Overhauling the rusty LS400

Nou het is echt waar als ik de remleidingen kan fotograferen zal ik dat doen maar de roest vorming in die spot is serieus te noemen.

En MCCoolJ deze scheuren in de strutbar cushions zijn nog niets vergeleken met de achterste draagarmen.
Ik heb nu de nodige uurtjes eronder gelegen en de rubbers is goed bekeken maar het is echt schandalig dat ik door de APK kwam. Maar er word keihard aan gewerkt om de juiste rubbertjes te krijgen. Die bestellingen zijn bij mij altijd een ramp nu heb ik ook weer 1 motorsteun maar ik moet er 2 hebben. Transmission mount is wel binnen.

pc280126.jpg


pc280135.jpg


Engine swap of niet dit is een onderdeel van de wegligging en de vorige eigenaren bekommerden zich nergens om behalve hun uitgaven aan benzine. De achterste draagarmen zijn er erg aan toe bijna verontrustend ik kan dus de achter kant van een 97 model overnemen maar ik weet niet of dat past. Tijdens de herfst stormen lekker aan een reserve diff knutselen met een mok warme choco.

Nieuwe spulletjes ...

pc280127.jpg


pc280128.jpg


pc280134.jpg


pc280133.jpg


pc280132.jpg


pc280129j.jpg



Er komen nog wat picas in deze komkommertijd met die politieke oplichters is een goede pica altijd welkom !!

En de donor onderdelen

pc280130.jpg


pc280131.jpg


pc280136.jpg


De remklauwen moeten naar de poederboer ....

pc280137.jpg


Heightcontroleers worden 1 voor 1 gereviseerd en tegen de roest beschermt.

pc280139.jpg


Alles wordt geschildert ...

pc280140.jpg




pc280141.jpg


Alles word gereinigd en weer gangbaar gemaakt.

pc280142.jpg


pc280143.jpg
 
Wat heb je eigenlijk nog niet los gehad? Idd, respect Lexter!
 
Rusty deserves a new name: Jade Pearl

Rusty deserves a new name: Jade Pearl

Nou er zijn nog onderdelen die mij de angst aanjagen:

Ik heb de steekas nog nooit aangeraakt of gedemonteerd,
Ik heb het differentieel nog nooit opengemaakt noch gedemonteerd
ik heb de transmissie nog nooit gedemonteerd,
ik heb de injectoren nog nooit aangeraakt,
Ik heb nog nooit een draadboom compleet verwijdert
De wiellagers zijn nog maagd

Er is nog veel te verkennen helaas, voor de rest heeft de LS geen geheimen meer voor mij.

Het blijft wel een boeiend stuk speelgoed voor volwassenen ik crave naar een SuperCharger.

:worship:

De crave wordt steeds sterker naarmate ik mijzelf verdiep in de YouTube filmpjes van enthousiastelingen met hun extreme superchargers.

:neutral:

resized_1uz_supercharger_003.jpg


Fuck me ain't that some sick hardware !!
 
Jade Pearl makes his come back as a buisnes class sedan.

Jade Pearl makes his come back as a buisnes class sedan.

Zo beste Gliders,

De hele nacht superchargers gekeken uitgezocht wat wel en niet kan wat het kost.

Wat een droom .....

Een Eaton M90 op mijn blok met blow off valve jammie jammie.
Ik ga zo naar de Doe het zelf garage kijken of het er echt zo leuk is daar adverteren ze wel mee.
Ze zijn nu zelfs op Zondag ook open nou dat wordt al wat of niet. Ik kan daar alles doen wat ik wil het kost alleen geld.

Ik zal wat leuke foto's maken voor jullie want tijdens het werk mogen jullie best wel even inloggen op LF om wat peurno picas te mogen bewonderen. Have a break log into LF ....

Groetjes

Lexter
 
Lexter zei:
Opvoeren is leuk maar de rijbevoegdheid is alweer ter sprake gekomen.

Euh? :P

Kop flowen en nokkenas aanpassen (en miss. chiptunen?) is denk ik de stap voor een supercharger, waarom begin je daar niet mee?
Is nog goedkoper ook waarschijnlijk.
 
Ondanks een betere voorbereiding toch weer gestrand gelukkig niet op de weg maar op een sleutelplek.
Het is echt heel werk om de waterpopmp te vervangen die 1500 eu is niet zomaar terug verdient.
De 15 uur overschrijd ik dubbel en ik heb nog niet eens kunnen proefrijden de regen is een drama iedere keer alles snel droog leggen en veel vloeken.

wat er tot nu toe is gedaan:

olie pomp o ring
oliepomp oil restrainer gasket
oliepomp
filter
6 liter motorolie olie
oliepomp keering ( online besteld maar die pastte niet en dat kost weer 2 dagen wachten )

waterpomp gasket
waterpomp o ring
waterpomp

Toen werdt het tijd om de distributie riem te spannen alles goed gezet en de tensioner geplaatst maar er geurde niets. ik geef de tensioner een paar zachte tikjes met de rubber hamer en knal was het, maar
nog steeds geen spanning. eerst hoorde ik de tensioner loskomen en toen hoorde ik de spanroller breken.
Ik was de dikke ring vergeten te plaatsen en daardoor kon de spanner niet omhoog komen.

Dat kostte weer 2 dagen en bij de nieuwe zat geen dikke asbout die oude heeft een tik.
Omdat ik de krukas vliegwiel blokkeer tool was vergeten heb ik de stofkap moeten slopen.

Terwijl ik wacht op de onderdelen concentreer ik me op de remmen en en de draagarmen, waarom ze die herrie maken.
Ik heb wel de veertjes maar niet de plaatjes die hoofdmonteur Lexus Amsterdam sprak over de veertjes.
Kennelijk bedoelde hij de plaatjes dus heb ik van de donor remmen afgehaald ebn geplaatst.
De remcilnder zat alweer lekker vast ik moet een upgrade doen naar Gen 2 remmen.

Ook de stabilzer rubbers voor verwisselt ik kan achter moeilijk vinden en heb ze nog niet.
De tochtstrippen rondom de AC koeler en de Motorkoeling zijn op en bros waardor er veel koeling verloren gaat
Ik heb ze vervangen, ook alle tochstrippen op de kapjes ....

Ik hoop straks nog even een compressie test te doen voor de eerste zuigers.

:worship:
 
De droge compressie test is uitgevoerd met een koude motor:

cilinder 1 140
cilinder 2 60
cilinder 3 50
cilinder 4 150
cilinder 5 150
cilinder 6 150
cilinder 7 150
cilinder 8 150

Om een betere reading te krijgen ga ik het nog 1 keer overdoen maar beter.
Ik wist niet dat het kon maar een leakdown test is superieur ivm een compressietest.

http://www.motorcycleproject.com/motorc ... kdown.html

Groetjes

Lexter
 
Ai ai Lexster,

Zonde van die 2 cilinders.
Mijn advies, ik zou geen kosten meer doen aan dit blok maar het ineens goed aanpakken en het andere blok op punt zetten. Vanaf dat dit allemaal keurig is gedaan heb je nog maar enkel wat werk aan de ophanging :)
 
Beste CCVracing,


Dat zou ik niets liever willen maar waar moet ik dat blok gaan swappen het is zonder brug niet te doen.
Het zal voor mij ook niet in een dag lukken het zal me zeker 2 weken gaan kosten. Maar het zou idd veel beter zijn dit blok eruit te halen en mijn reserve blok (vanaf nu noem ik het reserve blok Busty) en dan lekker rijden terwijl ik het oude blok van Rusty even helemaal opnieuw doe.

Overigens waren de de laatste reparaties zeker niet zinloos want de LS rijdt nu toch weer heel anders dan voorheen.
De voorremmen zijn ultra stil met hun nieuwe pinguide bushes en hun nieuwe damper + een setje 2de hands anti piep plaatjes.
Wel jammer dat ik niet kan bepalen welk onderdeel de bottleneck was. De lager was kapot maar of die van de waterpomp de oliepomp of de fanclutch was weet ik dus niet. Ik rijd nu nog met de oude fanbracket.
De nieuwe fanclutch van 50$ doet in ieder geval wonderen want de LS blaast alsof er een turbo charger actief is als ik het gas indruk. Voor jullie allemaal heel gewoon waarschijnlijk maar ik heb deze LS zo gekocht.
Dus als ik hem start en hij is koud begint die fanclutch toch even te loeien alsof hij een kokende motor heeft.
Helemaal in lijn en strak op zijn lager wat een wereld verschil hij loopt ook veel beter maar zoiets kleins als een PVC valve zou dat al kunnen veroorzaken want deze heb ik ook vernieuwd. De naald van de temperatuur zit dus niet vast hij kan ook bewegen en dat is nu duidelijk te zien zodra ik stop of harder rijd verandert de naald voorheen stond ie bevroren in het midden van zijn schaal. De LS heeft nog nooit boven het midden aangewezen maar werdt zeker wel te heet.
Het leuke is dat ik nu de kleppen weer kan horen zo stil is de LS weer, en na de C-test ben ik ervan overtuigd dat ik de volgende problemen heb ( had):

Black Sludge heeft een goede huisvesting gekregen in het blok van Rusty door gebrekkig van de vorige eigenaren:

-een kapotte fanclutch die de temperatuur omhoog jaagt ( uit onwetendheid heb ik het ook genegeerd)
- deze hoge bedrijfstemperatuur veroorzaakt dat de olie langzaam teer wordt.
- de reactie van de LS is dat hij de temp op 80 graden houdt ( fail safe ??)
- te weinig motorolie gewisseld uit bezuinigen ( vorige eigenaren)
- deze teer aanslag verstopt de vele kleine olie kanaaltjes en maakt je nokkenas onbruikbaar want een dun laagje van 0.10 mm is al heel veel op een nokkennas de teerlaag maakt het onmogelijk kleppen te stellen en je moet de nokkenassen eerst helemaal reinigen.
- klep onderdelen lopen vast door de teerlaag
- inlaat en uitlaat kleppen willen niet meer goed sluiten vanwege de laag teer die hun gijzelt
- de teerlaag woekert intussen verder naar andere zeer belangrijke onderdelen en tast deze ook aan met de laag teer.

Helaas is de enige goede oplossing het blok splitsen en alles vervangen en alles goed schoonmaken.
Ik begin liever aan de Supercharger maar goed .... eerst die ophanging en de kleppen.

Groet

Lexter
 
Nog meer ellende ?

Gister ook nog is pech met de airvalve van de stuurpomp, deze heb langs de snelweg op een parkeerplaats mogen vervangen voor een bout. Ik had net allles mooi schooongemaakt onder het blok en toen alle olie eruit vervangen zonder voldoende olie had dit nooit gekund als ik geen 20 liter ATF III had gekocht bij de Toyotya dealer. Het was zeer onprettig want ik was moe en mijn handjes waren al kapot. En om het nog erger te maken ben ik daarna al rijdend in slaap gevallen en heb ik een bejaard echtpaar van de weg afgedrukt tegen de vangrail. Hun auto is aan 2 zijdes behoorlijk beschadigt.
Ik heb bijna geen schade er was geen glas schade geen kapotte lampen, geen bloed geen blauwe plekken alleen de schrik zat er goed in we reden tenslotte gewoon 100 km p uur.
Toen ik vanochtend terug kwam de de hond heeft een persoon op dezelfde plek als de eerste keer de lak ingekrast.
Maar nu weet ik zeker waar het gebeurt is en dat is niet voor de deur.
Het steentje lag op mijn ruitenwisser en dat is een boodschap he. Ik zal de LS daar0m weer strak maken en met 2 HD cams 360 graden view de dader uitlokken tot een 3de poging ..... en dat zal hem veel spijt opleveren want naar de politie gaan doe ik nooit meer. Ik neem het recht in eigen handen want het justitieel apparaat is corrupt, de pedofielen medewerkers worden door justitie beschermt de hele jusitie top zit vuist diep in de kinderporno samen met de kerk het leger en de politie. Amen !!


Snel recht op zijn best !!

Groet

Lexter
 
Ja Lexster, het geduld zit niet echt aan jou zijde pff. Als ik dit zo allemaal lees.... . Nu weeral je auto beschadigd door zo'n idioot. Hoop dat je hem of haar te pakken krijgt.

Volgens mij zijn ze jaloers op jou mooie bolide :)
 
poeee wat word ik daar altijd aggressief van als ik hoor dat mensen weer eens niet van andermans auto af kunnen blijven. :X
vervelend nieuws om te horen en hopelijk zal je de dader pakken.
 
De dader heeft zich voor de 2de keer op het linker voorscherm gericht dat nog steeds moet worden gespoten, en de deur op zich dus allemaal nog erg lief van haar. Ik vermoed een vrouw met grote tieten die daar zogenaamd jogt.
Tsja ik was heel even boos toen dacht ik : Met de aanrijding had je mazzel maar nu weer ff niet.
Dat de LS na die aanrijding bijna geen schade had is echt ongelooflijk het enige plekje is de rechter achter deur en een stukje chassis.
Ik geloof niet dat de krasser jaloers is maar wil bereiken dat ik daar niet meer parkeer, het is een parkeerterreintje bij een sportcomplex met alle soorten sporten en er komen dagelijks honderden auto's.

OT ...

Vandaag de stalen remleidingen ophalen die liggen klaar op maat gemaakt door Remkaflex in Alkmaar.
De LS moet ontruimt worden want buiten klussen is voorbij en de LS moet grondig gereinigd worden.
De LS zit zo volgestouwd met gereedschappen dat het ook niet vreemd is dat hij dweilt over de weg.
Dan moet ik mijzelf voorbereiden op de sloop donor auto want ik wil de spullen hier hebben:

Stuurhuis
Luchtvering onderdelen alle leidingen kleppen en toeters
Alle fuel onderdelen
Alle remonderdelen
Alle ophanging onderdelen

Ik heb eindelijk een melding van de luchtvering ECU die knippert en dat betekent dat ik de code eruit moet halen.
Altijd leuk spelen met de codes en dingen oplossen.

Maar ik ben nu zo vuistdiep in die supercharger gedoken dat ik nergens anders meer aan kan denken en een checklist aanmaak, want het plan is om het nieuwe blok of het oude blok in de woonkamer te planten en vanaf de pallet de Supercharger kit vanaf genaamd SCK op te bouwen. Aangezien er geen plug en go versie bestaat moet ik iedere bocht ieder beugeltje zelf maken. En dan is het is wel heel fijn als je het kan passen op je reserve blok dat direct naast je staat, ondertussen rijd ik ook gewoon door met de LS. Naar aanleiding van deze topic :

http://www.clublexus.com/forums/ls400/3 ... oject.html


Het is ook beter te doen als je niet in 1x die kosten uitgeeft maar iedere maand een beetje als ik na 6 maanden klaar ben dan wissel ik of het hele blok of alleen de SCK. Ik moet nog zoveel leren over de boost en al die termen die ze gebruiken dat ik misschien maar is bij Pheabo moet gaan kijken want tenslotte loopt deze man mij vooruit.

Vraag:

Wie weet of er in Nederland een UFZE-FI rondrijd op de openbare weg ? of op het circuit ?
Kan het zo zijn dat ik dan de enige ben die een UFZE-FI heeft ?

:worship: