Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

Waar komt die olie vandaan?

Een kat zou 300.000 mee moeten gaan maar dit blijkt in de praktijk, met de problemen in het verleden bij 180.000 wel steken. Met alle modificaties en software updates zou dit sterk verbeterd zijn

Geen idee waar de olie vandaan komt........

Wat is de exacte locatie van de distributie deksel op een Lexus dealer? Kan het de kop zijn? Het lijkt bij deze plek te zitten.

het zit daar wel.......

Kan je daar ook deze symptonen van krijgen? Vertraagd gas respons, power verlies, met name verneembaar bij hogere snelheden?

Net bij de dealer geweest, de wagen is blijven staan.
Duidelijk is te zien en te horen dat er bij een verstuiver lekkage is. Met wat geluk kan dit relatief simpel worden gemaakt, tegen een x aantal uurtjes.

Verder onderzoek moet uitwijzen of dit daadwerkelijk het issue is.

Goed ontvangen, heb een mooie IS250 meegekregen zodat ik even kan genieten van de mooie 6 cylinder sound.
Ik merk al wel dat boven de 100 de diesel rapper en harder wegtrekt, uit stilstand is de diesel geen partij.

Maar goed, spielerij, rijdt lekker!

Als ik nu 15.000 KM minder per jaar rij....

Wordt dus vervolgd!

haha tja, maar je chippie doet zeker wonderen, dus dat mag je ook niet zo vergelijken, maar de is250 heeft gewoon hele lange bak verhoudingen, deze zorgen ervoor dat de auto veel langzamer wordt dan dat hij eigenlijk had kunnen zijn. Ze hebben duidelijk voor comfort/verbruik gekozen.

Ik hoop nu dat je even geluk hebt met de auto..

Ben benieuwd hoe het af loopt! Hopelijk loopt het niet te erg in de papieren...

Het afdichten van de verstuiver, waar het op het blok zit, ik begreep dat dit wellicht relatief simpel gedaan kon worden, enkele uurtjes werk.

Wat is jouw ervaring?

Hopelijk is bovenstaand het issue.

meestal is het schoonmaken het meeste werk brandpaatjes zijn de kosten...veel suc6 ermee..

Zojuist gebeld door de Lexus dealer, de wagen is klaar. Het is veel geld, maar fors minder dan ik dacht (450 euro oid). Gelukkig was het dus niet de bekende Lexus euvel, maar een andere verstoring. De afdichting tussen kop en verstuiver is gerepareerd, de volle 210 diesel PK's zijn weer beschikbaar!

Me happy! Alleen nog even ophalen!

p.s. Het jammere is dat ik de fijne 6 cylinder benzine weer moet inleveren, dat was toch even leuk spelen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de sound van de benzine vele malen mooier is, maar de beleving, het doordrammen duidelijk minder is dan met de mijne. Alleen maakt de mijne daar zo'n rot geluid bij :D :D

hahaha "gelukkig" dat het niet zoveel geld hoeft te kosten! dichter bij huis gaan werken en een is250 kopen! :P

de is250 is ook eigenlijk een een comfort auto die beetej sportief is :) het gaat om soupllesse he :)

Alan zei:
de is250 is ook eigenlijk een een comfort auto die beetej sportief is :) het gaat om soupllesse he :)

Ja, maar toch gaat het erg hard, net als de mijne, maar de directheid is duidelijk anders. Zal door het verschil 4 cylinder - turbo komen denk ik.

Rijdt wel erg fijn.........!

mlcoolj zei:
hahaha "gelukkig" dat het niet zoveel geld hoeft te kosten! dichter bij huis gaan werken en een is250 kopen! :P

Nope, is een erg lang verhaal wat ik je wel eens wil vertellen, maar niet hier.
Als ik dichterbij woonde had ik geen IS250 gehad maar een IS350 ;)

Hierbij ook nog even de complimenten aan Lexus Amsterdam, goed geholpen, geen enkele klacht, super!

Haha de IS220d en is250 zijn gewoon voor totaal verschillende oogpunten op de markt gebracht.

Maar idd beleving is 4cyl inline diesel met turbo vs 6cyl v atmosferisch (toerig) maar wel souplesse van wat lexus in huis heeft.

Is350 voor jou idd als je dichterbij woont!

blue-eyes zei:
Het afdichten van de verstuiver, waar het op het blok zit, ik begreep dat dit wellicht relatief simpel gedaan kon worden, enkele uurtjes werk.

Wat is jouw ervaring?

Hopelijk is bovenstaand het issue.

Er zijn bekende problemen met deze brandplaatjes, al heb ik lekkage in deze mate nooit gezien. Waarschijnlijk had je nog koperen, die zijn nu vervangen voor een alu legering.

hoe is het met deze auto dan? Niks meer gehad? Trouwens.. wordt het niet tijd voor een nieuwe avatar? :P

Auto lijkt goed te zijn, geen issues meer gehad.

Avatar? Ja, dan moet nog eens een keer.