Project KWP

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWP
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hem op Ebay gekocht, en heeft me dacht ik, 30 of 35 Euro gekost. Ebay UK.
En in de zelfde textuur, is volgens mij niet te vinden, of je moet er heel veel werk in willen steken. Dus, spuitplamuur erover, schuren en spuiten.

Ja dat is zeker ook geen domme aktie, gewoon zelf dicht bij het origineel proberen te komen. Ik heb ook wat setjes gevonden op ebay, maar die waren verdacht goedkoop. 13 dollar ofzo...

gr. koen

ik heb hem ook van ebay vandaan deze was dat link

ik gaat er denk ook een winterproject van maken met schuren spuiten enz.

Nou gister hebben die gasten geprobeerd de spuitnevel van m?n auto af te halen. Dat is gedeeltelijk gelukt dus gedeeltelijk ook niet. Dus ik vervolgens m?n beklacht gedaan, en hun zeggen nu dat ze het hierbij willen laten :O
Dat denk ik dus natuurlijk niet, dit krijgt dus nog een staartje! Helaas kan ik mijn auto voor zondag dus niet zo mooi hebben als ik wou maarja, volgende keer beter...

Oja nog een minpuntje wat ik vanavond direct aan ga pakken, m?n achterruit spoiler komt los :X

gr. koen

KWP zei:
Nou gister hebben die gasten geprobeerd de spuitnevel van m?n auto af te halen. Dat is gedeeltelijk gelukt dus gedeeltelijk ook niet. Dus ik vervolgens m?n beklacht gedaan, en hun zeggen nu dat ze het hierbij willen laten :O
Dat denk ik dus natuurlijk niet, dit krijgt dus nog een staartje! Helaas kan ik mijn auto voor zondag dus niet zo mooi hebben als ik wou maarja, volgende keer beter...

Oja nog een minpuntje wat ik vanavond direct aan ga pakken, m?n achterruit spoiler komt los :X

gr. koen

Koen,

Sikaflex schijnt goed te werken voor spoilers.

Succes.

ook op glas Jimmy? Wel zonde Koen! Ik had dat ook een keer gehad, hebben ze de auto gepolijst en die prutsers hebben op een plek zelfs de verf eraf gebrand!!!! En on top of that.. auto zat vol met swirls...

mlcoolj zei:
ook op glas Jimmy? Wel zonde Koen! Ik had dat ook een keer gehad, hebben ze de auto gepolijst en die prutsers hebben op een plek zelfs de verf eraf gebrand!!!! En on top of that.. auto zat vol met swirls...

Ja werkt ook op glas, ik heb dit een keer eerder gebruikt op advies.
Heb toen mijn raamspoiler geplakt (op mijn oude auto).

Sikaflex is eigenlijk ook ruitenkit, daar is het eigenlijk voor bestemd, dus glas pakt ie wel. M'n kofferspoiler zit ook nog muurvast met sikaflex. Maar goed aangezien je van binnen net een rand dakspoiler ziet is het geen gezicht als je daar kit klodders ziet + dat met kit de kans bestaat dat dit tegen de ruitlijst aan komt en zie dat er maar weer eens af te halen mocht de spoiler er toch afgaan. Ik heb het nu safe gedaan met goeie dubbelzijdig tape.
Maar goed bedankt voor het meedenken! :rulez:

En wat betreft swirl... Same here... :( Overal kringen, is er wel weer uit te krijgen maar goed van al dat gepolijst wordt de lak steeds dunner... :roll:

En weer 4 lichte deukjes gevonden, maar weer eens een afspraakie maken met de deuken dokter...

Morgen de auto goed schoonmaken voor de meeting. Gelijk even de veer van de achterklep iets strakker zetten en misschien dat ik de mistlampen ga modificeren zodat ze meebranden met dim en remlicht. Volgende week beurt en winterbanden dus het wordt weer een sleutel weekie

gr. koen

hee koen!

waar had je die windschermen nou precies vandaan? :)
en scheelt het een beetje met de wind naar binnen als je raam op een kiertje staat?

(tis nou wel fris om eff rustig een sigaretje te roken op de snelweg :P )

Ik heb ze via mijn locale automaterialen zaak besteld maar je kan ze ook direct op www.climair.com bestellen. Je kan voor en achter los bestellen en kosten beide 60 euro. Er schijnen 2 tinten te zijn en ik weet niet welke ik heb.

Het scheelt echt veel, als je ze normaal net op een kiertje heb krijg je heel veel drukverschillen rond je hoofd en dat is niet meer. Het is ook perfect als het regent want het komt nooit naar binnen. Ik heb op m?n laatste paar auto?s windschermen gezet. Ik vind het er ook wel chique uitzien.

Afgelopen week erg actief geweest, beurtje gedaan, winterbandjes, remmen nagezien en bougietjes. En vooral het laatste viel nogal tegen, een deel van de inlaat moest eraf, deze loopt dwars boven de motor. Was nogal wat werk... Maar goed die blijven dan ook weer 90k zitten

mlcoolj zei:
gewoon stoppen met roken joh :P

Alor zei:

ik weet het, ik weet het ;) ik zeg het al een jaar dat ik wil stoppen maarja :P

@koen: thx! ik denk dat het echt een hoop zal schelen! :rulez:

k had de bougies een tijdje geleden ook vervangen ik snap precies wat je bedoelt!

Ook de Corolla is back on the road, na geveld te zijn door een kapotte radiateur en vervolgens een verkeerde te hebben gekregen heb ik nu eindelijk de goeie. Ik heb van de week ook een andere achteras/diff gehaald omdat de huidige wat geluid begint te maken. Heb nu een as van een TE71, deze zijn beter/sterker.

Ik heb op MP een V bumper gevonden, een gebruikte zilvere. Ik ga deze monteren en kijken of ik de pont ermee op kom. Lukt dit dan ga ik de bumper naar eigen smaak maken en spuiten en dan word het een blijvertje. Lukt het niet dan komt ie hier te koop.

Weer wat te doen de komende weken dus...

Even een update van mijn 1e post:

Het betreft mijn zwarte IS300 Exec. sedan

Gewijzigde dingen sinds aankoop:

-Lichtsensor afgedekt zodat de koplampen altijd aan staan
-Alle oranje knipperbollen vervangen voor chrome
-Zijknipperlichten op het scherm vervangen door heldere smoked chrome units, uit Engeland laten komen
-TRC knopje in het midden geplaatst en stoelverwarming aan de buitenzijde van het paneel
-Bleutooth handsfree setje aangesloten, bedieningspaneel in dashboard kastje gemonteerd om het interieur origineel te houden.
-Kachelbedienings verlichting verv, na montage van handsfree was er een lampje stuk
-Nieuwe Xenon lampen gemonteerd ivm een defecte
-Stadslichten voor verv. voor leds
-Distributie riem, multiriem en spanners vervangen (origineel)
-Remblokken voor vervangen, remklauwen gereviseerd (origineel)
-Koplampsproei systeem aangepast zodat ik alleen met de knop de koplampen sproei en niet samen met de voorruit
-Koplampen afgekit ivm vocht
-Aantal delen van motorkabelboom hersteld ivm aanvreten door marters
-Dak opnieuw gespoten
-Antenne weggelaten en met achterruitverwarming radio ontvangst
-Koffer (Altezza T type) + dak spoiler
-Booskijkers (Chargespeed)
-Witte mistlampen voor (thanks SlipperNick!)
-Auto volledig strak laten maken na hagelschade, enige schade zijn nu kleine schades op bumperhoeken
-Portierwindschermen van Climair gemonteerd
-Airco pomp vervangen
-Last but not least, http://www.Lexus-Forum.nl kentekenplaathouder aan de achterzijde gemonteerd

19 Inch ATP Inox velgen liggen al klaar, volgend seizoen gaan ze eronder
Deze week ga ik een voorbumper ophalen (volgens mij van AIT racing) even kijken of deze praktisch blijkt te zijn

Plannen op termijn:

-Iets met de koplampen, of de huidige aanpassen of nieuwe aftermarket met angel eyes
-raamschakelaar kapjes grijs spuiten zoals bij een sport, is nu hout (mensen ze zijn nog te ruil voor zwart of zilver!)
-kachel paneel vervangen, zitten wat krasjes op
-dubbel din audio monteren ivm defecte originele audio
-Diff + bak olie vervangen
-uitlaat L + R (niet extreem, moet enigszins origineel lijken)
-Skirt set rondom
-Airride
-turbokit, inmiddels in twijfel. Koop liever een auto erbij om die dan helemaal leeg te maken en op te peppen
-ruiten tinten
-Diverse electronica aanpassen:
koplampen uit met contact uit (moet nu deur openen of auto. licht uit/aan zetten)
spiegels automatisch inklappen bij contact uit
Raambediening in acc stand ipv on
mistlampen kofferbak aanpassen voor gewoon en remlicht
alle ramen met 1 knop open en dicht doen (ivm roken in de auto)

Dus als je niks te doen heb, ik heb wel wat te doen voor je :P