Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

Vandaag (15.4.2011) op het Lexus-blog:

Kopers van de Lexus CT 200h kennen een levertijd van 8 maanden.

We begrijpen dat dit vervelend is, maar weten ook dat u begrip zult hebben voor deze overmacht. Indien u gedetailleerde informatie over uw bestelling wenst, dan raden wij u aan contact op te nemen met uw Lexus-dealer.

Hjalmar zei:
8 maanden wachten is niet grappig :(

Inmiddels is het 10 maanden geworden.

Ik hoop dat mijn lexusdealer zich niet vergist heeft afgelopen week met de boodschap dat mijn CT200h onderweg is en begin mei afgeleverd wordt.

twcoolen zei:
Hjalmar zei:

Ik hoop dat mijn lexusdealer zich niet vergist heeft afgelopen week met de boodschap dat mijn CT200h onderweg is en begin mei afgeleverd wordt.

Volgens mij gelden de genoemde levertijden voor kopers die nu een CT bestellen. Ik kan me niet voorstellen dat de auto's die begin dit jaar (Januari & Februari) zijn besteld hier ook aan onderhevig zijn. Mijn dealer gaf vorige week aan dat de levering van mijn CT nog steeds op Juni 2011 staat. Ik begrijp alleen zijn opmerking niet "Zoals het er nu naar uitziet heb je dus naaromstandigheden geluk, echter durf ik niet te zeggen wat de toekomst zalbrengen".

Afwachten dus...

:roll:

Suxel zei:
twcoolen zei:
Hjalmar zei:

Volgens mij gelden de genoemde levertijden voor kopers die nu een CT bestellen. Ik kan me niet voorstellen dat de auto's die begin dit jaar (Januari & Februari) zijn besteld hier ook aan onderhevig zijn. Mijn dealer gaf vorige week aan dat de levering van mijn CT nog steeds op Juni 2011 staat. Ik begrijp alleen zijn opmerking niet "Zoals het er nu naar uitziet heb je dus naaromstandigheden geluk, echter durf ik niet te zeggen wat de toekomst zalbrengen".

Afwachten dus...

:roll:

Naar omstandigheden kan zowel duiden op de tsunami als op de grote hoeveelheid geleverde auto's en de productie ervan. Niet alleen in NL, maar ook in andere europese landen trekt deze auto veel aandacht. Aangezien niet alleen NL de belastingvoordelen biedt, is het een interessante optie voor veel mensen die minder willen aftikken voor meer.

Gisteren op de Autorai geweest en daar wisten ze mij te vertellen dat mensen die in Jan/febr besteld hebben moeten rekenen op + 3 maanden op de indicatie levering en dat nieuwe bestellingen op 10 maanden moeten rekenen. Als ik nu opnieuw zou moeten bestellen, zou ik ivm de levertijd wachten op de meer elektrische auto's (vwb de bijtelling). sorry Lexus, maar hier wordt je niet vrolijk van. Bericht van een besteller week 1 2011 die nog geen auto geleverd heeft gekregen.

Manfred van Dort zei:
Gisteren op de Autorai geweest en daar wisten ze mij te vertellen dat mensen die in Jan/febr besteld hebben moeten rekenen op + 3 maanden op de indicatie levering en dat nieuwe bestellingen op 10 maanden moeten rekenen. Als ik nu opnieuw zou moeten bestellen, zou ik ivm de levertijd wachten op de meer elektrische auto's (vwb de bijtelling). sorry Lexus, maar hier wordt je niet vrolijk van. Bericht van een besteller week 1 2011 die nog geen auto geleverd heeft gekregen.

Hmm vreemd. Mijn lexus is 1 februari besteld, maar de dealer wist mij 2 weken geleden nog te vertellen dat mijn lexus onderweg was en begin Mei afgeleverd zou worden. Dat zou nog voor de oorspronkelijk beloofde 15 mei zijn.

Ik hoop dat het niet per definitie +3 maanden wordt. Morgen nog maar eens contact opnemen met de dealer.

Vandaag eerst contact gezocht met de dealer, hij kon niets uitzoeken aangezien hij op de RAI stond.

Vervolgens contact gezocht met de importeur. Die dame kon mij vertellen dat mijn Lexus ?f nu in Zeebrugge stond ?f al op transport richting Lexus Sittard stond.

Kortom, bestelling in februari, levering begin mei.

twcoolen zei:
Vandaag eerst contact gezocht met de dealer, hij kon niets uitzoeken aangezien hij op de RAI stond.

Vervolgens contact gezocht met de importeur. Die dame kon mij vertellen dat mijn Lexus ?f nu in Zeebrugge stond ?f al op transport richting Lexus Sittard stond.

Kortom, bestelling in februari, levering begin mei.
Heel fijn dat je gebeld hebt. Ik hoop dat het uitkomt, want dan zou dat waarschijnlijk ook voor mij gelden. Ik kan bijna niet meer wachten... Want het is echt een leuke auto!

Ik hoop het voor jullie. Gister was ik bij de dealer om mijn auto op te halen. :D

Wat een genot.

Maar goed daar werd gezegd dat er nog 2 boten onderweg zijn voor uitlevering t/m mei en misschien enkele in juni. Daarna wordt het 2 a 3 maanden stil, omdat er geen auto meer is gemaakt. Er werd gezegd dat alle auto's besteld in 2010 nog wel werden uitgeleverd en alles daarna t/m feb nog maar even de vraag was van wat er af is gemaakt voor het stilleggen van de fabrieken.

Ik duim voor jullie.

Mooi dat je de Lexus al in ontvangst heb mogen nemen.

Ik vermoed dat Januari en Februari ook gewoon uitgeleverd wordt. Mijn bestelling is op 26 januari bij de Leasemij geplaatst, 1,5 week later bevestiging van de importeur dat hij daadwerkelijk besteld was.

Komende week zit ik in de V.S, maar ik hoop dat ik de week erna het nieuwe familielid mag verwelkomen :D

Wauw, een levertijd van 3 maanden. Voorlopig weinig CT200h-bezitters die dat kunnen gaan zeggen!

Als ik 't uitreken is dat grofweg 1 maand produktie Japan, 1 maand boottransport en 1 maand wegtransport en aflevering. Een maand geen produktie en vervolgens halve produktie kan toch geen levertijd van 10 maanden opleveren? :confused:

L&P had voor 2011 "maar" 1500 CT200h's ingekocht. Eind maart waren er al 1400 verkocht. Kan het niet zo zijn dat de 1500 auto's inmiddels zijn besteld en dat er door de gehalveerde produktie en de grote populariteit van de auto, in 2010 geen extra's CT200H's meer leverbaar zijn en dat nu bestelde auto's daarom pas geleverd kunnen worden in 2012?

Mo1 zei:
Wauw, een levertijd van 3 maanden. Voorlopig weinig CT200h-bezitters die dat kunnen gaan zeggen!

Als ik 't uitreken is dat grofweg 1 maand produktie Japan, 1 maand boottransport en 1 maand wegtransport en aflevering. Een maand geen produktie en vervolgens halve produktie kan toch geen levertijd van 10 maanden opleveren? :confused:

L&P had voor 2011 "maar" 1500 CT200h's ingekocht. Eind maart waren er al 1400 verkocht. Kan het niet zo zijn dat de 1500 auto's inmiddels zijn besteld en dat er door de gehalveerde produktie en de grote populariteit van de auto, in 2010 geen extra's CT200H's meer leverbaar zijn en dat nu bestelde auto's daarom pas geleverd kunnen worden in 2012?

Wegtransport is maar een paar dagen. Die van mij stond afgelopen dinsdag in Zeebrugge en donderdagochtend bij Lexus in Sittard. Het hangt met name af van hoe lang de auto in het Toyota distributiecentrum staat. Mijn CT stond al op de boot voor de aardbeving/tsunami.

De vertragingen van nu hebben met name te maken met het tekort aan onderdelen. In 5 weken tijd heeft alleen Toyota al 260.000 auto's minder kunnen maken dan normaal op de planning stond.

twcoolen zei:
Wegtransport is maar een paar dagen. Die van mij stond afgelopen dinsdag in Zeebrugge en donderdagochtend bij Lexus in Sittard. Het hangt met name af van hoe lang de auto in het Toyota distributiecentrum staat. Mijn CT stond al op de boot voor de aardbeving/tsunami.

De vertragingen van nu hebben met name te maken met het tekort aan onderdelen. In 5 weken tijd heeft alleen Toyota al 260.000 auto's minder kunnen maken dan normaal op de planning stond.

Is Zeebrugge het Toyota distributiecentrum?
Ik bedoel met 1 maand wegtransport ook het wachten voordat dit transport plaatsvindt.
Oftewel: het duurt 1 maand nadat de boot is aangekomen in Zeebrugge en dat de auto wordt afgeleverd. Oftewel tijd die niets te maken heeft met de ramp in Japan. Ook de duur van de boottocht is door de ramp niet anders geworden.

260.000 auto's minder: op de hoeveel auto's normaal gesproken dan? En welke 5 weken dan, want wat ik begreep zijn ze pas weer 2 weken aan het werk op halve/een derde kracht.
Ik begrijp dat als je maand lang geen productie draait, de levertijd met eenzelfde tijd verlengd wordt.
Zijn het dan specifieke CT200h onderdelen want de overige Lexus-modellen hebben nu een levertijd van 6 maanden?

In zeebrugge ligt inderdaad het het VLC, Vehicle Logistics Centre (hier iets meer te lezen http://www.portzeebrugge.info/port.asp?port=31857).

De tijd die de wagen in het distributiecentrum verblijft is niet per definitie 1 maand. Die van mij heeft er blijkbaar nog niet eens 1 week gestaan. Maar gemiddeld zal het waarschijnlijk eerder richting de maand gaan.

Die 260.000 komt van dit artikel, was trouwens ook op het nieuws: http://nos.nl/artikel/234910-productie- ... rmaal.html

De normale productie in die periode weet ik niet, maar die zal niet gigantisch veel hoger liggen.

Aan het eind van de week gaan de fabrieken ook weer 2 weken dicht vanwege meivakantie in Japan.

De levertijd van de CT200 zal waarschijnlijk langer zijn door de grote vraag ernaar. De overige modellen zijn op dit moment lang niet zo populair als de nieuwe CT.

@twcoolen: thanx voor de linkjes.
Ik dacht dat er rond 11 april een boot was aangekomen en dat jouw CT200h daar ook op stond. Nu je de auto geleverd krijgt begin mei dan is dat grofweg 1 maand tijd na boottransport.
Is jouw auto met een een latere boot aangekomen?

Ik probeer in te schatten wanneer ik mijn CT200h, besteld begin maart, redelijkerwijs kan verwachten. Oorspronkelijke levering zou in juni zijn. Maar ik lees in dit forum ook dat iemand die eind februari heeft besteld en juli te horen heeft gekregen.
Ik ga ervan uit dat ik bovenaan de lijst sta en dat mijn CT200h op de eerste boot die gaat vertrekken vanuit Japan zal staan.

Robsos zei:
Ik heb 25 februari besteld, en zelf te horgen gekregen dat ik mijn auto niet voor 15 juli hoef te verwachten. :O

Iedereen die het 'lang wachten' vindt;

Ik ging in 2010 naar Geneve waar ik de concept zag van de CT. Sinds toen wachtte ik er al op. Ik Oktober zag ik 'm nog eens in Parijs, productie versie. Hebben hebben hebben! En in oktober besteld op dag 1, moeten wachten tot eind maart. Dus dat is pas lang wachten ;)