Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

micdee zei:
Misschien niet geheel on-topic, maar ik begrijp niet waarom je de banden spanning nog hoger moet zetten wanneer je "hard rijd".
Volgens mij wordt de band steeds warmer door de wrijving wanneer je hard rijd en wordt op die manier de druk in de band al hoger.
De druk bij de RS6 had ik altijd rond de 2.8 staan en dat waren "30 serie" banden.
Of je moet stikstof in de band hebben zitten, dan heb je daar niet zoveel last van.



Geen idee, ik ben daar niet in onderlegd. De voorschriften van Lexus schrijven dit voor.
Ik heb ook stikstof in de banden.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Alor heeft een set liggen inderdaad... (skirts dan...)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

owja GFX zou zeker niet missstaan bij eisse
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Alor zei:
Mannen wat lopen jullie achter ... Die heb ik allang niet meer :D

Nieuwe zijn wel iig onderweg voor mezelf :P

Je hebt toch die van Alan nog liggen? o nee... dat zijn de normale skirts zeker?

EDIT: ach nee.. weet het wel weer.. die zijn naar Rowi gegaan... toch?
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Alor zei:
Ik heb ze nu in kleur besteld , eigenlijk Alan ... Weet zo niet hoe duur , dat hoor ik later.


Geld speelt geen rol voor je, duidelijk :P



:D :D


p.s. Ik hoor graag van je ;)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

micdee zei:
Misschien niet geheel on-topic, maar ik begrijp niet waarom je de banden spanning nog hoger moet zetten wanneer je "hard rijd".
Volgens mij wordt de band steeds warmer door de wrijving wanneer je hard rijd en wordt op die manier de druk in de band al hoger.
De druk bij de RS6 had ik altijd rond de 2.8 staan en dat waren "30 serie" banden.
Of je moet stikstof in de band hebben zitten, dan heb je daar niet zoveel last van.


De hoge spanning is volgens mij om het karkas in perfecte ronde vorm te houden.
dus geen vervorming van de band.
Als je hard rijdt en het karkas gaat ook maar iets bewegen dan heb je een groot probleem.
Daarom is te lage spanning gevaarlijker als te hoge spanning.

Natuurlijk is er toename van warmte door wrijving bij hoge snelheid, maar die ontwikkeling in percentage word minder wanneer de spanning hoger ligt.

Bij b.v 3.5 bar merk je weinig verschil als je met 4 bar gaat rijden.
Maar doe dit b.v bij 0 tot 0.5 bar 0.5 tot 1 en 1- 1.5 het verschil word steeds kleiner. verschil tussen 0 en 0.5 is mega groot, bij 1-1.5 is het verschil al een heel stuk kleiner.
uit ervaring weet ik dat vanaf ongeveer 3 bar je het bijna niet merkt als de spanning iets hoger of lager is.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Bij een te hoge bandenspanning gaat de band bol staan. Hiermee word je grip vlak kleiner. Wel zijn plattere banden vaak wat harder opgepompt. Denk aan een band die hoogte 55 - 60 heeft zal meestal rond de 2.1 - 2.3 bar spanning hebben. Plattere banden zullen niet hoger gaan dan 2.5 - 2.7. Word de band dan warm kan het in de zomer alsnog zomaar 3 of meer bar in staan.

Lucht is groter als het warm is. Daarom word tijdens tijdritten op het circuit ook vaak lucht uit de banden gehaald als de auto een aantal rondes heeft gereden. Maar bank in topic. 3.5 bar is echt veel te veel. Voor meeste grip moet je niet veel hoger gaan dan 2.8

Als je dit wilt testen. Gooi je auto op tempo een bocht door. Je gaat bij een bepaalde bandenspanning simpel over je voorwielen glijden.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Een band wordt platter naarmate je harder oppompt, echter nij low profilebanden is dit minder.

De banden worden naarmate je mee rijdt idd warmer, hierdoor stijgt je bandenspanning zo 10-20%.

Sowieso geeft lexus ook wel een hoge bandenspanningaan wanneer je harder rijdt dan 160km.

Maar ik zou ook liever iets tehard pompen dan te zacht.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Een het loopvlak van de band wordt echt wel bol hoor wanneer je deze (te) hard oppompt.
Het is niet voor niets dat de "eco" druk voor de band juist een hogere druk is, omdat het loop vlak van een band boller gaat staan, daardoor minder contact met de weg maakt, dus weer minder wrijving genereert en zodoende zuiniger is voor de brandstof, maar de band wel weer harder slijt in het midden van het loopvlak.

Trouwens heb je wel eens een band gevoeld, vlak nadat je een flink aantal km's 200 per uur hebt gereden?
Ik heb geen vuurvaste handen, maar ik schrok van de warmte van de band....
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ik zeg minder :) en niet niet. Ja heb gevoeld maar dat is normaal :) probeer maar een f1 band te voelen dan vergeet je dat nooit meer voor de rest van. Je leven :) maar even on topic voordat we eissse zijn topic verpesten, eisse.. Je zou even jelmer een pm moeten sturen, voor onder de 500 euro heb je voorkant en zijkant in kleur. Gfx
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Hmmm.

Dat is een leuk prijsje om te doen.


Achterkant noem je specifiek niet?
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

micdee zei:
Een het loopvlak van de band wordt echt wel bol hoor wanneer je deze (te) hard oppompt.
Het is niet voor niets dat de "eco" druk voor de band juist een hogere druk is, omdat het loop vlak van een band boller gaat staan, daardoor minder contact met de weg maakt, dus weer minder wrijving genereert en zodoende zuiniger is voor de brandstof, maar de band wel weer harder slijt in het midden van het loopvlak.

Trouwens heb je wel eens een band gevoeld, vlak nadat je een flink aantal km's 200 per uur hebt gereden?
Ik heb geen vuurvaste handen, maar ik schrok van de warmte van de band....


Ik rij, sorry reedt dagelijks 200+ en ja, ze worden best wel warm. maar betere ervaring met 3.5 bar als 2.5.
en zou de fabrikant het niet goed weten??