Is 3e generatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Vandaag de eerste stap gezet naar de aankoop van een is ????? gen. 3!! ja jullie lezen het goed, generatie3. Ik kon deze topic nergens kwijt, maar het leek mij leuk om jullie mee te nemen in de weg naar aanschaf van de allernieuwste is! :D Uitgangspunt is dat hij er gaat komen maar dat nog helemaal niet helder is wanneer, waarschijnlijk najaar 2013, laat staan hoe het model er zal uit zien! :photo:
Uitgangspunt voor mij is dat een sportieve uitvoering wil, die er ook zo uit ziet en waarop die accesoires zitten die de auto af maken. :mrgreen:
Eerste stap vandaag gezet. Mijn auto staat te koop bij van Dorst en hij gaat mij de nieuwe leveren!
Ik zal minimaal wekelijks rapporteren over wetenswaardigheden en ontwikkelingen. stil hoop ik dat hij er uit ziet als de onlangs geplaatste compositietekening hier op het forum :rulez:

Jullie hebben dezelfde discussie als die ik had met mijn zoon. ML is iets wat alleen als optie is te verkijgen. Jaren geleden waren er meer modellen waar je die optie op kon krijgen! Maar het geluid is zo super!! :D
Inderdaad gaat de auto full option. Het enige waar dealer nog mee bezig is is of de f-sport te krijgen is met blind spot monitor? :roll:
Staat niet als optie en enkel standaard in luxury line. maar: we zoeken het uit!! :rulez:

Ik heb trouwens ook begrepen dat volgende week er een "normale" IS 300H is en niet de F sport. Jammer :(
Wie van jullie gaan ook??

Ik ben er :)

Die blindspot monitor moet er gewoon opzitten man! Kan toch niet dat de hij beschikbaar is op de andere uitvoeringen en niet op de f-sport?

yep, ik ga vrijdag. Ik ben er rond 18.00. Lezers deze wil ik graag de hand drukken om die tijd bij de nieuwe 300H!! :hi:

Net even het filmpje bekeken van de nieuwe is350 hier op de home pagina en ik moet zeggen dat het dan toch wel jammer is dat bij de is300h de uitlaatstukken zijn weggewerkt. Ik vraag me dan ook af of bij de 300h wel misschien al de uitsparingen voor de uitlaat in de achterbumper zitten en je misschien zelf uitlaatstukken kan monteren. Weet iemand dit?

Aftermarket zal er snel e.e.a. beschikbaar komen.

Op de GS450h kan men ook de GS350 uitlaten monteren. Je moet er alleen wel even aan zien te komen, maar Sewell heeft deze OEM onderdelen vaak wel op voorraad.

Vandaag ook naar de introductie geweest. Mooie auto en eigenlijk erg nieuwsgierig hoe de ml gaat klinken. Alleen pas ik met 195 niet in de auto. Het zonnedak neemt teveel ruimte. Iemand met dezelfde conclusie? Ben wel nieuwsgierig hoeveel cm je wint als er geen zonnedak is.

Wil graag de auto bestellen om mijn priv? auto te vervangen met lease auto. Andere 20% auto kloppen niet. De BMW stoelen zijn te hard en Volvo v60 is te sloom.

Ik was gisteren zoals aangekondigd ook op de introductie. Het was aardig, maar vond het echt jammer dat ze een basismodel hadden neergezet met willekeurige opties. :(
Mbt de uitlaat kun je volgens mij een andere diffuser kopen waarin de uitlaat past. Zo doen ze dat namelijk bij de 250 en 350. :hi:
Ik kreeg nog demonstratie van het nieuwe dashbord van de 300h f sport. Het is namelijk precies hetzelfde als bij de LFA. Super zeg!! :D Je kunt van alles instellen.
Ik heb me kostelijk vermaakt, met name door bekenden van Lexus van Dorst en Van importeur Louman. :)

Het was inderdaad erg gezellig. Zoals je zij, jammer dat het basis model er stond, maar eerlijk, dit is wel de versie die de meeste mensen zullen aanschaffen. Niet iedereen is een F-sport gek.

Leuk om de mensen weer even te zien en te spreken.

Idd jammer dat er geen F-sport naast stond ;)

Overigens was het evenement goed verzorgd door lexus, dat mag ook gezegd worden. :rulez:

GPS-10 zei:
Idd jammer dat er geen F-sport naast stond ;)

Overigens was het evenement goed verzorgd door lexus, dat mag ook gezegd worden. :rulez:

Inderdaad: het was uitstekend verzorgd. dat kunnen ze uitstekend! :rulez:

Ik was er zaterdag morgen, inderdaad een prima verzorgd evenement!

Maar waarom stond er maar 1 IS ?

Trouwens hoe hebben ze die auto's eigenlijk op die verdieping gekregen?

Lex839 zei:
Ik was er zaterdag morgen, inderdaad een prima verzorgd evenement!

Maar waarom stond er maar 1 IS ?

Trouwens hoe hebben ze die auto's eigenlijk op die verdieping gekregen?

Met de lift geloof ik.

Ze hadden een tweede IS verzocht aan Lexus Europe. Echter had deze auto schade opgelopen en is gesloopt. Dus toen was er nog maar ??n over. De IS was de enige die in de ruimte paste. De LF-A's en de LF-LC konden niet door de deur van de zaal. Vandaar dat ze in de gang stonden.

Ik ben op de vrijdag avond even langs gereden, de gele LF-A vond ik schitterend om te zien.
De nieuwe IS vind ik toch wat tegenvallen, het front met een plastic rand tussen de dagrij verlichting en de koplamp unit vind ik niet mooi (misschien dat dit er in een andere kleur dan rood er beter uit komt), ook de zijkant vind ik er niet op vooruit gegaan. Alleen de achterkant is geslaagd.

Ook vind het jammer dat er alleen een 4 cylinder geleverd word, hoe fijn die combinatie met elektromotor ook zal zijn, bij deze auto hoort gewoon een "kleine"6 Cylinder.

Toen de huidige IS (gen2) uitkwam was ik er meteen gek op, dat heb ik met de Gen 3 nog niet, misschien moet het langzaam groeien

gr

Ik had het inderdaad ook, ik mis de wow-factor bij deze 3e generatie nog een beetje.

Hoe vonden jullie het interieur?

Ik vond dat je door de hoge midden console (die erg massief is) wel behoorlijk opgesloten zit, zeker aan
de passagier zijde (je zit er ook met je benen tegen aan). De instrumenten liggen allemaal wel goed binnen
handbereik.
De ruimte op de achterbank is er behoorlijk op vooruitgegaan. :D

Het dashboard is behoorlijk rechtop (net zoals de nieuwe Toyota's), als je wat kleiner bent (de zit is diep) kijk
je er tegen aan. Het ziet er allemaal wel goed uit en doet wel wat denken aan de dash van 1e generatie.

We gaan de 6 cilinder missen.. :(

Misschien moet ik de auto eens in een andere kleur zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.