Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

Zag ik deze gister nou door m`n hometown rijden? Damn wat een dik ding zeg, pfff :worship:

Oh dat was me niet opgevallen! Ik keek vooral na de auto om te bepalen of`t de jouwe was en toen was`t al te laat om te knipperen of zwaaien. :) Het is wel een mooie verschijning zeg, volgende keer zal ik uitbundig zwaaien! :)

Hmmmmmmmm

Toch problemen. Na de grote beurt, en binnen een kwartier rijden de VCS verstoring loopt de wagen toch fors minder.

Geen gas respons meer, en de 6e versnelling gebruik ik nauwelijks meer.
Soms denk ik zelfs dat het vermogen weg is. Op andere momenten ramt ie zo ongelovelijk hard door......

Gisteren de dealer gebeld en gevraagd of ze zaken hebben aangepast.
Nog geen reactie terug gekregen. Ik zou terug gebeld worden........

Ik denk zelf morgen de chiptuning te verwijderen en kijken wat het dan doet. Ik zal Ventura ook eens bellen.

Ik ook :)

Ik vind het TE toevallig dat precies na de beurt dit gebeurd.
Wellicht een software aanpassing gedaan? Uiteraard kan dit gebeuren. Een goede test doen. Ik ga dadelijk zelf maar even bellen naar de dealer, even laten uitlezen oid.

Ik ben nu wel overtuigd om de EGR af te doppen. Eens kijken wie dit goed, snel en goedkoop voor mij kan doen.
Dat mag niet meer dan een uur kosten, inclusief schoonmaken inlaatspruitstuk, etc.
Materiaal kosten kunnen nooit meer dan een tientje zijn, stukje plaatwerk en 2 pakkingen.

Schoonmaken van de inlaat kost al meer als een uur Eisse....

KWP zei:
Schoonmaken van de inlaat kost al meer als een uur Eisse....

Dat wil ik best geloven. Maar ik heb zo het gevoel dat alleen voor het afdoppen men al meer dan een uur rekent...
Ach, dat is hun goed recht. Even als het de mijne is dit elders voor 50 euro te doen ;)

Maar ik heb je reactie elders gelezen. Niet meer van toepassing dus.
In het verleden ook wel eens dergelijke symptonen gehad. TOen bleek de cat defect te zijn.

Hoe lang gaat een cat eingelijk mee?

Wellicht een software aanpassing gedaan?
Dat zou idd impact kunnen hebben op de parameters van de ventura > ECU

Zo'n cat moet echt vele jaren meegaan, normaal gesproken. Daarbij rij je zo nu en dan flink door en lange afstanden (toch?), dat brand de boel intern ook schoon..

Ik rij lange afstanden met 1700 toeren, de cat zal bij mij minder schoon gebrand worden.

Ik zie 2e handse exemplaren voor 700 euro......... Maar ook aanbieders van sportcats, inclusief montage ruim onder de 400 euro.

Sportcat heeft volgens mij sowieso minder materiaal/binnenwerk erin zitten, om ervoor te zorgen dat er een betere doorstroming is, daarnaast is het binnenwerk ook nog van een ander materiaal gemaakt. Zo ver ik me kan herinneren.

Als ik 1000 euro of meer moet gaan neerleggen bij de Lexus dealer (wel eens gehoord, incl. montage) ga ik mooi een sport cat laten monteren.
Electronica zou iets kunnen zijn, maar dat trek ik nog wel even na.

Ik vond al dat de uitlaat ineens veel zwarter was dan normaal......

Zou dit de olie kunnen zijn? Iig wel verdacht. Of toevallig?

Lijkt me niet geknoeit, dan ziet het er niet zo uit uit ervaring.

als je de motor laat draaien zondr die kappen dan zie je wat de motor doet toch? of er ergens wat lekt?

Ik heb de wagen al weer dicht, ik ga morgen gewoon naar de dealer.
Gaat niet meer open.

Dit neigt wel naar een van de bekende Lexus diesel euvels.....

Ja. Direct na de beurt, 15 minuten later was het al raak..........

Zo, tijdje niet meer komen lezen in de topics en dan gebeurt er een hoop!
1. Hoop dat het niet al te ernstig is met de motor...
2. Die Linea Corsa's staan echt gewoon wreed mooi!!!

j2jedi zei:
Zo, tijdje niet meer komen lezen in de topics en dan gebeurt er een hoop!
1. Hoop dat het niet al te ernstig is met de motor...
2. Die Linea Corsa's staan echt gewoon wreed mooi!!!

Als dit het bekende euvel is gaat het me erg veel geld kosten.........

en dank, 90% van de voorbij rijders draait hun hoofd om, is een echt mooie combi!