Is 3e generatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Vandaag de eerste stap gezet naar de aankoop van een is ????? gen. 3!! ja jullie lezen het goed, generatie3. Ik kon deze topic nergens kwijt, maar het leek mij leuk om jullie mee te nemen in de weg naar aanschaf van de allernieuwste is! :D Uitgangspunt is dat hij er gaat komen maar dat nog helemaal niet helder is wanneer, waarschijnlijk najaar 2013, laat staan hoe het model er zal uit zien! :photo:
Uitgangspunt voor mij is dat een sportieve uitvoering wil, die er ook zo uit ziet en waarop die accesoires zitten die de auto af maken. :mrgreen:
Eerste stap vandaag gezet. Mijn auto staat te koop bij van Dorst en hij gaat mij de nieuwe leveren!
Ik zal minimaal wekelijks rapporteren over wetenswaardigheden en ontwikkelingen. stil hoop ik dat hij er uit ziet als de onlangs geplaatste compositietekening hier op het forum :rulez:

Tja of Het te gebruiken is als dagelijks vervoer is voor ieder anders.

Maar zo is het comfort begrip ook anders, wat voor jou te zacht is is voor mij bv al te hard Hahaha wij zijn weer tegenovergesteld

Maar voor woonwerk in Ned zou de is300h zeker een goede auto zijn.....

Ik denk dat mijn IS250 F-sport strakker geveerd is dan de IS-F. Dus dat zou voor mij geen reden zijn. Benzine, indien je er normaal mee rijdt moet je ook op 1:10 kunnen halen. Maar serieus, denk je niet dat ik hem toch ff intrap? Toch ff die bocht wat sneller, toch even dit meer, dat meer.....Op een gegeven moment ga je er naar rijden. En dan is het gewoon een dure auto in gebruik.

Maar het ging over IS gen 3 geloof ik ;)

Een IS-F is voor zijn klasse de comfortabelste van de 400pk plus auto's. Als je in een M3 of RS4 hebt gezeten dan zou je zelfs zeggen dat ie soepel is. Voor een lexus misschien wel stug.

Zo had de station er uit kunnen zien.

13-05-28-lexus-is-sportcross-rear.jpg

13-05-28-lexus-is-sportcross-side.jpg

Zo, na een lekkere vakantie in de Algarve, waar overigens in 3 weken tijd door mij maar 1 lexus is gespot!! :( weer een post van mij.

Interessante discussie om te kiezen tussen een IS F of een IS300H! De IS F is en echte liefhebberauto, nee monster met geweldig eigenschappen die je enkel maar gebruikt, ik tenmisnte als ik hem had, in vrije tijd en voor de langere ritten! Verbruik is te hoog en ik kan mij in die auto gewoon niet beheersen, ik wil dat geluid horen van de V8 en de acceleratie voelen :D
Dus wil ik er dan een kleine tweede auto bij. Tja dat is toch de reden geweest om voor de 300H te kiezen. Scheelt mij in ieder geval behoorlijk in verbruik en het rijden???? Op 29 of 30 juni ga ik rijden bij Van Dorst Breda. Dan pas weet ik of ik wat dat betreft een goede keuze heb gemaakt. :hi:

Idd, maar een discussie tussen IS300 of IS-F kan misschien beter voortgezet worden in een ander topic. ;)

Dus wil ik er dan een kleine tweede auto bij. Tja dat is toch de reden geweest om voor de 300H te kiezen. Scheelt mij in ieder geval behoorlijk in verbruik en het rijden????
Precies, je moet ook re?el blijven qua keus en toepassing. M.b.t. verbruik (en de voorgenomen plannen van ons fijne kabinet om de accijnzen weer verder te verhogen) ben je straks veel beter af met een IS300, helemaal als je er veel mee op de weg zit. Overigens is deze auto niet bepaald een straf qua 'overall' rijeigenschappen en uitrusting.

Laat je niet gek maken, dit is een goede keus! :rulez:

Alan zei:
Wat als die tegen valt :p

Hoi Alan,

met alles wat ik gezien en gelezen heb weet ik zeker dat deze auto mij niet gaat tegenvallne. :rulez: En even voor de duidelijkheid: Ik heb hem niet gekocht voor de snelheid, maar wel om de uitstraling en om het prachtige interieur! :worship:

Nou jij weer!

Ik hoopte eigenlijk dat jij het tegen vond vallen en het voor een leuk prijsje aan mij zou verkopen! :( dat is bij deze dus mislukt! Hahahaha

Yes,

vandaag echt in de nieuwe IS300h F sport gezten! :P Een stuk meegereden, het was een van de twee demo's van Louman en Parqui, en genoten! :D Conclusie:
Je trekt de auto aan als een pak, je stapt in, er is diepe,lage zit, en de F sportstoelen omsluiten je helemaal! Geweldige zit. :worship:

En dan de veelbesproken trekkracht: Ik vind hem snel, sneller kan, maar je voelt de power nadrukkelijk!! :rulez: Ik ben tevreden. Het "nep"geluid vond ik geinig, zelfs met terugschakelen geeft die het geluid van "backfire"! Lachen joh! :O
Ga snel deze ervaring opdoen net als ik en dan hoor ik jullie ervaringen????

Overigens, als het mag van de moderator blijft deze topic open tot ik mijn auto, ergens in augustus heb!?

De luxe die deze auto biedt is onuitputtelijk. Je hebt echt een kleine cursus nodig om ook echt elke gadget te weten en te kunnen gebruiken. Ik mag daar helemaal van genietenwant ik heb hem full option gekocht!! :D :D
Het rijcomfort is nog stiller dan ik gewend was met mijn vorige f sport maar het zitcomfort is aanzienlijk verbeterd. Wat ik hiervoor al schreef: je trekt de stoel aan. Je zit aanmerkelijk lager en de stoelen, in dit geval wel de f sportversie, zitten fenomenaal. :hi: :hi:
De vering is niet stugger dan in mijn vorige f sport en is nog steeds comfortabel. Qua rijden nodigt hij echt uit om sportief te rijden, zeker door hem op schakelstand te zetten ipv de gewone automaatstand. :rulez:

In het weekend van 29 en 30 juni zijn in heel nederland open dagen voor deze auto. Natuurlijk ga ik daar weer naar toe om weer te zitten, genieten en rijden! Jij ook?? :rulez:

Hebben jullie al een testrit afgesproken? :mrgreen: Ik ga a.s. zondag om 12.00u een testrit maken. Later zondag meer!! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.