Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

blue-eyes zei:
Hmmm.

Dat is een leuk prijsje om te doen.


Achterkant noem je specifiek niet?

Snel contact opnemen met jelmer, misshcien kan het nog mee, achterkant is 250euro erbij ofzo, maar ik vond het niet nodig dus heb die niet gekocht :)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Nathanael zei:
micdee zei:
Een het loopvlak van de band wordt echt wel bol hoor wanneer je deze (te) hard oppompt.
Het is niet voor niets dat de "eco" druk voor de band juist een hogere druk is, omdat het loop vlak van een band boller gaat staan, daardoor minder contact met de weg maakt, dus weer minder wrijving genereert en zodoende zuiniger is voor de brandstof, maar de band wel weer harder slijt in het midden van het loopvlak.

Trouwens heb je wel eens een band gevoeld, vlak nadat je een flink aantal km's 200 per uur hebt gereden?
Ik heb geen vuurvaste handen, maar ik schrok van de warmte van de band....


Ik rij, sorry reedt dagelijks 200+ en ja, ze worden best wel warm. maar betere ervaring met 3.5 bar als 2.5.
en zou de fabrikant het niet goed weten??


Verschilt per auto/model/bandenmaat/weeromstandigheden/aslasten/snelheid/merk en model van de banden etc etc.

Maar als je vaak 200+ reed dan zou ik ook rond 3 bar bandenspanning nemen ja :)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Alan zei:
blue-eyes zei:
Hmmm.

Dat is een leuk prijsje om te doen.


Achterkant noem je specifiek niet?

Snel contact opnemen met jelmer, misshcien kan het nog mee, achterkant is 250euro erbij ofzo, maar ik vond het niet nodig dus heb die niet gekocht :)


Andere prioriteiten. Ik heb helaas geen wereld inkomen. De laatste 2 jaar teveel aan de wagen uitgegeven, nu wat andere hobbies rechttrekken.


Afgezien daarvan, weet ik nog niet of het mooi genoeg is. Eerst maar op de meeting een IS met GFX kit bekijken.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

- Vandaag de wagen laten uitlijnen
- Gisteren de 200.000 km gepasseerd
- Velgen formeel goedgekeurd door het forum :D
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Oh had ik je al ingehaald dn :s haha begin van de week zal ik de 210.000 paseren
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Grapjassen :)

En ja, de velgen zijn na een zeer uitgebreide inspectie goedgekeurd en hebben nu het kwaliteitslabel Lexusforum.nl :P

Banden hebben wel wat stretch, maar dat geeft wel een hele dikke uitstraling. Pas wel op met de stoepranden :)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Alan zei:
Oh had ik je al ingehaald dn :s haha begin van de week zal ik de 210.000 paseren

Ik maak niet zoveel KM's meer als jou tegenwoordig.
Vorig jaar nog bijna 60.000KM, maar dat was met name in de eerste maanden. In Feb. 2400, ik verwacht in maart ook niet veel hoger te komen.



@Hube: 265'ers. En dan nog gestretcht..... Voor 225'ers. Stoeprandjes ga ik ruim omheen, ook met rotonde's pas ik nu veel meer op.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Misschien 235? Heb je geen velg beschermbanden genomen?

Maar je achtervelgen zijn ook achterlijk breed
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Alle banden zijn de uitvoering met velg bescherming.
Volgende keer 275'ers achter.
235'ers voor.
Maar ja, dat kost weer 1500 euro, eerst deze maar eens proberen 50.000 te rijden!

Achter is 10J. Misschien achterlijk breed, maar ook waanzinnig mooi :P
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ja mooi is het zeker! Maare 235 kan bij jou denk ik wel.. Mijn veer demper is te zacht,dus het loopt een beetje aan bij hard inveren.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

235 wilde ik ook, alleen had ik een set gekocht, extreem goedkoop, 2 maal 265 en 2 maal 225.

Als ik los had gekocht waren het wel 235'ers geweest
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Aaaah ok ik snap hem...

arjan ik zie wel aan de achterbanden dat ze redelijk gestretcht zijn :P ik ben die ballon banden gewend :D
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Vandaag de wagen weggebracht voor een grote beurt, zojuist gebeld: de wagen is 100%! Alleen moeten de remschijven en blokken voor worden vervangen, 560 euro extra.
Dus een beurt van 1000 euro.


Als vervangende wagen een CT200H mee gekregen.
Ja, het is een goede wagen, beter dan ik gedacht had, maar kan zich NIET meten met een IS serie gen II.
Ik snap de discussies dan ook niet dat de CT gelijkwaardig zou zijn aan eerdere wagens als een 3 serie, etc.

Maar, echt een goede wagen. Van binnen erg mooi gedaan. Van buiten vind ik er niets aan, maar dat alles is smaak :)
Ik begrijp nu ook dat sommige eigenaren klagen over de hardhard van de wagen, maar ook dat is relatief. Vond het best zacht :D

Al met al een positieve ervaring, maar zou hem niet aanschaffen, tenzij ik door beleid van het bedrijf toe gedwongen wordt (verplicht hybride, etc.).
Vanmiddag nog een ritje terug, lijkt me leuk!
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Net opgehaald, de wagen is 100%, helemaal niets.
Ik herrinner me nog de discussies bij aanschaf, voor 3000 euro onderhoud nodig.

Nu 65000 KM verder, nog geen enkel issue met motor, en dat met chiptuning ook nog!
Ik vraag er om, bij elke beurt om specifiek naar de motor te kijken, refererent naar mijn discussie bij aanschaf / eerste beurt.
Ben toch nog altijd bang voor dit bekende euvel....... KOSTBAAR!

Nu eerst weer een paar maandjes rijden, op naar de volgende beurt!
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Eisse,

Dat is zeker netjes! ik heb ook zojuist mijn 210.000km beurt gehad :P ook niks hahah dus voor de beurt ben ik iets meer dan 300 euro kwijt...

Maar eerlijk... de mijne met schroefset is nog comfortabeler dan de CT..... dus ik denk dat ik nekkramp ga krijgen in je IS :P hahahah daar komen we volgende keer wel achter! :)

Voor de mensen die van 1 of 3 serie komen, ik denk persoonlijk dat ze kosten ook meenemen, maar inderdaad misshcien reden ze gewoon vanwege het merk en neit vanwege het rijden zelf... want zelfs de 1 serie rijdt gewoon beter en leuker dan de CT, laat staan de 3.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Tja............


Daar rij je bij de garage weg, nog even een uurtje werken en naar huis.
Na amper 20 KM alle lampen rood, storing, etc. VSC melding......

Wagen aan de kant gezet, diverse dingen geprobeerd, maar uit eindelijk toch maar de Lexus service gebeld.
3 kwartier later stond er een monteur, hij de wagen starten, en ja. Geen storing meer......

De computer gewiped, ook alle meldingen, wat testen en kon weer doorrijden. De servicemonteur vertelde dat dit vaker voorkwam.


Het leukste was dat ie vond dat de motor erg, erg mooi liep. Hij was erg, erg verbaasd toen hij de KM stand zag, kreeg daar complimenten voor.
Dus nog een geruststelling mbt de motor kwaliteit!

Dus de Lexus 24'rs service is top! Mannen, dank!


@Alan: ik was erg verrast over de kwaliteit van de CT, erg goede wagen! Maar nog geen IS :P . De nieuwe IS moet echt wel een nieuwe standaard gaan neerzetten, het verschil is niet zo groot meer!
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

hij loopt mooi vanwege de ventura :P hahahaha

Maar goed laten we even nog paar maanden geduld hebben, want de nieuwe IS komt er wel zo aan :)