Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

A8, ik zou dan voor de 4.2 diesel gaan ;)

Dromen is leuk...... Auto's blijft een erg leuke hobby. Zoals net elders al even gemeld, ik heb zojuist even in Nico's auto gereden. Erg gaaf om met zo'n mooie bak te rijden.
Dat soort wagens kan je haast "als grap" erbij kopen.

Volgens mij stond er nog ergens een voor 1250 :P


Maar ja. Ga ik niet doen ;)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Jelmer zei:
............

Een A8 is ook een hele goeie auto, kwaliteit schijnt ook oke te zijn.. Ik heb ook nog even gekeken naar een heuze 6.0 W12... maar alsjeblieft, dat word mij ook iets te kostbaar in onderhoud. ....................

Is het standaard onderhoud van een LS goedkoper dan van een A8?
Een 6l W12 is natuurlijk weer niet een standaard A8 en daardoor zal het onderhoud aan bepaalde (speciale) zaken weer duurder zijn. Maar met een dergelijke motor in de A8 praat je wel over een ander soort auto dan volgens mij een LS430 is.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ik ben er van overtuigd dat een vergelijkbare A8 4.2 je meer afhandig gaat maken inderdaad.

Ik wil altijd graag het top model, dus vandaar de 6.0, de vergelijking klopt inderdaad niet. Die kennis van me had een 4.2, dat was echt een maandagmorgen ding
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Wie zou waarvoor kiezen en waarom? Ik zie beide opties gebruikt door mensen, zelfs door elkaar ;)

Ik heb nu (ROTA, ET 48, 8,5J): achter 255 45 18 en voor 235 45 18.
Ik wil: (wellicht) LFA velgen, achter ET 45, 9,5J en voor ET38, 9,0J)

Welke banden maten?
Achter: 255 35 19 / voor: 235 35 19

of achter: 255 40 19 en voor 235 40 19?


Wie? Waarom?

Hoe breed kan ik eigenlijk gaan zonder te rollen? Ik heb 2ehands gezien, 6mm profiel, 265 voor 150 euro, merkbanden.
Dat maakt het leuk om te spelen met de maten ;)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Met die 40's achter zit je ver boven je originele rolomtrek... Wat Arjan er op heeft zitten is oke
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Dus 35 als wangmaat.

Breder dan 255? Ik ben bang dat ik dan moet gaan rollen zoals Wil (265 30? 20)

255 35 19 dus? Achter, en voor wellicht 235?
Wat ik op een velgen configurator zag was dat mijn wielomtrek tov de huidige 18" iets afneemt..... Ik zal nog eens beter kijken.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ligt helemaal aan de offset of je moet rollen, Lexus heeft over het algemeen genoeg ruimte naar binnen toe. Ik zou op Clublexus even wat met 'Aftermarket' wielen voorziene ISX50's bekijken om te zien wat mogelijk is.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Alor zei:
Bij 9.5 j zou ik breder nemen dan 255
Ik heb 4 dezelfde velgen in 8.5j met 255 en dat past perfect
Bij 255 op 9.5 zou gestretcht eruit te komen zien

Misschien vind hij "getrokken" banden wel mooi...
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ik wil geen getrokken banden, vind ik niet zo mooi.

Kan ook zijn dat ik een lees/type foutje heb gemaakt. Ik schreef 9,5J, maar wellicht is dat 9J. Ik zal nog eens kijken.
Ik meende dat het setje 8,5/9,5 was. Maar wellicht 8,5/9,0J.
EN anders, setje is zelf samen te stellen ;)
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Wat zijn de DO's and DON'Ts voor adapters?

De maten 5*112 zijn volgens mij meer gangbaarder, dus meer keus.



Iemand?
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

5 * 112 is oa Mercedes en de VAG groep. Dus je kan je voorstellen dat daar veel meer keus in is ;)


Wat ik wil? Ben rustig aan het kijken. Komt vanzelf.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

ik zie niets, kan je niet een foto direct linken?


Overigens veel mooie velgen gezien, maar te duur. Ik wil niet verder gaan dan 1000 dollar.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ik vind adapters suf en het verpest je ET-waarde naar zeer positieve waardes. Zeker onder een Lexus blijft er dan weinig ruimte naar buiten over

Er is genoeg in 114.3...wielen maken of breken de auto, ik heb er daarom nooit op bezuinigd. Maar voor echt wat moois inclusief banden zal je het budget wat moeten opschroeven denk.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Jelmer zei:
Ik vind adapters suf en het verpest je ET-waarde naar zeer positieve waardes. Zeker onder een Lexus blijft er dan weinig ruimte naar buiten over

Er is genoeg in 114.3...wielen maken of breken de auto, ik heb er daarom nooit op bezuinigd. Maar voor echt wat moois inclusief banden zal je het budget wat moeten opschroeven denk.


Ik denk het ook ;)

Deel je mening mbt budget. Maar ik wacht rustig af ;)
Ik heb nog enkele MM's profiel over, als de banden af zijn moet er ge?nvesteerd worden. Als ik dan toch nieuwe banden moet kopen, dan direct maar nieuwe velgen en de huidige verkopen.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Btw, als ik als budget 1500 stel kom ik richting de 2000, als ik 1000 stel naar de 1500 dollar.

Met de huidige koersen, invoer, etc. zal 1500 dollar ongeveer 1500-1700 euro zijn.
 
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Je vroeg naar mijn smaak.
Strakker dan ik nu heb, minder rondingen, meer rechtuit, strak. Ook de relatief simpele MAK velgen die op een hier te koop staande IS220D zitten gaan richting van het geen ik mooi vind. Veel spaken dus. Meer dicht dan open.
Ik vind bijv. 5 spaken ook mooi, maar dan wel op een meer sportief ogende wagen dan de mijne, de antraciete kleur vraagt om wat dichtere velgen naar mijn mening.
Jouw tip, de LFA velgen zijn wel mooi, maar ik weet niet of dit staat op mijn wagen, in mijn kleur.

De KAHN imitaties 20" zijn mooi, maar toch een maatje te groot. Onderstaande Vossen zijn ook mooi, afgezien dat ze te duur zijn (:D) ook een maatje te groot.
Ik ga voor 19", plaatje is 20".


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.