Project KWP

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWP
  • Startdatum Startdatum
Ik vin het mooie velgen maar niet voor onder een IS, zeker niet de mijne. Ik ben meer van het strakke enzo en dit word me al wat druk.

Als het goed is gaan deze week de velgen komen, ik rijd dit seizoen nog wel uit met mijn huidige set denk ik. Zijn nog redelijke banden dus dat vind ik dan zonde.

gr. koen

kwp zei:
Ik ben bezig met velgen, jaja. Ik zie ze al een hele tijd en mijn vriendin is mijn gezucht zat steeds als ik die juweeltjes bekijk.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

19 inch 8,5 j breed rondom et 55

Toen ik een jaar of 17 was heb ik al eens een IS200 met deze velgen gezien, ook 19 inch volgens mij. Stond zo mooi
:O

Ik zat ook een tijd te denken aan velgen met een zwart hart en chrome rand, maar die zag ik op de meeting al te vaak onder ISsen en ik vind het niet strak staan. Beetje aandacht vragend.
Deze velgen hadden er origineel onder kunnen zitten, dan wel een paar maatjes kleiner

gr. koen
Deze gaan er goed onder staan! :rulez:

Ik vind het wel gaaf dat het voor het oog origineel zou kunnen zijn, alleen zijn deze rakkers wel aan de maat voor origineel. Maar met deze ?simpele? velgen blijft de auto class, niet te schreeuwend om aandacht.

Ze komen misschien vrijdag en anders volgende week denk ik, jammer dat ik ze er nog niet gelijk onder knal maarja goeie banden gooi ik ook weer niet weg.

Ik ben alleen nog niet uit over de bandenmaat. Het zijn 8,5j velgen, op diverse sites word aangegeven dat je hier 225/255 op kan draaien, maar welke maat is niet gestretcht en is tegelijk ook niet te breed ivm aanlopen?

Ik denk dat ik maar gewoon een paar breedtes laat komen om te passen.

gr. koen

Re: Project KWP (velg update)

GIL! Ik weet niet wat de naaf maat is maar die wil ik wel hebbuh! Nog meer origineel look!

Ik zal als ik ze heb het gat meten

Het is inderdaad lastig als niet iedereen eenduidig antwoord geeft. Ik zit in de autowereld dus ik denk dat ik mijn leverancier mij wel wat maatjes wil lenen.

gr. koen

Moet ik nog maar eens een keer gaan rekenen Arjan :P

225 is niet echt opgerekt op 8.5, valt wel mee. of je wil echt vierkant? dit is 235/40 op 9:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

een heel klein beetje schuin.

Maar doe maar via de mail, anders wordt het hier zo'n bende :mrgreen:

is dit 19 inch? Ik vind dit wel erg netjes staan hoor :rulez:

gr. koen

19 ja, geen VIP look voor mij met deze dikke banden en 4x4 clearance :P :mrgreen:

Dit noemen ze meer Executive

Alor zei:
Mooie velgen Koen :rulez: en idd het gaat zo een beetje orgineel lijken en dat is het mooist (vind ik)

Ik heb ook het probleem van de bandenmaat .. ik krijg binnenkort ook velgen wie 8.5j breed zijn en na veel speuren vind ik 225 voor net iets te gestretcht en dat wil ik echt niet .. dat vind ik niet mooi.
Maar ook word er gesproken dat 235 gaat aanlopen ... maar ook dit word door verschillende mensen tegen gesproken.
Moeilijk!!
Maarja om ineens verschillende banden maten te bestellen word voor mij een beetje te gortig :)

Ook heb ik straks zilvere Lexus centercaps over dus als je ze wil hebben moet je maar ff een gil geven.

@Alor: ik heb 235'ers op 8,5J. Ze lopen NIET aan, alleen toen ik de wagen te ver verlaagde ;)

(ET48, 18")

De velgen zijn binnen, wat zijn ze strak zeg.
Jammer dat het nog even duurt voor ze eronder gaan.
Ik moet ook spoorverbreders halen, de et is niet optimaal waardoor ze wat verder naar binnen komen. Maarja dat is op te lossen.

@Alor, de naafmaat is 52mm

gr. koen

De naafmaat aan de buitenkant, waar het kapje in komt is vaak kleiner. Dus als jij het tegen die tijd wil checke voor me graag!

gr. koen

inderdaad, naafgat binnenkant is bij de meeste Lexus-en 60.1. buitenkant weet ik ook niet zo uit m'n hoofd, kan wel even naar buiten lopen en op meten? anders even een paar logo's scorren en op de jouwe plakken ;)

Zijn alle buiten naaf diameters bij Lexus gelijk?

Ja kan ook, maar ori zou helemaal mooi zijn natuurlijk, en anders word het ebaaien ofzo. Komt goed

gr. koen

dat weet ik niet, als ze slim zijn wel, anders moeten ze voor iedere auto ook nog andere centercaps gaan maken

Ja inderdaad.

Vandaag de 90.000km op de teller gezet, tegelijk is dit de 10.000km mijlpaal voor mij in de auto, na dik een half jaar heb ik er alweer 10.000 in gereden. Net het gas nog goed open gehad en alle versnellingen doorgeschakeld met de up - down knopjes. Wat een heerlijke auto toch....

gr. koen

Vandaag de nieuwe velgen gepast ivm afwijkende et tov gewenste waarde. Wat blijkt... het naafgat van de velg is te klein... De leverancier blijft voet bij stuk houden dat dit aangegeven was maar dat is niet zo. Het is 55.iets terwijl het 60.1 mm moet zijn. Gelukkig kan ik ergens een draaibank gebruiken en ga ik ze zelf maar uitdraaien.

Ook de moeren waren verkeerd, ik heb duidelijk doorgegeven watvoor draad en voor watvoor auto... Maarja nog niet duidelijk genoeg blijkbaar. Deze konden wel geruild worden (is ze graaie ook :X )

Maar vervolgens de velgen in de wielkuipen gepast en nu blijkt dat ik niks aan de et waarde kan doen mbv spoorverbreders omdat ze nu precies binnen de randen vallen. Mag iets naar buiten maar dan moet ik de randen laten rollen en dat heb ik liever niet ivm roest.
Gelukkig is het maar een afwijking van 10mm, dat is nog te overzien. Goed is anders maar ja, so be it...

Al met al was het weer een beetje jammer, weer een klusje extra.... Maar een kleine goedmaker was toch wel het aangezicht, wat staan die velgen sexy zeg! :O :O :O

gr. koen

En Lexus heeft al een kleine naaf.... :roll:

Met omrollen helpt het wel als de boel netjes wordt afgekit/gesmeert

KWP zei:
Ja inderdaad.

Vandaag de 90.000km op de teller gezet, tegelijk is dit de 10.000km mijlpaal voor mij in de auto, na dik een half jaar heb ik er alweer 10.000 in gereden. Net het gas nog goed open gehad en alle versnellingen doorgeschakeld met de up - down knopjes. Wat een heerlijke auto toch....

gr. koen

blijft ne snelle ketel, die is 300 , heb de mijne ook eens goed warmgereden vandaag, opritje gepakt met pieeeeepende banden en zat direct op 200 km/u, normaal rijd ik rustiger omdat men dochter er dan bij zit, maar kon het ff niet laten (zonder dochter) :D :worship: , spijtig dat er zo weinig sedans rijden van de 300 en handbak zou subliem zijn, het zij zo

Jelmer zei:
En Lexus heeft al een kleine naaf.... :roll:

Met omrollen helpt het wel als de boel netjes wordt afgekit/gesmeert

eerst de wielen er maar eens onder zetten en dan zie ik wel weer verder, ik heb liever dat er niks aan de kasten gebeurt maar als het mooier is gaan ze er toch aan geloven.....

gr. koen

HAaaahhlaat eens wat zien van je wielen, owneee ik kom morgen zelf wel even kijken :) hahah kan ik je gelijk de centercaps droppen