Overhauling the rusty LS400

We are gliding again

We are gliding again

ik schaam me te diep om het te vertellen maar hij schakelt weer en loopt op 600 RPM in N.
 
Re: We are gliding again

Lexter zei:
ik schaam me te diep om het te vertellen maar hij schakelt weer en loopt op 600 RPM in N.

En je schaamt je omdat je een stekker was vergeten?
Ik denk dat er meerdere mensen benieuwd zijn naar de oorzaak/oplossing :)
 
Re: We are gliding again

Lexter zei:
ik schaam me te diep om het te vertellen maar hij schakelt weer en loopt op 600 RPM in N.


Als je niet wilt vertellen wat (gewoon doen) ok, maar hoe kwam je er achter?
 
Nou ik heb dus die topic met die vraag geopend over de TPS en de waardes.
Ergens daartussen in ook die stomme vraag van welke TPS hoort nou waar want de stekkers verschillen en iets over geel. Ook staat er ergens in mijn boek een hint dat de TRAC PST geel gemarkeerd is.
Dus heb ik de stekker die geel is gekleurd van binnen onder geplaatst.
Als ik dus gas gaf bleef de voltmeter die op de TDLC TT en E1 zat op 8 V staan, als ik met de hand de subthrottle opende veranderde mijn voltage wel. Ik heb die halve LS gesloopt om niets ...

En nu val ik in dat gat .... van verveling dus ik ga de automaat maar is openen. Hij schijnt veel beter te kunnen schakelen dan nu.

Gegroet

Lexter
 
Ja natuurlijk net ff met de hond gecruised.

Hoe dan ook die TPS heeft ook een faalpunt, hij staat op sterven en ik ga er 1 vervangen dus de main throttle.
Waarschijnlijk is die sub TPS de oorzaak dat de Traction control niet werkt.
En die diesel tik moet eruit ik ga het morgen proberen te filmen als er geen wind staat, zodat jullie kunnen horen en analyseren.


To do:


Kleppen stellen
Automaat onderhoud geven
O2 sensoren vervangen
Hopen dat die tik weggaat
 
Transmission Time

Transmission Time

Omdat het verleden van de automaat onbekend is en ik ervan uit mag gaan dat de vorige eigenaar en die daarvoor beide geen groot onderhoud hebben uitgevoerd zoals het hoort. Alleen maar olie wisselen om de 150.000 km is echt niet voldoende want na 500.00 km ligt er natuurlijk veel ijzer slijpsel en andere fragmenten in die er niet thuis horen.
Die automaat heeft verse olie echt nodig. Ik heb dus voor de automaat een pan pakking besteld en het filter maak ik zelf schoon. Om de drain van de oude olie goed te doen en deze er dus in meerdere spoel beurten eruit te spoelen. De automaat is een zeer complex apparaat met heel veel kanaaltjes en poortje die allemaal willen dichtslippen
Iedereen praat maar over het feit dat een LS400 automaat alleen goed functioneert als er ATF Toyota olie in zit.
Ik heb dat partnumber Toyota Type IV ATF = 00279-000T4 door gegeven aan de lokale Toyota maar die begon erover dat dat Lexus olie is en dat hij dat niet kan bestellen. Welke olie gooien jullie dan in je Toyota : Een ATF III geen IV ..

Ok doe mij daar maar 10 liter van want ik moet gewoon ATF Toyota hebben of dat nou III of IV is dat zal de bak niet merken. Ik hoop serieus dat automaat van deze onderhoudsbeurt weer goed gaat lopen. Want hij schakelde wel maar er waren zeer zeker een aantal punten waarvan ik dacht: ouderdom. Natuurlijk zou ik ook de tranny steunen moeten doen en de motorsteunen maar eerst goed lopen dan die steunen.

Dus ik mag zo naar de Toyota dealer rijden met de LS en het is voor mij net een sprookje.
Ik werd om 2.30 wakker met het gevoel: ik ga op vakantie met de LS.

Groetjes

Lexter
 
Wow, wel k... dat je zoveel stress en gedoe hebt gehad om een omgedraaide TPS.
Maar in ieder geval wel mooi dat je weer "on the road" bent!

Heb jij het verschil kunnen vinden tussen Toyota ATF type III en IV?
Ik wil misschien ook mijn bak gaan doen; filter vervangen en die 2,2 liter die je kan drainen weer bijvullen met nieuwe olie.
Deze bak heeft de oude olie nodig heb ik al meerdere keren gelezen, dus let op met volledig flushen en hervullen.
 
zo.. goed bezig weer... alleen een paar dagen te laat ontdekt natuurlijk :P maar nu heb je geen ruzie met de popo meer omdat je auto weer rijdt!
 
Gespot bij de Toyota dealer

Gespot bij de Toyota dealer

Er schijnt hier in deze stad een man te zijn die heeft een spoelmachine gekocht en onderhoud automatische transmissies. Ik wil eigenlijk ook dat alle oude olie eruit gaat en dan de automaat grondig doorspoelen met een ander goedje en dan pas afvullen met ATF III Toyota. De man van het magazijn van Toyota wist precies wie ik was want hij volgt het forum ....
Dat flushen of drainen is volgens mij half werk, de andere helft is de pan eraf alles schoonmaken eventueel nieuwe koppelingsplaten.

Na 430.000 km gaan er onderdelen stuk vanwege slijtage.

Ik heb vandaag stiekum ff snel op de openbare straat 5 liter zwarte drap olie afgetapt uit het carter, nieuw filtertje en 5 litertjes Valvoline 10W30.
Ook de automaat afgetapt en met 2 liter Toyota ATF weer aangevuld, beide oli?n waren behoorlijk verkleurd.
De LS rijd als een speer maar ik merk dat het inhouden gelinkt is aan mijn versleten TPS die is besteld hopen dat ie past op mijn bedrading. Nog heel even en de LS kan er 100.000 km storings vrij tegen aan, zolang ik eraf blijf.

:worship:

Groet Lexter
 
Weet je zeker dat je wilt gaan flushen?
Wat ik tot nu toe heb gelezen wordt het daar alleen maar slechter van.

En waar heb jij gevonden wat het verschil (of niet) is tussen ATF type III en IV?
Kan je dat mengen en is de samenstelling en bijv. viscositeit identiek?

:O
 
Transmissie perikelen ....

Transmissie perikelen ....

Het enige wat ik weet Niels is dat de Toyota dealer geen ATF IV kan bestellen voor mij.
En de Lexus dealer geen pakking gebruikt voor de pan van de automaat en je kleppen stelt met een schroevendraaier.
Ik heb nu ATF III Toyota olie genomen omdat ik natuurlijk geen geduld heb.
Of er nu ook een verschil in zit of beter zal werken weet ik ook niet.

Wat ik ook weet is dat die dipstick constant liegt en ik niet in staat ben het oliepeil te peilen.
Waar ik ook achter ben gekomen is dat ik een dubbele oliekoeler heb, dus 1 aftermarket klein los radiateurtje.
En de ingebouwde koeler in de radiateur., als ik beide slangen lostrek druppelt er heel flauw donkere olie uit.
Ik moet de motor starten om er serieus iets uit te pompen ik probeer uit frustratie dan maar een peil punt te vinden op die dipstick. Die overigens mooi roze is terwijl de bruine drap ergens blijft hangen.
Ik vermoed dat mijn oliekanalen verstopt zitten op de pomp of iets want echt mengen doet hij niet.
Daarom in mijn geval is het echt alles eruit nieuwe erin natuurlijk heb ik kans op een luchtbel, maar die zit er toch al in wss.

Vandaag komt de nieuwe TPS en ik weet zeker dat de LS beter zal lopen.
Met mijn stehoscoop kan ik de injectoren horen beuken op de rail omdat ik de PD zijn non adjustable screw heb gescrewed.

Groet

Lexter
 
Re: Transmissie perikelen ....

Lexter zei:
Het enige wat ik weet Niels is dat de Toyota dealer geen ATF IV kan bestellen voor mij.
Mobil 1 ATF 3309 is precies hetzelfde alleen niet Lexus branded.
 
Die vloermatten heb ik nog steeds spijt van beste LS ?rs ..... hadden de echte moeten zijn.
En ik ben nu alleen maar aan het spoelen, oliekoelers en hun lekkende leidingen worden gechecked.
Drainen flushen .... die zwarte rommel moet eruit !!

8 eu p liter voor Toyota olie is geen geld maar ik volg jullie automaten op de voet.

Groet

Lexter
 
Nieuwe TPS geeft geen soelaas ....
Stationair is nu wel zo laag dat ik hem moet bijstellen maar het is allemaal moeizaam.
Alsof er iets tegenwerkt.

:hi:
 
Overtuigd en overbeladen met filmpjes van Youtube heb ik besloten om de injectoren allemaal te verwijderen en deze te reinigen te testen en weer te monteren. Want met de lange naald hoor ik geen nokkenas ook geen kleppen.
zodra ik de naald op de rechter rails plaats of op een injector dan hoor ik het heel goed. Ik hoor alle injectoren tikken sommige harder dan de andere.

Opties:

De timing is opnieuw verschoven door die impact van de startmotor op die dop 22 met ratel, en daarom heeft de ontsteking een soort te vroege zelfontbranding. Dus dat zal ik nog maals controleren want als de injectoren op een verkeerd moment gaan inspuiten dan krijg je ook dit soort tikkende geluiden of kloppende geluiden te horen.

of:


De mainfold pakking lekt

of:

een EGR aansluiting staat lekker te lekken en maakt dat geluid.

of:

het blok is kapot.


Groet

Lexter
 
Op ebay.co.uk wordt een dienst aangeboden om je injectoren te reinigen en te flow-testen (of zoiets).
Geen idee hoe ver je zelf komt.. Je bent al aardig ver gekomen wat dat betreft :)
 
Beste Lexus rijders,

Er is geen tijd om dingen op te sturen wij doen hier zoveel mogelijk DIY ...
Do It Your Self & KISS keep it straight simpel ...

Dus bouw ik een DIY flusher and tester met schroot en hulp van youtube.

1 grommet voor de injector kost al 3,50 x 8 + sluitringen en 8 noiseabsorbing ringen.

Ik heb door de LS stress mijn betaling met UPc verwaarloost en ben interloos ik parasiteer nu op een open wifi die mijn Ubiquiti 1000 mw oppikte (honey pot) van de buurtjes.

Groet Lexter

ps: ALs de LS eenmaal 100 rijd merk je er niets meer van, hij rijd best wel fijn.