Overhauling the rusty LS400

450.000 km op de klok !!

450.000 km op de klok !!

Vanwege de slijtage op de nokkenassen zal het kleppen stellen ook een probleem zijn.
De loopvlakken zijn niet mooi meer de zijranden brokkelen af dit is allemaal ouderdom deze auto is nu 21 jaar oud.
En nog steeds zweeft hij hij rond als een icoon over deze planeet en als ik hem goed onderhoud overleeft hij de oliecrisis, de 4de wereld oorlog , en krijgt hij in 2022 een engine swap met een waterstof motor.

Alle foutcodes zijn opgelost de O2 sensoren doen hun werk weer de LS rijd 1 op 11 als je rustig aan doet op de snelweg. 2de hands motor komt eraan en het kraken en piepen los ik zelf op met nieuwe bushings.

Ondertussen strip ik de donor auto van al zijn waardevolle leidingen koppelingen en toeters want ik heb een remleiding roest probleem dat geen APK overleeft. Tot nu toe heeft geen APK meester het nog gezien want de rotte plek zit goed verstopt.

To do:

Wiellagers
Bushings
automaat overhaul
engine head overhaul

Gelukkig heb ik nu bijna van alles een reserve onderdeel want ondertussen zweef ik door een oud reserve onderdeel word geverfd en geoverhauled en dan verwissel ik deze een voor een met die onderdelen die u op de LS zitten.
Geen remblokkem meer wisselen maar een complete klauw met ingesmeerde nieuwe rubbers.

Geen gemier met de automaat op straat maar de automaat gewoon in de woonkamer plaatsen op een tafel.

:photo:
 
Soms lees ik dat ie wegmoet, soms denk ik dat je voor al het geld ook een goede had kunnen kopen, ik denk altijd, wat een fanaticus, wat een liefhebber!


Wat ga je nu doen met deze wagen? Deze blijft? Of is dit een restauratie hobby? Wat ga je doen?
 
Ik heb nu maar 1 LS400 op kenteken die donor auto staat bij die boer op het erf.

Goede vraag wat ik nu moet gaan doen ik weet het ook niet meer. Ik heb nu een reserve transmissie en een reserve blok deze moeten eerst grondig gecontroleerd worden voordat ik ze in de LS 400 inbouw.

Ja dat is vandaag besproken maar het blok staat op pallet en heeft 180.000 km gelopen.
Ik ga het deze week betalen zodat het rond is.

Ik heb ook geen ruimte om het allemaal te stallen en een blok van 400 kg til je niet zomaar even op een karretje.

Ik cre?er graag problemen ....

Maar mijn LS400 rijd nog steeds dus er is geen nood geen stress alleen een drang om alles uit elkaar te trekken.

:rulez:
 
Lijkt me wel leuk om aan te knutselen zo'n extra blok.
Gelijk de nokkenassen wat feller laten maken, koppen flowen enz? :D
 
Beste Niels,

Opvoeren is leuk maar de rijbevoegdheid is alweer ter sprake gekomen.
Als de LS helemaal weer goed is kan ik altijd nog op zoek gaan naar een leuke supercharger.
Wat belangrijker is voor mij is dat de wegligging die moet weer hersteld worden.
Mijn banden slijten heel vreemd weg, als ik een bocht neem lijkt de LS wel 2 x de bocht te nemen.
Er zit nog steeds een heightcontroller te kloten die kan ik nu eindelijk vervangen.
En toch heb ik nergens excessieve ruimte kunnen ontdekken in het voor stel wel in het achter stel.
Als ik de reviews lees moet een LS plakken aan het asfalt als een race auto helemaal met harde bushings.

Zo meteen het blok betalen en dan een plek zoeken waar ik een week droog kan staan met stromend water aldaar de motor kan verwijderen de nieuwe motor erin. ( wat een klus, waar ben ik aan begonnen) :O
Ik heb ooit 1 x een Iveco blok overgezet maar ik stond er meer naast dan dat ik meedeed. Ik slaap er nu al slecht van het is nu 4.35 ........
Het zou fijn zijn als het oude blok in de woonkamer staat en ik kan achterhalen wat er nou tikt als Sinterklaas en de Kerstman een overhaul kitje neerleggen met wat nieuwe drijfstsangen zuigers zuigerveren .....

http://www.ebay.com.au/itm/CP-Pistons-T ... 2ebe07450d

:worship:

feel free to donate as you wish ..... we are open 24/12/365

http://www.bulletcars.com/superchargers ... ystem.html
 
Lexter zei:
Als ik de reviews lees moet een LS plakken aan het asfalt als een race auto

Vanochtend nog gemerkt :P

Reed hard weg bij een rotonde op nat wegdek en de toerenteller schoot ineens omhoog.
Bleek dat de wielen als een gek slipten maar ik merkte in de auto helemaal niks, geen slingertje of wat dan ook...
Superstabiele auto inderdaad!
 
Ja Niels ik hoop dat de IS serie niet zo is als de CT serie anders raad ik je toch aan een LS430 te kiezen.

Ok beste Lexus rijders,

Lexter heeft een ander blok met 188.000 km op de klok.

Hieperdepiep Hoera !!!!! Hieperdepiep Hoera !!!!! Hieperdepiep Hoera !!!!! Hieperdepiep Hoera !!!!! Hieperdepiep Hoera !!!!!

:photo:

Die komen natuurlijk gauw .. want ik heb wat leuke snapshots gemaakt met een V8 erin.

:worship:
 
Pica van het nieuwe blok:
pc270111.jpg

pc270110.jpg


Picas van een man die de sahara aanbid en deze motoren inbouwt in echt speelgoed:

De voorraad truck om de LandCruisers op been te houden

pc270112.jpg


De UFZE in gebouwd in een RAV body denk ik.
pc270103t.jpg


Er zijn serieuze aanpassingen gemaakt veel dingen zijn afgedopt om de eenvoud van de motor te bewaren en storingen uit te sluiten.
pc270104z.jpg


Custom made kevlar carbon air flow for maximum flow door die radiateur.
pc270105.jpg


Manifold is volledig verbouwd ook weer naar de meest simpele betrouwbare vorm zonder toeters en bellen.
pc270106.jpg


De koelers

pc270107.jpg


De indrukwekkende ophanging en schokbrekers
pc270108.jpg


pc270109.jpg


De man is 2de NK geworden deze week gefeliciteerd Ronald met je overwinning.

:worship:
 
Pff respect. Hopelijk heb je een goed girafke om deze te plaatsen. Of heb je voor dit werk een brug kunnen huren?
 
@ CCCVracing,

Ik heb niets, en ik hoop dat er iemand zoveel medelijden krijgt met mijn project dat ik een plek aangeboden krijg met natuurlijk die onmisbare hulp van iemand die met passie en overgave een engine swap doet ....

Ik heb wel een optie bij Maarten in zijn hok hier in de buurt maar de man heeft kinderen en moet daarvoor zorgen aldus zijn vrouw keihard werkt. Daarnaast is het niet hond vriendelijk en moet je met een lift naar je auto toe. Hij kan geen hele dagen en zijn hok is echt krap de LS past er net in dingen zoals de motorkap verwijderen de bumper moet al buiten zijn hok gebeuren gelukkig is daar ruimte zat.
Ik zal hem ook moeten betalen voor de uren en de ruimte maar dat was te verwachten dat er veel extra kosten bijkomen want ik wil de kleppen stellen distributie doen waterpomp oliepomp.
De nieuwe transmissie moet eerst helemaal uit elkaar en weer in elkaar eer ik deze plaats.
En nog ff de teller terug naar 188.000 km ....
De steekassen zijn niet goed meer, die moet uit elkaar en schoongemaakt worden alle keerringen moeten vervangen worden want de olie spuit eruit. Het differnetieel is toe aan een overhaul ik vermoed veel roest veel warmte ontwikkleing en opgedroogde diff olie.
Dan de brandstofleidingen moeten van de donor af eraf en delen moeten vervangen worden dan trek ik er meteen een krimpkous overheen zodat ze nooit meer roesten.
Alle remleidingen moeten vervangen worden en meteen in een krimpkous zodat ze nooit meer roesten.
Ik wil de remmen nog vervangen voor mooie setjes gepoedercoate remklauwen met harde RVS remleidingen.
Ik wil het onderstel weer strak hebben, alle rubbers weer ok alle balljoints op en top.
Nou heb ik al deze onderdelen gelukkig als reserve en kan ik straks in de winter lekker aan de slag.

De kosten lopen de spuigaten uit en de boetes vliegen om me oren en een rijontzegging gaat komen mits het ijk rapport en de foto onregelmatigheden vertonen.

De LS is de meest intensieve bodemloze put ever seen in my life and doomed i will be if the driver license will be taken from me.This project or the LS will kill me !! You can take that to the bank !

But if you dont take the risk to evolve to make progress to grow you will fail and stop dreaming. And dreams are there to follow because without a dream you have no goal, no drive, we are hunters and we need this target to survive.
 
Amai sterkte daar, ik heb hier wel een werkplaats met giraf staan. Heb deze zomer een engine swapke gedaan aan nen doblo. En dat was al een heel karwei. Laat staan aan jou motor. Zal veel werk zijn. Je hebt wel het voordeel dat de motor eruit is zo kan je lekker alles eerst in orde brengen aan jou motor, kleppen keerringen, filters, enz. Hoef je hem dan nog maar enkel in te steken en starten.
Weet niet dat je ver in Nederland woont ikzelf ben van Belgie (regio Aalst) Ik wil u dan wel eens een dagje komen steunen :).

Sterkte
 
More rubbers to replace ...

pc230110.jpg


pc230109.jpg


Rusty doing what he does best: Rusting
pc230107.jpg

pc230105.jpg


pc230104.jpg


pc230103.jpg


pc230101.jpg


Ik voel geen excessieve speling tussen de gewrichten en het chassis.

pc230098.jpg


Toch dweilt ie over de weg en door de bochten maar ik moet het meer achter zoeken die stabilisatiestang zijn rubbers zijn op de stang is ingeroest.
 
En deze auto was zo door de apekaas gekomen? En ik zat me zorgen te maken om
Mn draagarmrubbers die scheurtjes hadden?