Project KWP

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWP
  • Startdatum Startdatum
Wat een narigheid weer, jammer van dat laatste spuitwerk. Maar zo te horen ga je lekker door en komt het allemaal weer goed!

Bedoel je met het spuitwerk het dak? Die is gelukkig gespaard gebleven, daar was ik op tijd mee met het afdekken.
Ja het weerhoudt me niet om vrolijk verder te gaan met optuigen. Binnenkort ook alweer een beurt en ik ben nog steeds van plan om op korte termijn de achter mistlampen aan te passen naar rem en dim licht. Maarja dat zeg ik al sinds ik 'm heb.... druk druk druk

gr. koen

ja sommige hebben dat... haha
Ik heb geen geduld maar ook geen tijd...

ik heb geduld, en geen tijd.... een combinatie waardoor het allemaal helemaal lang duurt :rulez: :D

Weer een min puntje, de originele Lexus naafkapjes van Alor gaan niet passen op mijn ATP velgen... Jammer hoor.. Dus gaan ze weer retour. Dus ik ga maar op zoek naar Lexus stickers in de goede maat.

En nog een min puntje, de lak op het dak is nu goed uitgehard en geslonken. Nu zie je hier en daar schuurkrassen onder de lak en wat andere oneffenheden. Dus dat moet weer even aangepakt worden....

Een iets minder ernstig min puntje, de portier windschermen V + A komen pas over een maand, de achterste worden op bestelling gemaakt...

Leuke bijkomstigheid is dan wel weer dat het getaxeerde hagel schade bedrag zeer positief uitvalt t.o.v. het door mij te betalen bedrag. De schade is getaxeerd op ?1140,-

gr. koen

Nou ik wou net zeggen, ik lees alleen allemaal tegenvallers, maar 'gelukkig'ook nog een mee vallertje! :) schuurkrassen bij je antenne?

Nee langs de rubberen zij strips zegmaar, die van voor naar achter lopen. Dit zie je weleens vaker, dan heeft er net een korreltje op het papier dwars gezeten en dan krijg je een iets dieper krasje als normaal wat je met een laklaag niet meer vult. Kan gebeuren en je ziet het pas na een tijdje, in het begint was ie super strak.

gr. koen

Ach ja het is idd iets kleins, maar ik snap je volkomen dat je auto perfect eruit moet zien :) Dat is mijn angst van herspuiten :(

Ja het wordt nooit meer als fabrieks werk... Al moet ik zeggen dat er een paar schadebedrijven in NL zijn die speciaal Lexus werk doen. Daar wordt tot in perfectie origineel nagebootst, bovenranden van zijschermen waar je van onder de motorkap tegenaan kijkt worden netjes mat in kleur gespoten zoals het was en ook de sinaasappel factor wordt daar perfect nagemaakt. Maar daar betaal je dan ook voor...

gr. koen

Zou ik eens aan m'n collega moeten vragen (ex Lexus medewerker)

gr. koen

Even een berichtje ter goede orde, aangezien de 1e post niet meer te editten is, is deze niet meer up to date.

gr. koen

@Alan, dit was een bedrijf genaamd Hans van der Beek, ik kan dit op internet alleen nergens meer terug vinden. Zal wel over de kop zijn....

Aangezien de km's er aan vliegen bij Lex heb ik een oldtimer Corollaatje gekocht, het is een KE70 sedan/coupe van 1980. Hij is licht blauw en de carrosserie is in vervallen staat, oppervlakkige roest en veel deuken en schades. Ik koop 'm toch omdat ik hem voor weinig kan kopen en zo de km's op de Lex wil beperken. Ik zal deze auto voor woon werk verkeer gaan gebruiken als het regent of als het koud is, anders ga ik op de motor. Ook deze auto heeft aandacht nodig en zal in de loop der tijd aangepast en opgeknapt worden, geen ernstige uitbouw acties ofzo maar gewoon velgjes en de carrosserie netjes maken, ook wil ik kijken of ik er heldere koplampen in kan maken van een golf 1 of 2. Het interieur is vrij netjes alleen van de stoelen is de bekleding verteerd, deze wil ik met hele harige (beerachtige) stof bekleden.

Verder is mijn vervoers park verfraaid met een andere motorfiets, de Buell heb ik uit mijn hoofd gezet en heb nu (voor voorlopig) een Suzuki GSF 600 Bandit met een zeldzaam kuipenset gekocht.

Ook heb ik voor me vriendin een Gilera Citta snorbrommer gerestaureerd/gereviseerd, deze gaat nooit meer weg omdat hij nu bijna meer heeft gekost als dat ie nieuw waard was. Het is een volledig project geweest die tot op het laatste boutje uit elkaar is geweest. Hij loopt nu (per ongeluk) ook ongeveer 60, maar eens een beetje terugvoeren denk ik...

Je ziet het, opknappen en personaliseren is mijn hobby waar een hoop tijd in gaat zitten... Ik zal binnenkort eens foto's knallen van alle vervoersmiddelen

gr. koen

Koen! Thanks! ik zal ook eens wat gaan zoeken, maar ondertussen lees ik veel over moeilijk spuiten van de kleur :(

Deze kleur is nog moeilijker dan de Auris hyrbide parelmoerwit hahahah ik heb deze ook paar keer moeten spuiten, maar ik domweg gewoon niet de goede kleur eruit, terwijl deze kleur speciaal voor mij is aangemaakt.. Andere kleuren spuiten heb ik/lince totaal geen problemen mee gehad..

Eigenlijk is het een goede zet van jou om een andere woon werk verkeer auto te nemen, zo kan je inderdaad je lexus besparen! ik zou dat ook eens moeten doen, maar helaas zijn mijn kms al aardig hoog.... maar ik zal eens vaker met me vader van auto ruilen... zo kan ik die van hem eens fatsoenlijk inrijden :)

nice koen! foto's van de rolla? leuke auto's hoor, heb er leuke herinneringen van ze.. helmaal als ze sidewayz gaan :)

De Rolla komt als het goed is volgende week binnen, hij is ingeruild op mijn werk. Sideways zal niet zo moeilijk zijn met die 145 bandjes haha.

Ik zal binnenkort een groeps foto knallen van het vervoerspark.

gr. koen

Nice! Ben benieuwd! Hebben ze de Rolla ingeruild voor een aygo? Zoals de reclame? Hahahaha