@SC400.nl: Echt petje af om te zien en lezen hoe je jouw SC400 blijft perfectioneren! Ik ben onder de indruk van je kennis en kunde. Bovendien weet je ondertussen ongetwijfeld ontzettend veel van de techniek van de SC.
Mijn eigen 1996 SC400 rijdt gelukkig al een half jaar fantastisch, maar er zijn nog best een paar dingetjes: Trillende remmen, niet in het stuur, maar wel in het pedaal incl. vibrerende automaatpook. Met name bij aanremmen vanaf hoge snelheid. Ik verdenk niet de schijven, maar denk aan ruimte in de rubbers van de voorwielophanging. Geen directe prioriteit, want bij normaal rijden en soepel remmen gaat het prima, maar op termijn wil ik het wel oplossen.
Binnentemperatuursensor van de climate control heeft foutmelding sinds verwijderde aftermarket startblokkering. Sensor zit een paar cm. van het contactslot dus dit zou een los draadje kunnen zijn. Echter niet iets om gemakkelijk bij te kunnen om te checken. Nu is het vriezen (COLD) of grillen (65), niets er tussen in.
Het lijkt me leuk om eens kennis te maken en als je me wat meer wegwijs kan maken met typische SC issues, dan is dat natuurlijk welkom. Mijn SC is echt wel een blijvertje, dus ik ga op termijn graag de puntjes op de 'i' zetten.
Keep up the good work! :rulez:
Dank je wel Smarter , als mede SC400 eigenaar hoef ik jouw niets uit te leggen over zijn kwaliteiten maar helaas gaat er na 24 jaar toch dingen haperen
Ik heb deze auto echt als hobby en lees er veel over en dan ga je de manier waarop deze auto is ontworpen meer en meer waarderen , zit erg mooi in elkaar
Van trillende remmen weet ik niet veel maar hier op het forum lees ik dingen als geleide pennen invetten en zuigers enzo , onze remmen zijn gewone remmen en zou elke garage zou moeten kunnen verhelpen , trillende remmen nemen echt het rij plezier weg
de LS400 Big Brake Upgrade schijnt echt een aanrader te zijn maar dan verlies je je OEM look doordat je dan grotere velgen moet en ik heb begrepen dat je voorkeur daar niet naar uit gaat
dus even langs de remmen specialist
een trillende versnellings pook kan duiden op een defecte automatenbak ophanging , doordat jouw auto erg lang binnen heeft gestaan kan het rubber uitgedroogd zijn
automaat ophang rubber
mijn SC heeft ook lang binnen gestaan maar gelukkig was al het rubber nog goed , is sowieso een aandachtspunt als je je SC in top conditie wilt brengen , en dat kan ook de oorzaak van het trillend remmen zijn zoals je zelf al aan gaf , maar dan zou je het ook in het weg gedrag moeten merken
climate controle ;
heb je diagnostic gedaan ?
druk op circulatie en auto knop gelijktijdig en zet het contact op ON , alles gaat knipperen en piepen en dan in je scherm waar normaal je temperatuur verschijnt zie je een storings nummer
(erg handig bij de airco boer)
als je de code krijgt en je hoort een toon dan is het een nieuwe code , zonder toon een oude code
00 ................................................ Normal
11 (1) ............. In-Vehicle Temperature Sensor Circuit
12 (2) ................ Ambient Temperature Sensor Circuit
13 ................. Evaporator Temperature Sensor Circuit
14 .................... Coolant Temperature Sensor Circuit
21 (3) .............................. Solar Sensor Circuit
22 (4) .................... Compressor Lock Sensor Circuit
23 (4) ........................... Pressure Switch Circuit
31 .................. Air Mix Door Position Sensor Circuit
32 ................ Air Inlet Door Position Sensor Circuit
33 ............... Air Outlet Door Position Sensor Circuit
41 ....................... Air Mix Door Servomotor Circuit
42 ..................... Air Inlet Door Servomotor Circuit
43 .................... Air Outlet Door Servomotor Circuit
(1) - If in-vehicle temperature is -4 F (-20 C) or less,
Code 11 may set even though system is normal.
(2) - If outside air temperature is -58 F (-50 C) or less,
Code 12 may occur set though system is normal.
(3) - If testing is done in a dark area, Code 21 may set
even though system is normal. Shine a light at solar
sensor and recheck codes.
(4) - Malfunction is current. Code is not stored in memory.
code 21 is niet echt een storing maar als je een lamp zet op die solar sensor links op je dashboard kan het weg gaan
als dat allemaal in orde is dan ligt het aan je heater controle valve in de motorruimte , dan moet er een reroute gedaan worden
is je TRAC storing al opgelost ?
ja we moeten echt eens "meeten" ik denk dat MishaV er ook wel voor te porren is , dan staat er 15% van het totale SC400 bestand van Nederland samen
zijn er nog leuke meetings waar auto's zoals de onze welkom zijn ?
wees maar trots op jouw SC , ik denk dat jij de beste nog orginele SC bezit en ben erg benieuwd naar jouw verhaal