Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

;) het verbaast me dat er niet nog meer gereageerd is, maar 100 pk extra met alleen een uitlaat gaat zelfs niet met een benzine motor lukken of de fabrikant moet via de uitlaat de motor zo geknepen hebben.

Maar ik zou niet weten waarom het ook niet op een diesel zou kunnen en werken.

Zojuist een update gehad van de Flyaudio.

- De climate control werkt nu naar behoren
- Sygic navigatie systeem: code gekregen en geactiveerd.

Een paar dagen testen met Sygic. Flyaudio is een flexibel systeem, ik kan elke nav. systeem kiezen, mits het Windows CE is.
IGO 8 staat er ook nog op.
Navigon krijg ik niet werkend, TomTom moet nog eens worden getest.

Update mbt de bumper:

De bumper is afgeleverd bij de spuiterij.
Eind deze week kan de bumper opgehaald worden.

Offerte opgevraagd voor een RVS uitlaatsysteem, gemonteerd en met 2 nieuwe dempers, incl. alles ongeveer 450 - 500 euro.

Wat voor kwaliteit RVS is dat dan?
Laatste keer dat ik een RVS uitlaatje heb laten doen was ik 2700 euro kwijt.

in jouw geval was dat volledig, incluis spruitstuk?

Bij mij alleen 2 dempers, 2 sierstukken en wat buis naar de originele uitlaat. Grootste deel blijft zitten.

Anderzijds, ik deel je mening, kan geen levenslang garantie betekenen. Maar, deze uitlaat overleeft de tijd wel dat ik deze wagen nog rij.

Dat was vanaf de down pipes dus: 2 bochtjes dan een x-crosspipe, twee sportcats, nog wat rechte pijpjes, twee dempers en twee sierstukkies. beginnend bij 3" om na de cats terug te gaan naar 2,75" en te eindigen met 2,5"

Zojuist de gespoten bumper opgehaald en even uitgepakt voor een foto. De bumper paste exact in het karretje, en dat karretje is niet klein.... Onhandelbare maten, weegt maar een paar KG.
Ik hoop dit weekend tijd te hebben.
Ik kan niet wachten tot die lelijke diesel pijp niet meer te zien is :D :D

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

@Alor: ik ook :D

Zojuist ook nog een pakketje ontvangen uit zuid holland: LED's zijn binnen! Thx Alan! En ook nog een extra camera meegeleverd, voor in de kast als reserve ;)
Wederom dank voor de services Alan!

De gehele week al in gezonde spanning, woensdag de bumper onverwacht vroeger opgehaald (planning was zaterdagmorgen) en eindelijk was het vrijdag!
Vanmiddag vroeg thuis, rond 16:00 uur.
Ik verheugde me al op de zaterdag, de hele dag lekker sleutelen.
Ach, ik was zo vroeg thuis.......... Even wat voorbereidingen treffen voor de zaterdag? Ja doe maar.

Alleen even de mallen knippen, de boel wat opruimen. Verder niets.
16:30 gestart.

En nu ik dit type, ach ik kan melden dat er niets van de planning terecht gekomen :D :D

Na 2,5 uur sleutelen zit de bumper eronder. Alleen nog wat bekleding rechtleggen, en de parkeersensoren even netter wegwerken (de bedrading).
Het ging gesmeerd, gaten netjes uitgelijnd en geboord, en de uitsparing van de trekhaak zit lekker strak.
En alle voorbereidingen al getroffen voor de uitlaat. De afdekplaatjes verwijderd. No big deal, simpele klus toch wel.

Wel een schrikmoment.... De bumper had andere bevestigings punten. Gelukkig na beter kijken bleken die op de oude bumper te zitten op de plek waar met de IS250 de linker uitlaat zit, dus logisch.

Uiteraard enkele foto's gemaakt, die plaats ik als het project af is.

Nu zit ik met een probleem.......... Wat moet ik morgen nu doen?????? Ik dacht de hele zaterdag mooi bezig te zijn :D :D :D

Ik weet wat... je gaat morgen naar de ardennen en kom je in okt naar de meeting! :D

Ik ga volgende week wel een paar dagen naar Zuid Limburg voor mijn werk, en de week erop naar de Ardennen :)

Ik vind het jammer dat ik er niet bij ben!

Ok prop dan op zn minst die leds erin! :D en ga morgen je auto poetsen ofzo :D

Hierbij wat foto's die ik gemaakt heb.
Het inbouwen van mijn kant is nu gedaan. Ik moet alleen nog even een afspraak maken voor de uitlaat, heb reeds gebeld en gemaild, maar goed, dat zal wel maandag worden ivm het weekend. Hopelijk deze week nog in orde!
Met veel geluk :)

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Op onderstaande foto is goed te zien dat links er voldoende ruimte is, ergo, identiek aan de IS250! Er zit gewoon een plastic afdekkapje.

Verkleinde Afbeelding

Mijn achteruitrijd sensoren reageren nu anders, veel eerder....

Eens kijken wat ik daarmee aan moet vangen. Bij voldoende afstand geen issue. Ik denk dat ze iets meer naar buiten staan, dus meer de zijkanten meenemen dan voorheen.
De vorige maal heeft Lince ze geplaatst, ik weet niet meer zeker (te lui om naar beneden te gaan en te controleren) dat Lince andere afstanden had genomen.

Nice!!!! :) maar als ik de foto's zie dan heeft lince ze misshcien iets meer naar buiten gemonteerd, maar bij mij zitten ze nog meer aan de zijkanten.

Een van de velgen (rechtsvoor) begint te bladeren......

Ik zal morgen maar even contact opnemen met Showoff imports, dit kan natuurlijk niet bij een velg die een half jaar oud is!

Lijkt me een gevalletje garantie!

Op twee plekken.........