Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

Oh ok dan heb ik het niet eens zo gek gedaan...
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

bleek oa dat er is mis was met de antenne, kabel, etc. Kabel doorgemeten, etc. Dat duurt nu eenmaal.
Het fijne weet ik er niet van.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Na de eerder genoemde hikjes op de inbouw dag, geen verdere problemen ondervonden met de Flyaudio op navigatie gebied. Werkt goed, best een fijn systeem dat IGO.

De USB aansluiting werkt niet fijn, maar dat ligt aan de USB stick, niet alle typen schijnen te willen werken met de Flyaudio om een of andere reden.
Is overigens geen issue, zit een werkende 2GB stick in en sinds gisteren een IPOD met 500 plus CD's. De interface en mogelijkheden voor de IPOD zijn veel groter dan de USB mogelijkheden.

Ik vind de Flyaudio wel nog prematuur. Is nog niet volledig ontwikkeld. Het zijn van die kleine dingen die niet werken, of niet ineens.
Zoals bijv. als ik een FM kies ik AM te horen krijg, en de zenders na de 90 hz weer bij 87 hz verder gaan zoeken. Nogmaals klikken op de FM toetst lost dit op, maar toch........

TMC is niet ingebouwd, ik had gelezen dat dit wel zo zou zijn? Jammer, maar niet onoverkomelijk.
RDS en een klokje zit er niet ingebouwd, dit wist ik tevoren.


Al met al tevreden. De unit zit nog niet helemaal 100% goed ingebouwd, ik zie nog wat kieren. Dus de unit gaat er nog een keer uit.
Eerst de foamen randen van het dashboard even laten trekken. De Navigon nav was via een Brodit houder ingebouwd, tussen het foam geduwd. Dit heeft nog wat tijd nodig om te settelen.

Maandag hoop ik een nieuwe afspraak te kunnen maken voor de camera, daar waren we nog niet aan toegekomen. Alleen nog monteren en aansluiten, de bekabeling ligt al in de kofferbak.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

RDS doet het gewoon bij mij :) er komt een piep met meldingen van de radio en vervolgend piept die weer weg :)

knopje TA op je onder unit moet het wel gewoon doen..
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

RDS doet het? In welke zin? Ik doel op radiotekst, etc. Automatisch sterkste zender zoeken doet het idd wel. TA doet het ook, alleen krijg je daar niets van te zien op het scherm.

Ik weet dat er een nieuwe bios versie is, die maar eens installeren.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

je krijgt niet welke zender het is en je krijgt ook geen tekst van flitsers, maar alleen wel piepen wanneer er nieuws is, dat valt ook onder rds.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Red outs geplakt. De linker goed gelukt, de rechter na een momentje van onachtzaamheid beetje te veel gesmolten onder de hitte van de verfbrander ;)

Derhalve beide maar verwijderd en een nieuw setje besteld, en direct maar een reserve setje erbij gedaan. Kost ook maar 6,99 dollar per set, veel verliezen kan je er niet op.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Vandaag de roofspoiler verwijderd.

Eens kijken of dit helpt tav het hoge gebruik. Ik kom niet meer onder de 7,0 tov de 6,2 voortijds (ook natijds gechipped).
Eens kijken of dit substantieel is, of dat er een andere reden is.

Ik weet dat de IS220D een van de onzuinigste diesels op de markt is, maar ik vind dit meer wel erg veel.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Heeft denk ik meer te maken met je chippen dan een roofspoiler denk ik , maar alsnog wel interessant om te weten wat een roofspoiler doet op het verbruik.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Chippen is een enorme boost in het verbruik, zekers!
Maar zelfs bij het op eieren rijden, cruisecontrol conform de voorgeschreven snelheden kom ik met veel moeite onder de 6,8!
Regulier verbruik Lelystad - Adam en terug ligt nu op 7,0.
Ritje naar Maastricht haal ik nog maar net 6,7. Voorheen zaten deze cijfers 0.5 lager.

Voorbeeld:

5,9 op de boordcompter, Lelystad - Adam (50km).
Na een paar honderd meter planken, vol gas, stond na 50,4 km er ineens 6,5 op de computer :D


Volgende test is het verwijderen van de tuning.

Ook de bredere banden brengen dit met zich mee (235 / 255).



Let wel, geen klacht he! Keuze :D . Maar wil graag de vinger erop kunnen leggen.
Temeer de chipper claimde dat het verbruik niet zou veranderen (bij normaal gebruik dan, gas intrappen is een ander verhaal.


Mocht bovenstaand allemaal in orde zijn.
Wat zou er technisch mis kunnen zijn?

- verstuivers? Duur grapje volgens mij!
- anders?
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Valt me nog mee om eerlijk te zijn. Het verbruik gaat bij mij eerder richting de 8 als ik een beetje sportief rijd.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Lucht massa meter zou heel goed een reden kunnen zijn voor een hoger verbuik. Uiteraard tellen zwaarlopende remmen en zachte (brede) banden ook mee...


gr. koen
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Is er trouwens ergens in jouw verhaal nieuwe software in de ecu gezet? Hierdoor gaat het verbuik namelijk ook omhoog.


gr. koen
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

japeape zei:
Valt me nog mee om eerlijk te zijn. Het verbruik gaat bij mij eerder richting de 8 als ik een beetje sportief rijd.


Als ik idd sportief rij, is de waarde van 7 idd erg zuinig te noemen ;)
Maar bij 120 op de CC verwacht ik andere waardes.


@KWP: niet dat ik weet. Wel 2 beurten gehad, zou zo maar kunnen.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ik zou bijna weer gaan leasen, bijv. goedkope 14% wagen zoals de CT en deze voor de overige 15.000 km prive gebruiken.........

Met korting en inruil gaat dit best los lopen :D http://link.marktplaats.nl/477328145

Echt gaaf, maar ik kan zelf totaal geen onderhoud doen. Ben afhankelijk van anderen, je kan zo maar leeglopen ;)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Dat leeglopen is iets wat ik zelf niet vrees met een Lexus.....

Deze auto heb ik ook nog even bekeken, maar de mijne was de helft in prijs met maar 30.000 minder.... :roll: Ik heb het schuif kanteldak wat deze heeft toen maar laten vallen voor het verschil van ?8000,-

Daarbij kreeg ik er wel een trekhaak voor in de plaats....... die ik denk nooit gebruik :mrgreen:
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

uuuhm... ja best wel :mrgreen: :P

Ik wou wel de President dus, die extra opties doen het hem gewoon :mrgreen: want een Executive vind je ook wel in de prijsrichting van de mijne... maar vaak met veel meer kilometers.

Ik denk dat geduld wel beloond word, en dan snel handelen als je het echt zoek... mijn auto stond nog maar even te koop dat ik hem kwam halen :hi: Maar hij was wel een record aantal keer bekeken, dus hij had er hoe dan ook niet lang gestaan
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ik zoek niet echt. Maar dit is zo gaaf, zo'n bak.........
Ik moet teveel reizen, en ik ben niet een hobbi?st genoeg om een dergelijke wagen erbij te doen.


Als ik heel eerlijk ben, zou ik dan toch nog iets liever voor een fully loaded Audi A8 gaan, om de looks. Die vind ik mooier, sportiever en minder grijze muis dan de LS. Kwa comfort zal de A8 het wel afleggen tegen de Lexus.

Als ik een baan in mijn eigen woonplaats had werd het erg moeilijk, dan zou ik daadwerkelijk moeten kiezen of ik dit wel of niet zou gaan doen....
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Sportief, wil niet zeggen dat de LS430 dat is. Het is een totaal andere auto dan de LS400 die meer richting het Amerikaanse leunde. De LS430 is gewoon ronduit Europeaans te noemen, hij voelt overtuigend in de bocht waar ik dat met een LS400 op standaard vering nog niet heb meegemaakt.

Een A8 is ook een hele goeie auto, kwaliteit schijnt ook oke te zijn.. Ik heb ook nog even gekeken naar een heuze 6.0 W12... maar alsjeblieft, dat word mij ook iets te kostbaar in onderhoud. Nou schijnen ze dus goed te zijn, maar toch krab ik me wel achter me horen wat betreft kwaliteit in vergelijking met de Lexus LS, ik weet gewoon dat dat een super auto is en nog steeds boven aan staat in de betrouwbaarheid

Daarbij ken ik ook iemand die een (nieuwe) A8 heeft gehad en er een rasechte probleem auto aan heeft gehad...