Is 3e generatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Vandaag de eerste stap gezet naar de aankoop van een is ????? gen. 3!! ja jullie lezen het goed, generatie3. Ik kon deze topic nergens kwijt, maar het leek mij leuk om jullie mee te nemen in de weg naar aanschaf van de allernieuwste is! :D Uitgangspunt is dat hij er gaat komen maar dat nog helemaal niet helder is wanneer, waarschijnlijk najaar 2013, laat staan hoe het model er zal uit zien! :photo:
Uitgangspunt voor mij is dat een sportieve uitvoering wil, die er ook zo uit ziet en waarop die accesoires zitten die de auto af maken. :mrgreen:
Eerste stap vandaag gezet. Mijn auto staat te koop bij van Dorst en hij gaat mij de nieuwe leveren!
Ik zal minimaal wekelijks rapporteren over wetenswaardigheden en ontwikkelingen. stil hoop ik dat hij er uit ziet als de onlangs geplaatste compositietekening hier op het forum :rulez:

De f-sport zal zeker een groter wow-effect hebben dan de "gewone" versie die daar stond. Gelukkig hebben wij de f-sport wel even mogen bekijken en ik had bij deze echt wel het gevoel dat er een vette bak stond. De gewone versie valt wel wat te pimpen. Sowieso moet er minimaal 18'onder. Anders ziet het er een beetje iel uit. Interieur viel mij niet tegen, maar de f-sport heeft veel betere (kuip)stoelen.

In een donkere kleur komt hij stukken beter tot z'n recht.
Zoals bij veel auto's vond ik het rood niet echt geslaagd staan. Gek genoeg dan weer wel bij de IS gen2, die kan duidelijk nogal wat hebben... ;)

Ik vind de IS-3 een minder 'logische' opvolger (qua belijning) dan de voorgaande series. Aan de andere kant hoeft het niet perse een slecht gegeven te zijn dat je even moet wennen of waarderen.

Het gaat mijnsinziens iets meer de richting op van neutrale zakelijke/gezinsauto, waar de gen2 meer sportiviteit/exclusiviteit benadrukt. Dat gezegd, zou 'm zeker nog wel eens willen zien in gunmetal of zwart en wat grotere voetjes.

037_o.JPG

038_o.JPG

035_o.JPG

034_o.JPG

036_o.JPG

In het zwart, vind ik hem persoonlijk wel mooi hoor. Alleen jammer dat bij de 300h de uitlaat is weggewerkt. Want de achterkant vind ik het mooist. De voorkant blijft toch wennen met dagwijverlichting gescheiden van de rest van de verlichting en de koplampsproeiers die als 2 pukkels/puisten aanwezig zijn.

Dus mocht ik hem kopen dan gelijk een andere difusser, mooie eindstukken voor de uitlaat en de 2 puisten aan de voorkant zwart spuiten.

of de is250 uit dld halen :)

maar waarscchijnlijk te duur....

Ben het wel met je eens, de fotos die jij laat zien van de gewone voorkant en in het zwart doet het al een heel stuk beter... alleen verlagen is voldoende :P

Echt wel. Het is een zeer opvallende verschijning. Wacht maar tot je deze in het straatbeeld ziet.

@ Alfons. De uitlaten zijn er onder te krijgen. Alleen zal de dealer dat officieel niet zo makkelijk voor je doen. Dit komt omdat er waarschijnlijk wat gezaagd moet worden om dit passend te krijgen. Maar let op, er zullen velen deze mod gaan uitvoeren op de nieuwe IS.

Ziet er een stuk beter uit in het zwart!

Wat ik bij veel auto's vind is dat donkere kleuren veel van het "lijnen spel" van een model laten verdwijnen en komen het model dus niet ten goede. Dit is zeker ook zo bij de 1e generatie IS, de lijnen zijn in een zilveren uitvoering veel beter zichtbaar als bij een zwarte. De 2e generatie is volgens mij veel minder kleur "gevoelig".
Moet je deze 3e generatie dan in een donkere kleur hebben om "mooi" te zijn......

Wat mij niet eerder is opgevallen maar op de foto van de zwarte IS lijken de deurgrepen niet recht te zitten en ook niet helemaal met elkaar uit gelijnd....

Knappe verschijning zeker in het zwart.

Ik mag een nieuwe leasewagen bestellen over de zomer.
Momenteel heb ik echter een break.
De IS wordt zeker een kandidaat indien die over een trekhaak zou kunnen beschikken.
Op die manier zou ik het gemis aan extra kofferruimte kunnen compenseren.

Weet er iemand of er een trekhaak beschikbaar is/komt als optie op de IS300h?

De Eddy Merckx actie van de CT mag in ieder geval zeker worden gecopieerd naar de IS ;-)

Het lijkt mij niet echt moeilijk om een trekhaak erop te laten zetten, maar zeker weet ik dat (nog) niet.

Interessante discussies mannen. Kleur voor de IS is persoonlijk. Ik heb dus gekozen voor wit omdat hij in het zwart wel mooi is maar weer niet in zwart metallic te leveren is! Daarnaast is ook de kleur van het interieur erg belangrijk. Wat vinden jullie van de dark rosa kleur?? Misschien is net als bij de GS in inzetstuk te plaatsen in de diffuser!! Zou mooi zijn, toch?? Eentrekhaak zou volgens mij wel komen omdat hij dan nog aantrekkelijker wordt voor de leaserijder!! Zal nog eens kijken in de folder!!

Kijk, en die Eddy Merckxfiets moet er ook voor de IS komen! :D :D

johanm zei:
Interessante discussies mannen. Kleur voor de IS is persoonlijk. Ik heb dus gekozen voor wit omdat hij in het zwart wel mooi is maar weer niet in zwart metallic te leveren is! Daarnaast is ook de kleur van het interieur erg belangrijk. Wat vinden jullie van de dark rosa kleur?? Misschien is net als bij de GS in inzetstuk te plaatsen in de diffuser!! Zou mooi zijn, toch?? Eentrekhaak zou volgens mij wel komen omdat hij dan nog aantrekkelijker wordt voor de leaserijder!! Zal nog eens kijken in de folder!!

Kijk, en die Eddy Merckxfiets moet er ook voor de IS komen! :D :D

Hoi johanm,

De nieuwe is300h is in zwart metallic te verkrijgbaar: starlight black (code: 217), wat trouwens wel mijn voorkeur kleur is :)

Dark rose vind ik ook wel stoer, maar ik vraag me af hoelang ik het mooi vind... voorlopig vind ik het nog :rulez:

Ik weet zeker dat de is250 achterbumper gaat passen, hooguit met een beetje modificatie, verwacht dat een beetje handige jongen dit gewoon zelf kan.

Smaken verschillen gelukkig (anders zouden we allemaal in dezelde auto rijden), maar ook in het zwart word ik er nog niet vrolijk van. Op een of andere manier is het design geen eenheid, drukke voorkant met scherpe lijnen, zijkant met de ronde lijn komende van de achterskirt, overlopend naar de achterlichten. (van af achter gezien ziet dit er wel aardig uit, maar van voor erg vreemd), alleen de achterkant vind ik wel geslaagd.

Voorlopig sta ik nog niet bij de dealer voor de deur voor een nieuwe

gr.

Het is stil met nieuws over de nieuwe 300H! :( Wat ik wel verwacht is dat er een uitgebouwde demoversie komt. Heeft iemand hier wat over gehoort in het geruchtencircuit?? :baseball:

Status
Niet open voor verdere reacties.