Fly audio ervaringen en vragen

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Van mij de aftrap:

Er is een USB aansluiting (kabeltje, mooi weggewerkt in het dashboard). Nu wil ik deze graag gebruiken. Dat is geen probleem, een oud stickie van 2Gb werkt probleemloos.
Een nieuwe stick van 8Gb doet het niet!
Omdat mijn IPOD nog niet binnen is, had ik de 8Gb gekocht om alle K3 liedjes (enz) mee te nemen, ik heb weinig zin 26 cd's mee te nemen en te wisselen.


Iemand ervaringen hiermee? Oplossingen?

Beide sticks zijn op fat32 geformateerd.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Geluid is hetzelfde als normaal want het gaat via de speakers en versterker van lexus zelf. Hij zit waar je interieur verlichting zit aan de voorzijde.
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
167
0
16
Zit die dan in het zelfde blok waar de verlihting in zit en vlakbij de schakelaars,daar zitten roosters zit die daar achter dan??????? zo ja dan is het een hele klus om daar de kabel naar toe te krijgen denk ik of niet?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Denk wel daar ja, er zijn van die roosters idd, maar het valt wel mee, het was voor mij half uur extra kabels heen trekken en half uur hooguit alles terug zetten.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Zal nog eens een mailtje richting flyaudio sturen ivm die foutieve kabelboom...
Wat ik nu wel heb is een spleet aan de linkerkant van de unit van ongeveer 2-3mm....
Dit was al zo sinds de inbouw... als ik die nieuwe kabel heb van de ipod enzo zal ik eens moeten zien of er iets aan te doen is... langs de rechterkant sluit ie mooi aan.....
Ben al bij al tevreden over de unit, maar een paar dingen zijn wel storend...
bv als je liedjes opzet via de cd wisselaar dan gaat die ASL toets dikwijls aan of uit (licht op en dooft).
Dit doet gelukkig niets aan het geluid maar ik denk toch dat het een bug is in de software...
Verder zou bv connectiviteit met internet wel mooi zijn... bv via de smartphone verbinding ofzo...
Ook als je bv dvd kijkt en dikwijls schakelt naar de navigatie dat ie dan zichzelf opnieuw opstart door een geheugenprobleem... Komt niet vaak voor maar het gebeurt !!!
De unit heeft veel potentie?l maar wordt niet door flyaudio benut, en dat is een spijtige zaak.
Maar ik ben mss wel verwend in de opzicht dat ik in mijn vorige auto een carpc had en deze deed werkelijk alles.. en dit met de frontend van centrafuse...
Men zou ook meer mogelijkheden moeten hebben om zelf nieuwe skins te maken....
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Kwestie van vooraf meer verdiepen in Flyaudio....... Je weet dat Flyaudio geen belang hecht aan Europa.

Daar kan je achteraf niet om lopen klagen. Ik heb zeker ook aanmerkingen op dit product, ben het wel met je eens. Maar ik vind nog steeds de prijs gerechtvaardigd tov het standaard systeem van Lexus.

Je zult moeten leven met deze beperkingen, die worden echt niet opgepakt. Misschien in de volgende versie, die komt volgend jaar.
Tussentijdse upgrades geloof ik niet in, tenzij echt belemmerend voor de werking zoals de update voor de airco.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik klaag niet hoor.... ik zou het niet meer kunnen missen...
De unit doet alles wat het moet doen (op die ipod kabel na dan lol) :)
Maar dat komt in orde !!!!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Olympus zei:
Ik klaag niet hoor.... ik zou het niet meer kunnen missen...
De unit doet alles wat het moet doen (op die ipod kabel na dan lol) :)
Maar dat komt in orde !!!!



Wacht maar, je bemerkt vanzelf wat andere issuetjes :p


Ik ben verder erg tevreden!
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Even een update....

Heb nog geen kabelboom mogen ontvangen van flyaudio.nl .... Heb al verscheidene emails gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.... Ik kan dus geen mp3's van een stick afspelen, micro voor de bluetooth evenmin en ook geen ipod aansluiting... Meteen de voornaamste redenen om voor flyaudio te gaan.... Gps werkt goed maar krijg toch soms meldingen ivm te weinig geheugen....
En sinds een goede week (en dit is wel z??r irritant) schakelt hij automatisch naar de radio (als je dvd of gewoon cdtje beluisterd) en als ie op radio staat dan begint ie soms vanzelf van zender te veranderen...... Al reset gedaan maar het helpt niet.... Als je dan gps hebt opstaan dan zie je boven soms de zwarte balkje dat info geeft als je de volume gebruikt ofzo... wel als ie niet vanzelf de radio opzet, dan geeft ie op dat zwart balkje telkens de frequentie van andere zenders doch blijf je naar dezelfde zender luisteren....
En dit is dus wel h????l irritant.... Ik heb dus geen gedacht waar het aan kan liggen..... ik zal alles nog eens nazien van kabels enzo... maar alles werkt naar behoren behalve wanneer de unit vanzelf vanalles begint te doen...

Heb stilaan een z??r klein beetje spijt van deze aankoop !!!!! Maar ik zou het niet kunnen missen :( :(


PS : het lederhoesje rond de versnellingspook kan ik niet langer vastzetten want er waren al enkele clips gebroken of verbogen... dus dat ding hangt nu gewoon los en dat is geen zicht.... weet iemand waar ik dat stuk van de middenconsole kan vinden ?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wat voor software gebruik je voor navi?
Ik gebruik nu igo8 al voor anderhaf jaar en heb er geen problemen mee.
Ik weet wel dat overige software niet zo goed werken als igo8.

Overige problemen heb ik ook totaal geenervaring mee, dus ook geen probs die jij omschrijft.

Afhankelijk van wat er kapot is bij je versnellongspook, volgensmij bedoel je die gele clipjes?
Dn zou ikze gewoom bij de dealer bestellen.

Verder zou ik je systeem probs niet normaal vinden, dus misschien even nabellen bij flyaudio.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik gebruik momenteel IGO PRIMO..... Ik zou het raar vinden als het daar iets mee te maken heeft... Maar ik zal gewoon de bijgeleverde SYGIC eens gebruiken en zien of de problemen aanhouden !!!!
Of ik zal sebiet gewoon eens de sd-kaartje eruit laten als ik naar huis rij, en dan weten we het ook.....

Hetgeen dat kapot is zijn die clips dat de leder hoes op zijn plek houdt... Deze clips zijn gewoon ingewerkt en eens deze afbreken kan je ze niet vervangen.... Daarom moet ik op zoek naar het voorste stuk van de console waar ook de assenbak in zit... Denk ik toch.....
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Idd Ik was al een beetje off-topic aan het gaan !!!! Mijn excuses hiervoor......
Ik zal ook wat fotos maken over betreffende geval......
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Alan zei:
Wat voor software gebruik je voor navi?
Ik gebruik nu igo8 al voor anderhaf jaar en heb er geen problemen mee.
Ik weet wel dat overige software niet zo goed werken als igo8.

Overige problemen heb ik ook totaal geenervaring mee, dus ook geen probs die jij omschrijft.

Afhankelijk van wat er kapot is bij je versnellongspook, volgensmij bedoel je die gele clipjes?
Dn zou ikze gewoom bij de dealer bestellen.

Verder zou ik je systeem probs niet normaal vinden, dus misschien even nabellen bij flyaudio.

Welke versie van IGO 8 heb je juist ???? Ik ga die ook eens proberen ipv de PRIMO...
Heb gehoord dat ie soepeler draait dan igo primo.... De maps waren gelijk voor beide dacht ik !!!!
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
167
0
16
Jammer dat het zo gaat met je flyaudio unit,is niet echt positief.ik hoop dat ik er iets meer geluk mee heb,als ik mijn unit krijg.ik wacht nog steeds maa hoop nu toch wel dat ie binnenkort komt,kan me voorstellen dat je enigszins teleurgesteld bent.hoop dat je het snel kunt oplossen........
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Op de terugweg van werk naar huis heb ik de sd-kaartje eruit gehaald....
Helaas heeft ie toch nog van die kuren.... Dus ik denk dat het niet aan de navi software ligt !!!
Heb net even de batterij losgekoppeld om de unit te resetten.... ik zal morgen eens zien hoe het verder gaat gaan !!!
Telkens als ie raar doet hoor ik zo'n piep geluid, zoals je hoort als je bv een radio station in het geheugen wilt zetten, dan hoor je net dezelfde piep, alleen verandert ie bij mij de zender, tot soms wel 4 keer na elkaar... Ik dacht mss iets met de touchscreen maar die werkt perfect en reageert goed.. Heb de calibratie ook nog eens gedaan maar het heeft niets geholpen... Ik hoop nu met de batterij los te koppelen dat het gedaan gaat zijn want anders moet ik die toch terug naar flyaudio sturen voor verder onderzoek, iets wat ik echt niet zie zitten eigenlijk....

Weet iemand trouwens de password voor deze units ???? Als je de unit start terwijl je erop drukt komt ie in de calibratiescherm en daarna kom je aan het scherm waar je een password moet intikken... Op youtube kan je zo'n filmpje zien maar de password dat ze daar geven werkt niet in de 2gen units....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik gebruik igo 8 igo primo is te zwaar voor de eerste gen, dus deze doet het net eens op mijn unit.

Ik hoop dat flyaudio hier een oplossing voor heeft. Of er is wat mis met e unit, maasr dan moeten we even wachten op bob2move voor zijn unit.