Is 3e generatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Vandaag de eerste stap gezet naar de aankoop van een is ????? gen. 3!! ja jullie lezen het goed, generatie3. Ik kon deze topic nergens kwijt, maar het leek mij leuk om jullie mee te nemen in de weg naar aanschaf van de allernieuwste is! :D Uitgangspunt is dat hij er gaat komen maar dat nog helemaal niet helder is wanneer, waarschijnlijk najaar 2013, laat staan hoe het model er zal uit zien! :photo:
Uitgangspunt voor mij is dat een sportieve uitvoering wil, die er ook zo uit ziet en waarop die accesoires zitten die de auto af maken. :mrgreen:
Eerste stap vandaag gezet. Mijn auto staat te koop bij van Dorst en hij gaat mij de nieuwe leveren!
Ik zal minimaal wekelijks rapporteren over wetenswaardigheden en ontwikkelingen. stil hoop ik dat hij er uit ziet als de onlangs geplaatste compositietekening hier op het forum :rulez:
 
Ik ben hard bezig met werk. Weinig nieuws echter. wat reviews, maar die zijn niet echt super bijzonder.
 
Ik heb de mooie foto's van het TRD pakket gezien. :rulez: Weten jullie waar ik dat pakket zou kunnen bestellen, cq. wat de prijs is daarvan?? :worship:
 
Deze is vooralsnog alleen in Japan te krijgen. Prijs in Japan: ?437,700 grofweg 3.500 euro
De wielen: ?527,625 grofweg 4.000 euro. En dan moet je ze nog hiernaartoe krijgen. Er wordt wel verwacht dat de kit in Europa verkrijgbaar zal zijn.
 
Hoi Hube,

kreeg net een mail van JDM autoparts. Zij kunnen leveren, maar wel usd = Eur. Net een beetje te veel. Nu ga ik volgend jaar naar de states. Ik denk dat ik weet wat ik daar ga kopen!!! :D
 
De velgen zijn wel mooi, het spoilertje op de kofferdeksel is leuk en de verlaging ziet er goed uit. De rest is te overdreven voor een hybride auto die 8.3 naar de 100 doet.

Als de normale versie er is bij de dealer ga ik kijken voor een zwarte frist edition, als de velgen niet bevallen zal ik 18" of 19" inch multispaaks velgen er onder laten zetten, alsmede een bescheiden verlaging. Sowieso vallen alle andere kleuren bij mij al af.

Mocht de IS toch tegenvallen dan staat de Mercedes c250 coupe, Audi a5 coupe en de nieuwe Mazda 6 2.5 GMT op het lijstje om te bezichtigen en mocht dat niks worden dan maar wachten op de BMW 4 serie of 2 serie.

Maar ik houd hoop op de lexus. Al vind ik op de foto's een paar dingen niet zo mooi ( lees tegenvallen ), namelijk; de koplamsproeiers, de dagrijdverlichting gescheiden van de normale verlichting (daar zou die op kunnen afvallen), de ietswat overdreven sideskirts, de naar de zijkant heel ver doorlopende verlichting en dat de uitlaat weggewerkt is. Maar ja foto's zeggen niets je moet het irl zien om het goed te kunnen beoordelen. Al is het wel zo dat de huidige IS in ieder geval tijdlozer is dan de nieuwe.
 
Mochten jullie de verschillende versies voor de normale IS en de F Sport willen bekijken klik dan op:


http://m.clublexus.com/forums/showthrea ... ost7940972

Je ziet de zwarte versie, inderdaad erg mooi en een witte versie, is mijn toekomstige kleur maar de spoilerset is anders en minder mooi!

Als het me lukt ga ik voor de kofferdekspoiler en de diffuser met uitlaat. :D Die prijs lijkt redelijk, ongeveer 2000,00 Euri. :O Dan koop ik volgend jaar in de states wel de voorlips. De sideskirt vind ik iets te :neutral:

Wordt vervolgd! :hi:
 
Ik vind de TRD mooier dan modellista, sowieso qua styling over het algemen van de 2 verschillen altijd. Dus een TRD kitje in het Wit zal denk ik ook mooier staan denk ik.
 
Wat een dwaas zeg, die gast van autoblog. Dat filmpje is toch niet om aan te horen/zien. De piepzak van autoweek verzint ook maar van alles wat niet echt terzake doet, vooral dat gemiep over die CVT is wel een beetje een hangende langspeelplaat geowrden. De commentaren op AW zijn over het algemeen van hetzelfde bedroevende niveau van jongetjes die nog lang geen rijbewijs hebben maar wel een poster van een Golf boven hun bed :) Dat voegt toch helemaal niks toe?

De review van Autovisie is wel okay, vertelt mij meer dan de andere twee en is ook meer op de doelgroep gericht. De meesten zullen toch wel in de lease verkocht worden.

Ik vind het wel een robuuste, dikke auto met een grille die even wennen is maar smaakvoller en niet zo typisch teutoons als Audi of MB. Ook de scherpe lijnen van achterlichten en zijpanelen vind ik erg eigentijds en goed passen bij de Lexus stijl. Als de auto bij de dealer staat toch maar eens een kijkje nemen ...
 
Hallo allemaal,

Lange tijd dat ik hier weer wat heb gepost, maar kan het toch niet laten. Voel me toch verbonden met lexus terwijl ik mijn is250 al een tijdje heb verkocht. Naar aanleiding van de nieuwe generatie is begint het toch weer te kriebelen terug naar een lexus. Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden. De nieuwe is of liever een is-f 2nd gen. Beide ong even duur.
 
Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden. De nieuwe is of liever een is-f 2nd gen. Beide ong even duur.
Dat ligt eraan waarvoor je zo'n auto in praktische zin wilt of kunt gebruiken (zuinig, sportief, woon/werkverkeer, boodschapjes, etc)..

De IS-F lijkt een compleet ander verhaal qua mogelijkheden ;)
 
alfons zei:
Misschien een stomme vraag, maar betaal je wegenbelasting bij hybrides?
Dat hangt van de CO2 uitstoot af. Bij benzine is de grens 110 gram.
De CT200 en de IS300h zijn vrij van MRB tot eind dit jaar.
Volgend jaar moet er voor betaald worden. Voor 2014 en 2015 ligt de grens op 50 gram, maar alleen plugin hybrides en elektrische auto's halen die waarde.


Op http://www.autowereld.com staat een rijmpressie van de IS 300h.
Niet al te enthousiast over de CVT (als je heel voorzichtig het gas aanraakt gebeurt er niet zoveel)
 
pigpig zei:
Hallo allemaal,

Lange tijd dat ik hier weer wat heb gepost, maar kan het toch niet laten. Voel me toch verbonden met lexus terwijl ik mijn is250 al een tijdje heb verkocht. Naar aanleiding van de nieuwe generatie is begint het toch weer te kriebelen terug naar een lexus. Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden. De nieuwe is of liever een is-f 2nd gen. Beide ong even duur.


als hij voor de hobby is dan de IS-F
woon/werkverkeer boodschappen de nw lexus IS
want kwa verbruik is er een mega verschil en met de afschrijving ook :roll:
 
Idd, hoewel het makkelijk kan (technisch) zou ik de IS-F ook niet als dagelijkse rijder willen. Onderdelen zijn duur en de 8 cilinder lust best wel wat. Maar dat is natuurlijk subjectief.
 
Hube zei:
Idd, hoewel het makkelijk kan (technisch) zou ik de IS-F ook niet als dagelijkse rijder willen. Onderdelen zijn duur en de 8 cilinder lust best wel wat. Maar dat is natuurlijk subjectief.


Me dunkt als je een dergelijke wagen kan betalen, de brandstof ook wel te betalen is.
Als je moet bezuinigen om de IS-F te blijven rijden, dus weinig KM's moet maken is de wagen te duur voor je....


Ik zou de overweging maken of je met een dergelijke sportieve wagen wel dagelijks onderweg zou willen zijn.... Het is geen comfort wagen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.