Is 3e generatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Vandaag de eerste stap gezet naar de aankoop van een is ????? gen. 3!! ja jullie lezen het goed, generatie3. Ik kon deze topic nergens kwijt, maar het leek mij leuk om jullie mee te nemen in de weg naar aanschaf van de allernieuwste is! :D Uitgangspunt is dat hij er gaat komen maar dat nog helemaal niet helder is wanneer, waarschijnlijk najaar 2013, laat staan hoe het model er zal uit zien! :photo:
Uitgangspunt voor mij is dat een sportieve uitvoering wil, die er ook zo uit ziet en waarop die accesoires zitten die de auto af maken. :mrgreen:
Eerste stap vandaag gezet. Mijn auto staat te koop bij van Dorst en hij gaat mij de nieuwe leveren!
Ik zal minimaal wekelijks rapporteren over wetenswaardigheden en ontwikkelingen. stil hoop ik dat hij er uit ziet als de onlangs geplaatste compositietekening hier op het forum :rulez:

Vandaag in het nieuws, de nieuwe 300h blijft 20%. 99gram
Had stiekem wel de hoop dat het ze het op 94 a 95 konden krijgen voor 14%.

Nu nog de definitieve prijzen voor in NL.

2 zaken vallen me iets tegen: de 99 gram uitstoot. Weliswaar een prestatie, maar of het genoeg is om de leasemarkt binnen te hengelen? :roll: Daarnaast de genoemde acceleratie van ruim 8 seconden. Dat zou je niet verwachten van 223pk. Toch :neutral:
Maar: Mijn auto, te zien hiernaast bij mijn naam is niet meer in mijn bezit! Verkocht aan een andere Lexusenthousiast! :worship:
Nu de nieuwe...................................... :baseball:

yup, acceleratie valt idd erg tegen. Ik zou nog wel even de waarden afwachten. Wie weet zit er nog wat performance verschillen in de sport (+) mode.

Hoe dan ook, eerst even de testrit afwachten. Gaat het echt niet dan is er de GS450h nog ;)

Morgenavond is bijeenkomst van Lexusdealers in Nederland. Waarschijnlijk zal daar onder andere het introductietraject besproken gaan worden van de nieuwe IS 300H :D Hopelijk zullen ze eerste indicatie of mogelijk garantieprijs bekend maken. Als ik iets hoor, horen jullie dat natuurlijk ook meteen!! :hi:

0 tot 100 km/u in 8.3 seconde is natuurlijk een domper van jewelste. Mocht dit zo zijn, is dat voor mij een rede om hem te laten staan. Ook de beugels bij de kofferbak doen mij een beetje ouderwets overkomen.

johanm zei:
Laatste update: Op vrijdag 5 april van 16.00-21.00 en op zaterdagmorgen en zaterdagmiddag is er een exclusieve preview gepland in Raamsdonkveer van de nieuwe IS300H. :D :D

Ik ga vrijdagavond!! :hi:

hmm. ik ga naar de presentatie in Noordwijk.

Is ook 5 en 6 april inclusief de LF CC. :D

alfons zei:
0 tot 100 km/u in 8.3 seconde is natuurlijk een domper van jewelste. Mocht dit zo zijn, is dat voor mij een rede om hem te laten staan. Ook de beugels bij de kofferbak doen mij een beetje ouderwets overkomen.

dan moet jij maar voor de LFA gaan sparen
ik kan wel leven met die getallen ;)

Voor een compleet nieuw model vind ik het technisch gezien niet heel vooruit strevend. Nog geen toepassing van lithium ion batterijen en mede daardoor een hoog rijklaar gewicht van 1620 tot 1680 kg zo lees ik in de folder. Dat kost acceleratie tijd en zorgt voor een hoger verbruik wat beide ook in de cijfers terug te zien is. Het uiterlijk vind ik wel zeer geslaagd!

Voor een compleet nieuw model vind ik het technisch gezien niet heel vooruit strevend. Nog geen toepassing van lithium ion batterijen
Welnee, daar is juist zeer goed over nagedacht, neem het volgende topic maar even door: viewtopic.php?f=6&t=2746&p=46558#p46558

Daarnaast het kosten/partner/betrouwbaarheidsplaatje: http://www.greencarreports.com/news/107 ... ith-toyota

En vervolgens is dit ook nog wel interessant: Toyota accu

Kennelijk durft men hiermee nog niet te snel in te stappen.

Hehe, eindelijk eerste stap in bekendmaking van de prijzen. En dan nog alleen maar van de first edition en basisversie!! :X Schiet zo niet op Lexus!! De vanafprijs is interessant 36.990,00 nu nog de prijzen van de Fsport. Ik gok dat ik straks zo'n 55.000 kwijt ben voor mijn versie met alles er op en aan!! :D Tijdens dit schrijven belt de dealer. Hopenlijk morgen de overige prijzen!! :rulez:

Weer even bijpraten: morgen zouden de prijzen van alle uitvoeringen bekend moeten zijn inclusief accesoires! Zo ja, afspraak gemaakt voor morgenavond 19.00u voor de koop af te sluiten. morgen meer!!! :D :D

Tuuuuuuuuurlijk, maar zal ook een kort verslag maken inclusief foto's van mijn bezoek volgende week vrijdag in Huis ten Duin! :photo: :rulez:

Info over de prijzen:

IS 300h f sport kost 45.590,- euro. leerpakket 3250,-, HDD navigatie icm Mark Levinstone nu met 800 euro korting:2805,-, parkeersensoren 850,-, sunroof 1150,-, met.lak 1150,-, adaptive variable suspension 1150,-, smart entry 750,-, mistlampen (LED) 350,- en techniek pakket met adaptive cruise control, lane assistant automatic high beam 1850,-! Niet goedkoop maar wel mooi. Heb hem met dit pakket gekocht! :hi: kleur wit, bekleding rood leer! :D
levering waarschijnlijk augustus! :O

Status
Niet open voor verdere reacties.