Overhauling the rusty LS400

Lexter zei:
Mijn god wat kost die reparatie rommel duur !!

2 velletjes zacht rubber a 45 eu 1 lijmpistool voor duo patroontjes a 35 eu ...
240 eu voor een flessie ontvetter, een patch pleister, een zakje tuutjes, 1 duo flacon reparatie middel en die 2 bovenstaande items ...
Ik dacht meteen aan GPS en het gemak waarmee hij te maken had toen hij zijn kant en klare bumper mocht ophalen.
Die 300 ben ik ruim gepasseerd vrees ik na al die spuitbussen a 22,50 p st. die niet goed zijn en de nieuwe lak en de nieuwe spuitbussen met UA32 + blanke lak ( totaal 5 ) en die potten plamuur, die tubes epoxy shit, de tas met schuurpapier en de nog niet aangeschafte Meqauire poetsmiddelen.
Het eerste paneel de plastic trim onder de deur is nu eindelijk acceptabel, er zijn nog wel wat kleine puntjes te zien maar het is voldoende. Het paneel is afgelakt met een 2 k lak en het oogt bijna nieuw. De LS is weer groen en strak alleen de verkeerde kleur groen. whahwhahjwhahwhahwa .... fuck that shit.

Hoe dan ook ik keer terug met de LS naar de geheime werkplek op een priv?terrein met alle gemakken voorzien.
En daar zal ik de achterbumper demonteren en alle schade herstellen binnen en buiten zijde en dan even schuren en spuiten maar. Gaat 2 dagen duren hoop ik ik kan daar slapen eten douchen, er zijn daar draaibanken, lashokken, en een goede voorraad ijzer materialen.

Wish me al the luck on project Rusty's Bumper Overhauling.

Groet

Lexter

Wow, dan zit je al dik over de 600 euro heen?
Dat is al meer dan 1/4 van de prijs om mijn LS over te nemen :mrgreen:
 
Ik dacht meteen aan GPS en het gemak waarmee hij te maken had toen hij zijn kant en klare bumper mocht ophalen.
Dat was denkelijk 'geluksvogel' Blue-Eyes :P

Spullen voor je auto zijn hetzelfde als spullen voor baby's, je wordt flink ge-jeweetwel :(
 
GPS-10 zei:
Ik dacht meteen aan GPS en het gemak waarmee hij te maken had toen hij zijn kant en klare bumper mocht ophalen.
Dat was denkelijk 'geluksvogel' Blue-Eyes :P

Spullen voor je auto zijn hetzelfde als spullen voor baby's, je wordt flink ge-jeweetwel :(



Niets geluksvogel BE, deze bumperprijs is voor iedereen.

Of bedoel je iets anders met geluksvogel? Ik ben wel zo ongeveer de enige met een goede diesel, de rest heeft altijd wat :P
 
Nou het ijs is gebroken de kogel is door de kerk ....

Een laffe mannelijke buurgenoot heeft zijn sleutel over de motorkap, het nieuwe voorscherm, de nieuwe deur en een stukje passagier deur getrokken.

Zo diep mogelijk natuurlijk nou wou ik die motorkap toch al doen maar ik ben het zat. Dat scherm en die deur hadden nog deukjes en was nog de verkeerde groene kleur.

Ik vrees dat de LS naar een veilige plek moet en ik een Alto koop. :neutral:
 
meen je dat Lexter?! waarom moeten mensen zo doen eigenlijk? Willen ze de LS zo erg weg hebben? pfff
 
jaloerse klote lui! daar kan ik zo pissig om worden. ik hoef dat hier in de buurt ook niet te zien want ik kom ze achterna!
 
Tsja het deed even pijn, maar ik weet niet of het op de persoon af is gedaan misschien was het een dronken tokkie chagrijnig van de ramadan. Als het toch iemand is die mij kent en weet welke auto ik dus heb dan is het een terugkerend probleem.

Hoe dan ook ik heb de lak binnen genoeg voor een voor en achterbumper en een complete en motorkap.

:P

Ik moet alleen nog een paar weken schuren vrees ik want je ziet echt iedere oneffenheid zitten.
Er komen gauw weer picas maar ik was ff druk uitdeuken ....

:photo:

groet en bedankt voor jullie eeuwige support .

Lexter
 
TPS wire failure

TPS wire failure

Dit is mijn probleem en ik ga het zo oplossen:

http://www.srtforums.com/forums/f75/tps ... fix-72175/

En dan zal de LS weer knallen als vanouds.

Even een korte update:

Na weken lang zonder deurpaneel, regenplastic en sierstrippen ben ik bijna doof, het uitdeuken is tot de max gekomen. De deur moet geplamuurd worden en dan wat lak erover, ik heb overigens de deur van binnen beplakt met wat ontdreunings platen want die zaten er nog niet. Dus vandaag het paneel terug gezet maar eerst nog even wat verroestte onderdelen van de glasplaat afschroeven. Vervangen gaat niet want dat kost teveel.
De LS zijn regen strippen en andere waterkerende items zijn allemaal vergaan zoals de regenstrip op je deur, zo'n strip kost veel geld en ik bedoel niet de deurrunner of bodyrubber. Ik bedoel de harde strip waar je raam langs glijd als deze op en neer gaat. Mijn strip zit los want een paar schroefjes zijn weggerot en door deze kiertjes komt nu water en lawaai. Echt alles wat ik los maak breekt meteen af.

:rulez:

Lexus the perfect car ....
 
Re: TPS wire failure

Lexter zei:
Ik bedoel de harde strip waar je raam langs glijd als deze op en neer gaat. Mijn strip zit los want een paar schroefjes zijn weggerot en door deze kiertjes komt nu water en lawaai. Echt alles wat ik los maak breekt meteen af.

Toen ik mijn deur actuator ging vervangen moest ik die strip ook losmaken en de onderste schroef/bout moest ik met de slagschroevendraaier losmaken omdat 'ie zo vast zat.
Je kan er toch gewoon nieuwe bouten (desnoods van RVS) in doen?
Voordat je ze erin schroeft even een druppeltje olie en het komt altijd wel weer normaal los.
 
Ik kan er sowieso niet bij met een slagschroevendraaier mits ik de ruit eerst verwijder.
Deze strip zit vast met kleine plaatjes en die zijn weggerot er zijn totaal 5 kleine schroefjes in de strip verwerkt geloof ik.
Die zelfde plaatjes maar dan een slag groter zitten ook op je grill die wheater/rainstrip kost maar 38 eu bij de dealer.

Echt als ik alles bij elkaar op tel wat bijvoorbeeld een complete bumper kost dan schrik je echt.
Een aluminium stripje kost al gauw 40 eu, een bracket gemiddeld 25

maar genoeg ge bla bla bla bla van mij tijd waar om het draait in de projecten : foto's van de schade before and after.



deze is memoriam want de bout was al afgebroken in de beugel voordat ik hem kocht, iemand heeft een extra gaatje geboord voor een parker want aan dit paneel zit DE ECU jawel de main pc.
Dat paneel wiebelde al een tijdje lekker mee dus tijd om die bout eruit te halen dat is gelukt maar het schroefdraad was overleden.

Dan volgen er vele lak foto's enkele van de kras op de motorkap maar het is lastig zonder statief vandaar de onduidelijkheden.




Dit is een van de 3 dikke pitten tussen de sunroof en de bovenkant voorruit. ( onderdeel dak dus)

Dit is zijn de 2 krassen op de achterklep die er al op zaten en op deze manier toentertijd zijn opgelost



dit is de nieuwe kras op de motorkap







meer foto's van de nieuwe kras die overgaat in het nieuwe voorscherm.










de mistlamp trims de ophang lipjes even gerepareert, iedere dag een dun lijntje van die epoxy zooi erop smeren en het groeit als een ijsdruiper.



De onmisbare Putty en de 2 klemmetjes van de koplamp sproeier ff in de hammer gedoopt



Nou hier een overzicht van de bumper repair DIY kit : een 2 k plastic rubber goedje een pleister en een kram die wordt verhit met de brander. ( idee gejat van die peperdure hot magic lucky very expensive 6 V stapler )




de achterbumper waar de scheur zat
\

 
ik heb voor het eerst wat plaatwerk gepoetst met een flesje Sonar ( ik weet het .... net Bose !)
Hij glimt behoorlijk van dat gefriemel met een wonderdoekje ik vraag me af wat ie wel niet moet doen als hij een volledige behandeling krijgt van Rajeevvvvvvv....

:worship:
 
poging 5 voor het strak maken

poging 5 voor het strak maken

Ok poging 5 zijn we alweer ondertussen maak ik me al niet meer druk om het leven ik wil gewoon een strakke LS hebben.
Het uitdeuken is een vak apart ik moet nog veel leren maar stap voor stap krijg ik de feeling te pakken.
De deur is een probleem want de gaatjes van de strippen liggen nu dieper door die deuk.

Ondertussen wacht ik op de zak met clips om alles goed vast te maken, via Ebay gekocht uit Engeland.

groet

Lexter
 
Zo vandaag de ECT = Engine Cooling Tempeture vervangen, de oude nagemeten leek allemaal ok behalve weer een draad die geknakt is en bloot ligt. Deze keer geen soldeer machine bij de hand dus alleen een krimpkousje erover wat linnen tape en toen brak de klikker af in de stekker ( de zoveelste).
Je verwacht er zoveel maar soms valt het tegen soms heb je mazzel, heb ik ff mazzel want de LS rijd nu beter.
Ik moet nog wennen aan de verbetering hiervoor dat was dat de gasklep meer reageert op mijn voet en aanzienlijk sneller wegreed.

Dat is nu allemaal nog veel beter, alleen had ik een foutcode 22 die blijft, wat kan is dat ik de B draad bruin noem en de RL draad rood. Bruin op 1 rood op 2 als dat niet goed is dan heb ik de + en de - omgedraaid. Dus nagemeten maar dat leek toch goed.
De stekkertjes heb ik direct op de sensor gedrukt, dat kan los trillen ja er wordt aan gewerkt.

Ik heb 600 km behoorlijk hard gereden gemiddeld 150 km p u om te kijken wat er gebeurt maar alles is nog steeds ok behalve het verbruik van 1 op 7,7 km.
Daar moeten 2 nieuwe of 4 nieuwe O2 sensoren op de LS eerst kreeg ik de code 21 en 28.
Vandaag kwam daar 22 bij en verdwenen 21 en 28 weer en uit het niets de goede oude TRAC lichtte op en ging niet meer uit.

Wat moet je daar nu mee ? ECU gereset maar 22 blijft staan de TRAC blijft staan, de rest is weg en hij rijd beter als daarvoor en de nieuwe ECT is ok.

Groet

Lexter
 
Er gaat iets fout hij wou niet starten in 1 x en dat had hij gister ook al.
Hij start wel maar je merkt gewoon dat ie niet goed en direct aanslaat.
Kan van alles zijn natuurlijk ook heeft ie plots last van hoog stationair draaien alsof de gasklep nog wat openstaat.
Nou was het gister lekker warm en hadden er meerdere autos pech langs de weg mss dat het de hitte was.

O ja op de boot naar Texel stond ik achter een duitse LS400, zeer slecht onderhouden, veel schade, geen AB voor de deuren meer. Ik heb hem 500 mark geboden maar hij wou meer euros dan 500 mark.

De LS is vollediog gepoetst met alerlei goedkope non Mequire spullen.
Die polisher kan op 12V en op 220 V en is zo goedkoop dat ik al twijfelde of die wel poetst.
Nou niet met de spullen die ik had, misschien met een polish middel. uiteindelijk de hele LS met de hand gepoetst.

Gauw een testrit maken in die van Niels !!