Overhauling the rusty LS400

kofferbak tsumani

kofferbak tsumani

O ja de kofferbak zal nu wel weer volgelopen zijn maar het grappige was dat daar onder in de hoek achter de CD wisselaar een boel troep lag.
Grind algen slijm en een wieldop !!

Eindelijk mijn wieldopje van de kern weer terug, weken naar gezocht.

:rulez:

Ik heb de geverfde delen in de oven droog gebakken dat ging snel dus de CCC kan weer in elkaar.

groet

Lexter

De polyester is aan het drogen CCC is gevuld met nieuwe filters ....

Ik ga zo de temperatuur sensor vervangen op de het blok.

Maar eerst hout halen om de kofferbak platen te herstellen.

Groet

Lexxie

Ik vraag me af, straks heb je zo ongeveer elk schroefje van de wagen in je handen gehad en is de wagen weer perfect.

WAT ga je dan doen? ?

Volgend project? Lijkt me verslavend!

Ik wil het zo graag maar soms gaat het niet .... de bumper cover is van een zacht plastic rubberachtig goedje gemaakt. Er is natuurlijk een boel afgebroken, een boel plastic clips waar je schroeven ingaan zijn bros.
En ik heb die dingejtes niet en ze kosten wel wat bij Der Dealer, dus als je dit goed wilt doen dan sta je een weekstil en ben je 7 dagen heel erg zoet.
Ik kan het plastic soort niet identificeren en met polyster of epoxy gaat het niet want dat wordt hard en die bumper is niet hard. Dus het is best wel veel werk om dit goed te doen, en je moet de klus scheidden in delen:

- verstevigings- aluminium strippen moeten na gemaakt worden van ijzer.
- de afgescheurde ophangen lipjes moeten opnieuw gelast worden
- de bumper cover windvanger en lip moeten geschuurd worden
- dan moeten ze gespoten worden
- clips moeten vervangen worden
- ophang beugels van aluminium moeten opnieuw gelast worden

en dan de achterbumper nog ....

pica tiempo !!

Een 2de Ls zou wel handig zijn, ik heb wat gegoogled maar het is lastig om de juiste kit/lijm/las te vinden.
Daarnaast is het onder de gril waar die mooie luchthappers zitten allemaal losgebroken en dat moet weer vast.
We rijden weer in ieder geval nu eerst de juiste spullen zoeken dan in het weekend even goed doen.

De onderlip zit nu als een huis vast aan de bumpercover.
De zijwanden zitten ook weer goed vast ik gebruik dikkere moren en bouten en minder plastic retainers.

Groet

Lexxie

Ik ben tevens begonnen met het verwijderen van wat panelen aan de schade kant, wat een gedoe al die verschillende clips ... het is af en toe wel deprimerend dat het zo lastig is die clips goed los te krijgen.
De eerste keer is altijd lastig eerst het binnenpaneel dan de de speaker dan de plastic bescherming wegsnijden zodat je het weer kan dichtplakken. Dan die irritante chrome sierstrip dan de onderkant.

onderstaande 2 foto is de achterbumper overigens

Wat zou vervelend is dat ik iedere dag die auto nodig heb om de hond naar een meertje te rijden waar heel veel konijntjes wonen ...
Klinkt heel erg belachelijk ik weet het maar die hond is daar zo gelukkig mee dat ik haar dat niet kan ontzeggen.
En zonder die bumper rijden is niet echt legaal denk ik want dan ontbreken er ook lampen.
En die bumper ff schuren ff bij lappen gaat niet in 1 dag met wat droog dagen erbij.

Een donor bumper lenen zou perfect zijn ... en rustig aan die oude opknappen.

:rulez:

We rijden nog steeds af en toe zonder rechter voorscherm ... het ziet er niet uit maar goed die deuk moet eruit.
Het is niet simpel zonder gereedschappen uitdeuken en het is dan ook een grote faal.
Dat stopt mij niet want ik plamuur gewoon door het hard alleen behoorlijk snel met die hittegolf.
Het voorscherm was al geplamuurd en slecht en daarom viel mijn knipperlichtje er dus iedere keer uit.
Ze waren te lui om de fender en het voor scherm eraf te halen dus uitdeuken gaat dan niet.

Ik ga de voor voorbumper ook een beetje bij tippen en het grill gedeelte de luchthapper waarvan er 5 zijn meen ik en er bij mij nog maar 2 vastzitten aan de bumpercover, dit gedeelte zit onder je stootbalk. Als deze eindelijk weer goed hangt en stevig ook kan deze eye catcher weer eyes catchen. Dan de achtebumper ....

Voor de rest:

automaat is vloeiend
starten is ok
iddle is top doet precies wat ie moet doen

wanneer komt de meeting ?

groet

Lexter

o ja een paar shots ...

haha!

Btw Lexter, heb je er al eens aan gedacht wat je gaat doen als de LS klaar is? Me dunkt dat er dan een 'leegte' valt :P

Ik zie dat je er iets moois voor terug krijgt ja ....
Ik moet de mijne buiten op straat spuiten dat beloofd al wat met spuitbussen uiteraard.

De LS is bijna klaar voor de meeting ja ja ...

:hi:

Als je geen stroom hebt dan word je inventief, ik heb een klinkmoer tang gekocht omdat de aluminium beugeltjes van de bumper gewoon verrot zijn. Eerst had ik losse boutjes door de nieuwe plaatjes maar dat is rte lastig zelfs voor mij.
Met de nieuwe tang is het allemaal zo opgelost.

de tang met klinkmoer op het topje

dit is de linkerzijde voorbumper waar het nieuwe beugeltje achter de bumper zijn mal word geplaatst

dit is nog de oude constructie andfere lokatie dit is namelijk de verbinding tussen de onderlip en de bumpercover

deze is op zijn kop maar het betrefd weer die linker beugel die het zijscherm en de bumpercover aan elkaar hechten.

de onderkant zijscherm .... nieuwe grondverf

the bracket uiterste puntje die vast zit met 2 klemmetjes is nu voor eeuwig vereenigd met de bumpercover dmv polymer kit the wonderkit.

pb060108.jpg