LS400 VIP(ish) daily driver | mazda update

Redelijk. Kan niet wachten om van de winter aan de gang te gaan en hem na de winter af te laten stellen zodat we voluit kunnen knallen. Heb 9.35 gereden waarvan ik er zeker nog 5 af had kunnen halen. Dus ik zou straks dik onder de 9 min moeten kunnen komen.

• Leuk
Waarderingen: mlcoolj
Nice man, dit is toch niet je eerste keer daar? nu heb je wat rustig aan gedaan? Hoeveel PK heeft je FC nu?

Ik heb vorig jaar 3 rondjes gedaan, dit jaar 4. Ik heb niet echt rustig aan gedaan maar ik heb ook niet plank gas gereden.

Ik zit onder de 300 pk, en de inlaat temp liep gewoon weer vrolijk op naar 60-70 graden celcius en hoe hoger de temp, hoe lager het vermogen. Zal me niks verbazen als ik rond de 250 of lager zit met die temperaturen.

Met andere woorden, kan niet wachten tot ik van de winter weer aan de gang kan. Motorkap is al besteld, over een paar weken een aangepast inlaat spruitstuk halen en dan moet er nog het een en ander besteld worden.

Dit keer ga ik geen deadline op zetten (althans, dat is de planning), maar toch moet het zo vlot mogelijk klaar. Dus tenzij ik sponsorgeld krijg moeten de wielen voor de lexus ook nog even wachten want na de winter wil ik 400+ pk hebben.

Even stof afblazen. Denk dat de motorkap nu op zee is. Hoop ik :grin:

En nog een ander nieuwtje, misschien ga ik wel racen in 2015, als ik wat kan vinden en genoeg sponsoren bij elkaar krijg:)

1601406_858381084182402_8540521595476422957_n.jpg

woei! Good stuff!! Hoop dat het lukt! Weet je al met wat voor auto je dat gaat doen?

Kan ik nog weinig over zeggen. Ibiza tdi voor endurance wedstrijden ligt binnen handbereik, maar of dat door gaat is een tweede.

Kijk eens naar de Volvo 340 cup of de BMW E30 of E36 cups. Veel fun voor een (autosport gerelateerde) lage prijs. Die Seats zijn inmiddels allen minimal 8 jaar oud en misschien laag in aanschaf maar duur in onderhoud door de kilometers en de opbouw van de versnellingsbak en de verdere techniek.

IMG_9873-1024x684.jpg

En met deze word (mits alles door gaat en in andere kleuren uiteraard) komend seizoen gereden

EDFO_DNRT-E-A-14_09-september-2014_15-10-41_D2_9423_DNRT-Endurance-TT-Circuit-Assen.jpg

:blush:

Zo, veel nieuws weer.

Op race gebied is er een auto aangeschaft heb ik begrepen, maar dit gaat niet de 2L worden zoals op de laatste foto. Wel kan ik waarschijnlijk een 6uurs race mee doen en kijken hoe het dan gaat.

Vandaag heb ik nagenoeg een volledige uitrusting gehaald. Helm, FHR systeem, ondergoed, overall, handschoenen en een tas. Ik ben dus weer compleet arm en moet nodig opzoek naar sponsoren voor de races die (hopelijk) komen gaan.

Ook over de RX7 is er nieuws. Ik ben al een tijdje, maar heel rustig aan, aan het slijpen in mijn inlaatspruitstuk. Doel is om zo min mogelijk materiaal te hebben, en zo min mogelijk warmte inbreng zodat de inlaat lucht zo koel mogelijk blijft.

IMAG0639.jpg

IMAG0640.jpg

IMAG0642.jpg

IMAG0778.jpg

en, een nieuwe motorkap zodat ik kan gaan beginnen aan het maken van een custom V-mount intercooler setup.

IMAG0784.jpg

IMAG0788.jpg

IMAG0787.jpg

IMAG0790.jpg

Time to build!

Zo, veel nieuws weer.

Op race gebied is er een auto aangeschaft heb ik begrepen, maar dit gaat niet de 2L worden zoals op de laatste foto. Wel kan ik waarschijnlijk een 6uurs race mee doen en kijken hoe het dan gaat
Ook over de RX7 is er nieuws. Ik ben al een tijdje, maar heel rustig aan, aan het slijpen in mijn inlaatspruitstuk. Doel is om zo min mogelijk materiaal te hebben, en zo min mogelijk warmte inbreng zodat de inlaat lucht zo koel mogelijk blijft.
Time to build!

RX-7 altijd al een bijzondere ( mooie ) auto, maar jij gaat er zo te zien, iets echt bijzonders van maken mooi werk:thumbsup:
maar wat is nu de race-auto gewordent ?

Ze gaan met een zelfde auto rijden als afgelopen jaar, 1.6 tdi.

Stukje bij beetje vooruitgang.

Intercooler en UIM weg gehaald
radiator weg gehaald
oliekoeler weg gehaald
En uiteindelijk ook besloten de stuurbekrachtiging weg te halen. Omdat ruimte.

En dan is dit wat over blijft :)

IMAG0816.jpg

IMAG0817.jpg

IMAG0820.jpg

Splitter er weer onder gehangen, en gewoon maar wat dingen proberen. Vreemd genoeg lag de radiateur na 2 keer schuiven zo goed, dat ik hem waarschijnlijk zo laat (let niet op de aansluitingen, deze komen te vervallen).

Ook heb ik even grof wat metingen gedaan om van karton een intercooler core na te bootsen. Dit is gewoon in het wilde weg gedaan, nog niet duidelijk of dit het uiteindelijke formaat word.

Wel ben ik er al vrij snel achter gekomen dat er hier en daar wat staal in de weg zit. Ik heb al iets weg gezaagd, maar er moet nog wat weg, waaronder voor de intercooler. Dit zal waarschijnlijk de volgende stap worden om nog beter te kunnen proberen en bepalen hoe de intercooler uiteindelijk word.

IMAG0827.jpg

IMAG0828.jpg

IMAG0829.jpg

IMAG0831.jpg

IMAG0850.jpg

IMAG0851.jpg

Leuk project om te lezen en bekijken Nivek en wat een ruimte.
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het blok erg klein klopt dit ?

Ja klopt. Ik denk zelfs dat je in originele positie kunt zeggen dat dit een midden motor is o.a. daar door.

Maar er is meer dan genoeg ruimte voor uitbreiding

578135_113221265480579_1202596494_n.jpg

Nee nee, dat is de originele positie. En bij bovenstaande foto zijn er alsware 2 rotors "bij gekomen". Om even een indruk te geven dat er ruimte zat is :P