven wat mij betreft. Ook op deze nokkenas heeft het onderste tandwiel die inkepingen het zal wel met de koeling te maken hebben.
Helaas heeft
Jelmer nog een normaal leven te leiden en horen we hem nog maar zelden op dit forum wat natuurlijk een enorm gat creerd in de kennis die we bezitten op dit forum.

Groet Lexter

:photo:
 
Wat ook vaak helpt is de motor reinigen van binnen. Er is speciale spoelolie verkrijgbaar van Molycote als ik het goed heb. Dit erin nadat alles in orde is, nieuw oliefilter en na 1000 tot 1500 km eruit halen. Dan schrik je van het resultaat. Daarna de normale olie er weer in gieten plus filter. Deze auto's hebben vaak meerdere eigenaren gehad en niet iedereen heeft onderhoud laten uitvoeren. Olie laten zitten en doorrijden kan soms desastreuze gevolgen hebben. Er zijn mensen die beweren 100000 km met een vulling te rijden maar dat kan alleen bij vrachtwagens die een continu cycloonfilter systeem hebben. Personenwagens gewoon om de zoveel km verversen en origineel filter monteren bij elke verversing. Mijn LS had altijd Castrol Magnatec 10 W 40. Topolie. En een geheim tip van mij: de olie van de Hema is van Valvoline, een van de beste die je kopen kan. Goedkoop en goed. (ik heb meerdere Fiat Croma's gehad en tot 400000 km op deze olie gereden zonder problemen.) :D
 
p9160036.jpg

p9160034.jpg

p9160032l.jpg

p9160031.jpg

p9160030.jpg
 
Nou zoals jullie zien zitten er mm dikke aanslag op mijn throttle house en dat moet opnieuw bling bling doen dan zal ik alle afstellingen controleren en de sensoren doormeten en afstellen en dan zal ie waarschijnlijk beter presteren aan het beruchte stoplicht. Dat wegvallen is een onderdeel hiervan samen met de nieuwe bougies en een controle op alle vauumslangen moeten alle problemen oplossen.

Ik ga mijnzelf eerst maar is inlezen hoe ik de rest van de luchtinlaat gedemonteerd krijg en die roetnaald in het midden kan gaan schoonmaken. Dat zal wel een sensor zijn zo te zien.

:X
 
o ja de vloermat voelt degelijk aan, niet zo zwaar als de origineel voor de rest een prima mat maar ik vrees dat de achter matten te groot zijn en de passagiersmat heeft geen gaten.

p9150022.jpg


:rulez:
 
ik moet overschakelen naar een premium account volgens the imageshack hoster !

wat een oplichters !! ik mag nog maar 17 fotos uploaden !!

:X
 
clocked up holes causing the engine to fail

clocked up holes causing the engine to fail

p9160023.jpg

p9160022.jpg

p9160024.jpg


Ik denk dat als eenmaal alles weer gangbaar en alle kleine gaatjes weer open zijn en alle sensoren weer sensen we kunnen stellen dat the beast terug is.

Full throttle it will be !!

:worship:
 
Air Intake Polution and fuel injection problems

Air Intake Polution and fuel injection problems

Ik heb de Air Intake Chamber eraf gesloopt en ik heb die benzine leiding gevolgd en dan kom uit op een ding .....

:hi:
 
en dat is? ik word bang van die golden shot! hahaha.. je throttle body ziet er vies uit idd.. ik wil die van mijn Altezza ook gaan checken, maar nog geen tijd daarvoor gehad. Ik wil hiermee eigenlijk tot na de APK wachten want de ecu van een Altezza kan even zijn tijd nemen om alles weer in te leren (moet resetten na zo'n schoonmaak beurt... )

Ik zie dat je het al hebt schoongemaakt, ik weet niet of die krasjes effect zullen hebben... Maar goed bezig Lexter!! Jij bent er ook bij de meet toch?? wil deze auto toch wel zien :)
 
Beste MLCoolj,

Of ik de meeting haal .... ik hoop het de druk neemt behoorlijk toe en de countdown has started.

Op dit kom ik uit ....
Het lijkt wel een soort waakvlam van mijn geiser.

p9160029.jpg

p9160028n.jpg


Dit is de andere zijde
p9160030.jpg




Er zaten 2 koperen boutjes op de as als je die los draait dan kun je de koperen luchtklep zonder krasjes schoonmaken.
Het koperen boutje is alleen niet gewillig met loskomen. Ik heb ook geen idee hoelang deze throttle housing niet is schoongemaakt. Wat er in de air intake chamber zit is nog meer verontrustend. Ook de kleine gaatjes zaten natuurlijk zo goed als verstopt.

p9160032t.jpg

p9160031v.jpg




De inlaten:

p9160034d.jpg

p9160033.jpg

p9160034.jpg
 
Ik zit nu wel op het punt dat ik twijfel of ik het ooit nog allemaal in elkaar krijg en weer lopend krijg.
Dit is tot nu toe mijn grootste uitdaging ooit, ook al komt het overeen met een 16 klepper YZF750R de brosse bedrading is zorgwekkend. Als ik de air intake chamber alleen en kijk dan wil ik niet weten hor de zuigers er bij zullen staan kwa roetlagen. Morgen ook nog is regen en alles ligt open wat niet fijn is.
Maandag pas pakkingen bestellen en Dinsdag alles terug plaatsen.

Nog meer goed nieuws ? jawel, ik ben premium member van imageshack en mag nu nog meer uploaden.

:photo:

Groet Lexter
 
Toch nog ff die air intake chamber verder geopend ..... mijn god wat een drama er komen asap wat golden shots aan.

:rulez:
 
Wat ik tot nu toe heb gedaan:

Distributie riem vervangen
Idler poelie
Tensioner poelie
Riem tensioner
Thermostaat
Kleppen opgemeten links en rechts
PVC valve schoongemaakt en grommet vervangen
Throttle huis schoongemaakt
air intake chamber schoongenmaakt
bougies vernieuwd
bougiekabels vernieuwd
rotors vernieuwd

Hoog op de to do list:

Oliepomp filter + circuit reinigen
Fuel system nalopen

:worship:
 
Respect! Als deze auto weer loopt dan zal die super zijn... Heb je je waterpomp niet gedaan? Die gaat meestal met de dustririem ook vervangen?
 
Ziet er naar uit dat je er behoorlijk wat werk aan hebt (gehad)!
Waar kan je de pakking krijgen voor het gasklephuis?
Ik heb de mijne niet schoongemaakt omdat ik geen pakking kon vinden voor een normale prijs...

Wel k... dat je LS niet meer loopt, hopelijk doet 'ie het na al deze moeite toch een stuk beter!
 
Als je een reiniger wil voor de plekken waar je niet bij kan, zoals je cilinders, zou ik Seafoam eens proberen.

Die inkepingen op de nokkenas tandwielen horen daar