mlcoolj zei:
lol.. goed om te lezen dat er voortgang in zit!
Die 'voortgang' is inderdaad erg fijn, het blijft toch jammer dat het onderblok die tik heeft.
Ondertussen is er een nieuwe speler op het veld gekomen ik vrees in het ergste geval dat het blok gaat kapot lopen.
Of het is iets heel erg simpels zoals een kapotte katalysator waarvan de binnen kant rammelt.
Deze nieuwe speler is een ratelend geluid als je wegrijd het komt van links en het klinkt als een verrotte AC compressor.
Ik ben een beetje klaar met het uitdeuken het oogt goed maar de kenner ziet het wel, zelfs de onderbeschermkap die van plastic is heeft een lichte boog. Gelukkig pastte de kap nog wel en het enige wat er nog moet gebeuren is wat extra lak bestellen want ik laat de hele LS opnieuw in de 6K4 Black Jade lak zetten.
Nou heb ik het volgende verhaal is goed gelezen en het beschrijft exact waar mijn LS aan lijdt. Niet alleen mijn LS maar iedere LS die ouder is dan 10 jaar.
Kan zijn dat jullie het al gelezen hebben en weer proberen te vergeten want het vervangen van de bushings is geen pretje. Net zoals de distributie een klusje die een eigenaar liever niet doet en dus uitstelt.
Polyurethane Control Arm Bushings for Lexus
Restore original road feel and handling characteristics. Replaces worn OE Lexus rubber bushings, which crack and deteriorate over time. A sensible (and permanent!) alternative to purchasing $500+ OEM replacement control arms!
Daizen Sport Tuning high performance polyurethane control arm bushings eliminate unsafe driving conditions and poor handling by allowing minimal deflection of the control arms during dynamic vehicle operation. Unwanted camber, caster and toe change become a thing of the past, with control arms operating only in their designated arc and suspension travel parameters. Irregular tire wear on your Lexus is nearly eliminated, which is usually the result of the inability of the vehicle to retain proper alignment toe settings during driving.
The inherent characteristic of all rubber bushings is wear and deterioration over time. Hot/cold cycling, road salt and other extreme road conditions will accelerate this condition. Bushings causing typical Lexus tire-wear issues occur in as little as 30,000 miles and almost always by 70-80,000 miles.
Some symptoms of deteriorated bushing problems are: Excessive tire wear; the inability to properly align the vehicle; audible "clunk" noises from floorboard area, especially when turning or backing up; wandering and/or unstable steering especially at higher speeds; unstable braking; vibration at higher speeds.
An increase in braking stability is realized, due to the fact that the control arms do not shift or oscillate forward and backward under the extreme lateral loads experienced during heavy braking.
If other suspension upgrades such as springs, struts or sway bars are installed, the benefits of each will be maximized when used in conjunction with these bushings.
The lower durometer hardness of these bushing sets is not like typical aftermarket hard durometer bushing kits, which while improving handling, also significantly degrade a vehicle's ride quality and comfort level.
Ik heb ze gemaild om te vragen of ze verzenden naar dit rotland en wat het kost een complete set.
Dan maak ik een afspraak met onze LS sloper in Nieuwleusen en sloop ik die upper and lower arms eraf.
Ik sloop alles eraf waar zo'n rubber inzit en neem ze mee naar het kantoor waar ik ze ga de bussen verwijderen de bussen schoon maak en de nieuwe bushings erin pers. Dan pas ga ik naar mijn LS om deze draagarmen en andere zaken 1 voor 1 te vervangen op straat. Ben vandaag officieel gewaarschuwd door de politie: Jij mag niet meer klussen op de openbare weg of straat, iedereen is me zat, de Lexus dealer, de politie, de milieupolitie en die luie stadswachten.
Of ze zijn allemaal jaloers op mijn parel !!!
O ja het volgende heb ik nog gescoord gister:
1 koplamp sproeier motortje als nieuw
1 ruitenwisser pompje
1 gloed nieuwe retainer voor op de bovenkant bumper ( die ontbrak bij mij)
een set koplampen want de mijne bevatten vocht en de spiegel binnenin is afgebladerd.
1 niveau meter die in de koelvloeistof reservoir zit.
1 bumper bracket
1 weatherstrip voordeur
1 radiateur bracket
1 knipperlichtje zijscherm
1 complete luchtcompressor
1 hogedruk leiding stuurbekrachtiging ... ( misschien lekt die wel op mijn LS)
alles voor 50 eu !! en een dagje lekker jakkeren over de A28 ....
en het volgende moet ik nog hebben :
alle TRAC onderdelen want ik heb geen TRAC die werkt
alle ABS onderdelen dat is altijd goed te verkopen
alle luchtveren + onderdelen kan je nooit genoeg van hebben
alle klima leidingen
een paar ECU's ...
:rulez:
we hebben er zin in !!!
:worship:
Engine SWAP comming soon !!